• OnlyZ

Bukplastik..

Ja nu har jag blivit bevliljad en bukplastik, den ska ske någon gång ibörjan på nästa år. Open ska ske på St göran pga att Karolinska hade fullt.. Ska göra en stor bukplastik.. Är ni fler där ute som snart ska göra en op? Eller någon som gjort en op som kanske vill dela med sig lite och kanske vill svara på lite av mina frågor?

• Svar på tråden Bukplastik..
  • Ölandstokan
    OnlyZ skrev 2013-03-27 17:21:53 följande:

Det va riktigt läskigt! Jag testade första dagen men ville inte nå mer då det va riktigt läskigt!! Så min sambo fick göra det två dagar efter det.. Sen ville jag testa och då gick det bra =)

Jag fick 3 veckor! Ska nog gå bra eftersom jag inte behövde få några magmuskler ihopsydda.. Hade dom gjort det hade jag kanske haft det lite svårare nu..  

räcker 3 veckor tror du att vara sjukskriven på? är livrädd att lyfta tugnt på jobbet för tidigt när jag fått min op,

skönt att allt ser bra ut för dig, du är på G med andra ord  
    (¯`°?.¸ ♥♥ Madeleine ♥ Markus ♥ William ♥ Alice ♥♥¸.?°´¯)
  • Anonym

Till höger i skuggan fortsätter "hänget", påsen.... En bild på fulaste magen i stan. Kan de ge mig tid för op snart?

• kitkat

Ja, ok, då klarar man sig ganska bra... Skönt att höra.
    Jag kommer att behöva hjälp med sprutorna.
    Ev naveltvätten.
    Och gördeln.

Men kan du beskriva hur naveln är obehaglig att rengöra?
    att den är lös eller pga känslobortfall eller vad då?

/Från fulaste magen i staden............          

• OnlyZ

Ja hoppas du blir av med det där hudöverskottet snart! 

Njaaa asså jag har ju ingen känsel i naveln så det va att jag stoppade in topsen så försvann den bara och jag kunde inte känna när det tog stopp osv, sen att det är lite sårigt tycker jag e läskigt, gillar inte hålla på med öppna sår, men han kirurgen gjorde min navel lite på ett annat sätt som jag inte sett förut, som jag har sett så har man haft en ganska tydlig rund ring kring naveln med stygn, så har han inte gjort med mig..   Det är mer inbakat på mig på nått sätt =P

• Tjohalia

Hej!
    Vad kul att jag hittade den här tråden, på tisdag ska jag träffa en kirurg för att se om jag kan få en bukplastik! Jag har också gjort en GBP och gått ner nästan 60 kg. Vet inte hur hårda dom är här, men jag vet att dom skiter fullständigt i det estetiska och riktar bara in sig på det funktionella... Dvs inga hopsydda muskler. Tvivlar på att dom försöker lyfta musen. Men jag ska inte ha förutfattade meningar innan jag träffa kirurgen, har dock hört andra berätta att det är så. För mig är självklart det estetiska rätt viktigt. Jag har i hela mitt liv mått dåligt över mitt utseende och är äntligen nöjd, så länge jag har nåt som täcker mage och bröst. Självklart är ju funktionen viktigast, men det går ju inte att förneka att det är viktigt för mig hur det kommer se ut.
    OnlyZ, det hade varit roligt att se bilder på din mage, före och efter Jag kastar mig över allt sånt med brinnande intresse just nu!

Flicka 2005 * Pojke 2007
  • kitkat

Kriteriet är fem cm häng. Iom att jag är felsnittad, så korrigerar de också utifrån det estetiska. De lyfter nedtill, sidorna och gör ny navel.

• OnlyZ
    Tjohalia skrev 2013-03-29 07:39:28 följande:
    Hej!
    Vad kul att jag hittade den här tråden, på tisdag ska jag träffa en kirurg för att se om jag kan få en bukplastik! Jag har också gjort en GBP och gått ner nästan 60 kg. Vet inte hur hårda dom är här, men jag vet att dom skiter fullständigt i det estetiska och riktar bara in sig på det funktionella... Dvs inga hopsydda muskler. Tvivlar på att dom försöker lyfta musen. Men jag ska inte ha förutfattade meningar innan jag träffa kirurgen, har dock hört andra berätta att det är så. För mig är självklart det estetiska rätt viktigt. Jag har i hela mitt liv mått dåligt över mitt utseende och är äntligen nöjd, så länge jag har nåt som täcker mage och bröst. Självklart är ju funktionen viktigast, men det går ju inte att förneka att det är viktigt för mig hur det kommer se ut.
    OnlyZ, det hade varit roligt att se bilder på din mage, före och efter Jag kastar mig över allt sånt med brinnande intresse just nu!

Hej och välkommen! Men är det inte bättre att söka till ett sjukhus där dom gör allt på en gång? Klart att man ska passa på att göra det snyggt när man ändå ska göra det! =)
    På sida 14 finns det lite bilder på mig, la in dom under anonym..    
  • Tjohalia
    OnlyZ skrev 2013-03-29 10:33:43 följande:

Hej och välkommen! Men är det inte bättre att söka till ett sjukhus där dom gör allt på en gång? Klart att man ska passa på att göra det snyggt när man ändå ska göra det! =)
    På sida 14 finns det lite bilder på mig, la in dom under anonym..    
    Jag ska ju försöka få det bekostat av landstinget, och då får man väl ta vad dom erbjuder... Tyvärr. Jag kan ju tycka att när dom ändå gör det, kan dom ju försöka göra det så bra som möjligt. Jag ska kika på bilderna
    Flicka 2005 * Pojke 2007
Svar på tråden Bukplastik..