• OnlyZ

Bukplastik..

Ja nu har jag blivit bevliljad en bukplastik, den ska ske någon gång ibörjan på nästa år. Open ska ske på St göran pga att Karolinska hade fullt.. Ska göra en stor bukplastik.. Är ni fler där ute som snart ska göra en op? Eller någon som gjort en op som kanske vill dela med sig lite och kanske vill svara på lite av mina frågor?

• Svar på tråden Bukplastik..
  • kitkat

Du ser väldigt lik mig! Hänget alltså! Men vad fint det är! Superplatt!!!!

• kitkat

Jag tänker mig att det är lättare att träna om man har lite förutsättningar för ett sjysst resultat. Nu har jag gett upp det där. Det är iofs svårt att få till träning som ensamstående. Men när man känner sig förjävlig och hängig tar det emot på nåt sätt. För skinnet hänger ju lika mycket även om jag tränar...

• Lattjo

Vilket resultat! Det är ju något sånt man hoppas på! Jag skulle nog också behöva göra ett ankarsnitt för jag har så mycket hud upptill också. Jag har ju dubbelmage med häng upptill också, det var en anledning till att det gick igenom då dom plussar ihop den magen också.

Vill verkligen göra tuttar också, får börja spara ihop till det för det vill jag helst inte ta lån till men det kostar ju en 60 000,- ungefär... Jag får se hur det blir med det hela...

I morgon börjar jag med min "göra mig redo inför operation kur" eller hur man nu ska beskriva det. Nyttig mat och mycket motion, allt för att optimera så mycket som möjligt inför en op :) Få bort så mycket som möjligt av fettet som är kvar på magen för att få ett så bra resultat som möjligt. Skulle ha börjat med träningen den här veckan men dom två barnen löste av varandra i sjukdomar så det gick liksom inte att ta sig till gymmet :(

Träningen var en sak jag tog upp med läkaren eftersom jag stör mig på magen när jag joggar, den hoppar upp och ner, skitirriterande... Vill bara ha bort skiten NU...

• OnlyZ

Idag är jag bra öm! Tror att det är för att jag har rört på mig aldeles för mycket nu i två dagar! Egentligen ska vi iväg och kolla på en lägenhet idag men jag känner att kroppen verkligen behöver vila! Så jag tror faktiskt att jag stannar hemma! Har svidit till lite inne i magen där det gjorde ont när dom drog ena slangenoxå, kanske blev nått litet sår där eller nått.. Idag är jag ynklig och kommer be om massa hjälp =P Så gör inte samma misstag som jag.. Igår när jag kom till farmor så satte jag igång och lagade mat, gjorde köttfärsås och spagetti och ost o skinkpaj med broccoli.. Blev 8 port paj och 12 port spagetti.. Jag stod upp konstant i två timmar, efter det satte jag mig i bilen och åkte till citygross och storhandlade i yttligade 1 1/2 timma.. Hemma 4 timmar senare och helt mörbultad!!

Lattjo

Va bra att du förbereder kroppen såhär innan! Se till att stärka ryggen ordentligt =)
    Lycka till!!      

• Ölandstokan

Gud vilken skillnad du är jätte fin 

(¯`°?.¸ ♥♥ Madeleine ♥ Markus ♥ William ♥ Alice ♥♥¸.?°´¯)
  • kitkat

Hur mår du nu? Behöver du smärtstillande? Hur ser magen ut? Tejpar du varje dag eller hur gör man? Jag försöker gå ner så mycket i vikt som jag kan för att det ska bli så fint som möjligt av operationen. Idag vägde jag 57,4kg, dvs. 0.4kg från att ha gått ner 12kg. Började på 69kg. Jag tror jag ska ge mig på 57kg. Men jag har så mycket kroppsfett att min våg kallar mig overfat. 34% fett. Fettet är ju det viktigaste att bli av med. Men hur får man till träningen när man är ensamstående? Jag fattar inte hur det rent praktiskt går till?

• OnlyZ
    kitkat skrev 2013-03-25 08:22:45 följande:
    Hur mår du nu? Behöver du smärtstillande? Hur ser magen ut? Tejpar du varje dag eller hur gör man? Jag försöker gå ner så mycket i vikt som jag kan för att det ska bli så fint som möjligt av operationen. Idag vägde jag 57,4kg, dvs. 0.4kg från att ha gått ner 12kg. Började på 69kg. Jag tror jag ska ge mig på 57kg. Men jag har så mycket kroppsfett att min våg kallar mig overfat. 34% fett. Fettet är ju det viktigaste att bli av med. Men hur får man till träningen när man är ensamstående? Jag fattar inte hur det rent praktiskt går till?

Jag mår bra! Nä det va ett tag sen jag tog smärtstillande. Har lite ont i ljumskarna efter heljen men det är bara lite!..Nej jag tejpar inte för än så länge sitter tejpen kvar som dom satte vid open, den ska tas bort på onsdag när jag har återbesök.. Då kommer jag tejpa själv.. Man ska inte tejpa om varje dag för då irriterar man huden, man ska låta tejpen sitta så länge det går innan man tar på ny.. 

Ang träningen så får du väll träna hemma! När ungen somnat =) Köp en boll och ett gummiband typ så har du en massa övningar du kan göra i hemmet! Du kan göra egna hantlar osv.. Men jag tror att det är bästa lösningen, att göra det hemma =) 
  • Ölandstokan

Hur mår du? har du ont? var det som du trodde el värre? väntar på min op nu, blir i början av maj

(¯`°?.¸ ♥♥ Madeleine ♥ Markus ♥ William ♥ Alice ♥♥¸.?°´¯)
Svar på tråden Bukplastik..