• OnlyZ

Bukplastik..

Ja nu har jag blivit bevliljad en bukplastik, den ska ske någon gång ibörjan på nästa år. Open ska ske på St göran pga att Karolinska hade fullt.. Ska göra en stor bukplastik.. Är ni fler där ute som snart ska göra en op? Eller någon som gjort en op som kanske vill dela med sig lite och kanske vill svara på lite av mina frågor?

• Svar på tråden Bukplastik..
  • kitkat

Jag är också ensamstående. Pappan har en obefintlig roll.
    Har sonens gudmor som bor hos oss den första veckan, men sen är jag själv.

Ska fråga en granne när det blir aktuellt om hon har lust att hjälpa till med nåt ibland, om det visar sig att det är nåt som jag inte klarar själv.

Lattjo, hur gamla är dina barn?
    Min fyller fyra i sommar.  

• Lattjo
    kitkat skrev 2013-03-21 09:11:26 följande:
    Jag är också ensamstående. Pappan har en obefintlig roll.
    Har sonens gudmor som bor hos oss den första veckan, men sen är jag själv.

Ska fråga en granne när det blir aktuellt om hon har lust att hjälpa till med nåt ibland, om det visar sig att det är nåt som jag inte klarar själv.

Lattjo, hur gamla är dina barn?
    Min fyller fyra i sommar.  
    Min son fyller 9 i sommar och dottern är 3½. Grabben är ju gammal nog att hjälpa till en del också och det lär han nog vilja göra om jag känner honom rätt. Men hämta och lämna på dagis kan han inte göra då det är för långt att gå för honom annars hade han nog växt en meter om han fick göra det :)

Grannarna hade jag glömt bort. Flera grannar erbjöd sig att hjälpa mig med barnen när exet drog så är det något akut kan säkert någon av dom hjälpa. Min syrra kan säkert också hjälpa mig en del. Det är just grejen med kvällarna som jag fasar för. När ingen kan vara här och hjälpa mig... Allt löser sig väl antar jag :)
  • OnlyZ

Ja att lyfta några barn går inte! Igår ställde jag mig och gjorde egen pyttipanna med ägg, va inga problem, tog det i omgångar, skalade potatisen sen tog jag en paus, Skar upp lammkorven och hackade löken, så tog jag en paus osv osv =) Gäller att planera och ta god tid på sig så man kan vila imellanåt =)

• OnlyZ

Fiiifan! Fyyyyyyy =P Nu har jag tagit bort mina slangar! Det va inte alls nå trevligt! Första gick jätta bra, gjorde inte ont på något sätt, men det va väldigt obehagligt! Den satt längre in och högre upp än vad jag trodde, man kände ju allt när dom drog ut den, det va som att den va räfflad på nått sätt, så det splattrade till ordentligt inne i magen.. Ursha! Den andra, den gjorde fruktansvärt ont! Hon sa att det kan ha varit så att den hade fastnat lite där inne.. Det brännde något fruktansvärt!! Och det höll i sig i typ 10 minuter.. Det va nära till tårar kan jag lova! Men nu är det över och det är verkligen en frihetskänsla!! Idag har jag inte behövt några smärtstillande, inte inatt häller.. Jag kan gå nästan helt upprätt nu, har ont i ryggen, och lite i ljumsken, men det är nog för att jag har gått så mycket idag.. Har inte alls ont i såren, kan svida till ibland.. Men det går frammåt med stora kliv =D

• aronnax

Meeen, det låter ju vidrigt att dra dränen! Jag hade drän när jag opade gallan för att den sprack och var inte alls snäll.

Det är sådant jag oroar mej mest för, men du mår bättre nu då?.

Hoppas det läker fint, tack för att du tar dej tid, skall ju precis söka på vårdcentralen så jag är lite nervös nu. Tog dom kort eller gjorde du det själv?

• kitkat

En dag senare gör du pyttipanna från scratch. Vilken superkvinna! Men du ger mig hopp! Oroar ju mig för det praktiska. Du lugnar mig. Du åkte hem dagen efter. Du lagade mat dagen efter. Dräneringsslangarna bort tre dagar efter. Inga smärtstillande 2-3 dagar efter! Om det går så väl för mig kommer det att gå bra! Uppepå det är sonen och jag inne i en riktigt bra period där han sköter kiss och påklädning själv. Flyter det på,flyter det mesta på!

• kitkat

är du en massa svullen? Är du helt blå eller hur ser skinnet ut? har du en massa vätska under skinnet?

• OnlyZ
    aronnax skrev 2013-03-22 22:01:37 följande:
    Meeen, det låter ju vidrigt att dra dränen! Jag hade drän när jag opade gallan för att den sprack och var inte alls snäll.

Det är sådant jag oroar mej mest för, men du mår bättre nu då?.

Hoppas det läker fint, tack för att du tar dej tid, skall ju precis söka på vårdcentralen så jag är lite nervös nu. Tog dom kort eller gjorde du det själv?
    Ja att dra dom va det värsta på hela denna resa än så länge =P Haha.. Men nu är det bortglömt! Bara att gå vidare =) Första gången när jag sökte på vc då ville dom att jag skulle gå hem och ta kort, det blev lixom aldrig av, sen blev jag gravid, sen flyttade vi, så gick jag till en annan vc och där tog dom korten! Lycka till!! =D
  • OnlyZ
    kitkat skrev 2013-03-22 23:23:58 följande:
    En dag senare gör du pyttipanna från scratch. Vilken superkvinna! Men du ger mig hopp! Oroar ju mig för det praktiska. Du lugnar mig. Du åkte hem dagen efter. Du lagade mat dagen efter. Dräneringsslangarna bort tre dagar efter. Inga smärtstillande 2-3 dagar efter! Om det går så väl för mig kommer det att gå bra! Uppepå det är sonen och jag inne i en riktigt bra period där han sköter kiss och påklädning själv. Flyter det på,flyter det mesta på!
    Haha njaaa nån superkvinna vet jag inte om jag är! Kan va rätt ynklig jag med Hehe
    Jo men faktiskt så har jag märkt stor skillnad varje dag! Verkligen stor skillnad! Det är otroligt stärkande och hoppgivande =D Det går otroligt fort!
    Ja men va skönt att ni har hittat en bra gemensam plattform där ni är på samma nivå! Hoppas att det håller i sig! Ge mycket belöning så han känner sig duktig

Jag är väldigt svullen, jag har tjock brun tejp ganska brett över ärren så jag kan inte se om jag är blå där men det tror jag inte.. Vad jag vet så är det ingen vätska under skinnet, slangarna har väll tagit hand om det mesta, får c hur det går nu när dom e borta.. Jag tog ju före bilder i måndags, och ikväll tänkte jag ta "4dagar efter bilder" =) Lägger upp dom här då så ni kan få c hur det ser ut just nu =)   

Idag ska jag hem till min farmor och laga en massa mat åt henne, hon ramlade igår och har lite för ont för att ställa sig och laga mat, så jag ska göra lite storkok så hon bara kan dra fram och slänga in i mikron! Sen ska jag storhandla,, Har gjort en veckomeny som är rätt enkel, ivanliga fall brukar jag göra för 3 veckor fram men jag tror inte jag pallar springa runt i affären så länge =P Hehe Sen när jag kommer hem ska jag lägga mig i soffan och be alla andra hämta saker åt mig Hahaha 
  • Anonym

Gör denna anonym bara för säkerhetsskull
    Här är lite dagen före och fyra dagar efter bilder.. Fortfarande lite tjockis men hänget (på magen) är BORTA!! =D
    Hehe

Svar på tråden Bukplastik..