Ni som pratar om KS, jag kommer eventuellt bli snittad igen. Ska träffa läkaren nästa vecka.
Det brukar inte vara lika svårt att få igenom KS när man varit snittad en gång. Man vet ju vad man ger sig in i. Förr fick man ju inte ens föda vaginalt om man fött med KS första gången.
AlexandraViberg,
Jag har också ont i mitt snitt, speciellt när magen växer. Förmodligen är det sammanväxningar i ärret, det är inte farligt. Lite kan ärret spricka upp också, utan att det är någon fara (men det kan en läkare kolla, genom att känna på det. Det gjorde de på mig i nu i veckan). Men de kommer att kontrollera att du inte har för många och starka värkar på för kort tid. Det är då det kan finnas risk att livmodern brister.
Har du fått prata med Aurora. Deras uppgift är ju litegrann att få dig att själv vilja föda vaginalt, alltså komma över din rädsla. Det kan vara riktigt stärkande. Jag har fått prata med dom, men även med en kurator på gynakuten, som nästan sa tvärtom "varför vaginalt?" För min del finns det även en medicinsk aspekt, då mitt bäcken var lite trångt, men det finns ändå en chans att jag skulle klara det nästa gång.