Anonym (Hoppas) skrev 2013-03-27 16:44:55 följande:
Hej,
Hoppar in här i tråden då ni verkar veta lite mer om bukoperationer.
OnlyZ: Först Grattis till en fin op.
Jag har sökt pga mitt kejsarsnitt som jag har gjort 2012, fick tvillingar.
Om man ser på bilderna så ser jag också ut så där, fast jag har ont om jag anstränger mig, tränar, ligger på magen eller så fort jag får anstränga mig i nedre regionerna.
Jag va till BM som sa att jag skulle söka till VC, som i sin tur skickade remiss till gyn som i sin tur skickar tillbaka mig till spec mvc där min remiss ligger nu. Trodde jag skulle få en remis till kirugerna men inte än tydligen.
Jag har ofta smärta och trycker de vid vecket så gnyr jag av smärta.
När jag ligger på magen så känns det som jag ligger på en knippe hopprullade handdukar. Detta häng har medfört att jag inte vill gå i bikini eller baddräkt och än mindre ha sex då jag har ett sådant obehag när klumpen rör sig och det gör ont i vissa lägen.
NU hoppas jag på en bukoperation för att få bort vecket och hänget, dock är jag innan inte världens smalaste, men jag har alltid kunnat träna 5 dagar i veckan, då jag spelar fotboll, kickboxning och dansar.
Och nu går inte spela fotboll eller kickbokning då jag får sådana smärtor när jag tar i, och detta sörjer jag så mycket för att jag kan inte. Det är en stor sorg för mig då jag alltid tränat.
Frågan är om man kommer få en bukoperation eller måste bekosta det själv? Samtidigt så är det ju så att eftersom jag har ont så måste ju något va fel, är det någon som råkat ut för liknande?
Berätta gärna vad ni vet.
Hej
Detta låter inte bra i mina öron, fy så hemskt för dig att ha så ont

kan det vara någon sammanväxning av något slag i livmoden? jag tog ett snitt för 4 år sedan och kan än idag känna stickningar och att det kliar där snittet lades, men ont kan jag inte säga att jag har.
hoppas dom hittar vad det kan vara och att du får en bukop om det nu kommer att hjälpa