AlexandraViberg skrev 2013-03-23 23:33:01 följande:
Baby lei: nä menade inte så!! Menade att många "fin i kanten" tjejer tänker att de inte kommer vara ens lite normal där nere sen och därför väljer snitt. Klart alla är mer eller mindre rädd för att spricka, jag med! Vore fruktansvärt jobbigt. Var stressad och arg när jag skrev. Men de godkänner många snitt för enkelt medan jag med rimlig anledning och en kommande högriskförlossning får kämpa som ett as för att få det som jag vill! Jag känner ju att jag skulle kunna föda vanligt om jag blir igångsatt för då har de koll på snittet från start. Men tröttsamt att de inte lyssnar utan kör över mig och mina argument som faktiskt är fakta baserade från undersökningar från socialstyrelsen och säger att siffrorna måste jämföras och blabla! Maken ska med på nästa möte ifall jag får gråt attack igen som senast :P
Jag hade också fått panik om jag kände att de inte lyssnade på mig!! Vilken oempatisk läkare du har hamnat hos! Jag kan inte förstå hur man kan bagatellisera någons skräck så som de gör med din rädsla för att det gamla snittet ska spricka upp, (det är därför jag reagerade så starkt när du gjorde det mot andra som vill ha snitt) Jag tycker verkligen att alla som vill få snitt borde få det. (Kan inte släppa tanken "om det hade varit män som fött barn...") I länder där kvinnor får välja helt själva gör ca 80% snitt enligt min läkare. Men i Stockholm är ca 20% av alla förlossningar kejsarsnitt. Det är många runt mig som gjort planerat snitt, och jag vet inte någon som gjort det för att de bara är pyttelite oroliga för att underlivet ska förändras. Om någon ger sken av att det är så, så kanske den personen inte orkar förklara för alla, det är ju emotionellt jobbigt för alla som är rädda, man blir ju skitledsen när man pratar om det, eller så kan många ha andra anledningar till att inte berätta för alla. Vet att många som upplevt sexuella övergrepp har en stark förlossningsrädsla t.ex.