• OnlyZ

Bukplastik..

Ja nu har jag blivit bevliljad en bukplastik, den ska ske någon gång ibörjan på nästa år. Open ska ske på St göran pga att Karolinska hade fullt.. Ska göra en stor bukplastik.. Är ni fler där ute som snart ska göra en op? Eller någon som gjort en op som kanske vill dela med sig lite och kanske vill svara på lite av mina frågor?

• Svar på tråden Bukplastik..
  • OnlyZ
    Tjohalia skrev 2013-03-31 20:58:56 följande:
    Jag ska ju försöka få det bekostat av landstinget, och då får man väl ta vad dom erbjuder... Tyvärr. Jag kan ju tycka att när dom ändå gör det, kan dom ju försöka göra det så bra som möjligt. Jag ska kika på bilderna

Men hur mycket hänger din mage? Du har ju gått ner lite mer än mig och min mage hängde mycket! För mig va det inga som hälst problem att få en op. Dom bara tittade på magen och sa "det där fixar vi" typ..
  • Ölandstokan

När min kirurg tittade på mig sa han att han antagligen kommer att lyfta upp musen oxå, och han tittade bara på min mage utan att mäta och sa med en gång, Ja det blir en stor bukop.

Tjohalia... Jag ser ut som dig på magen så det blir nog inga problem att få det beviljat. Själv har jag gått ner -50kg  

(¯`°?.¸ ♥♥ Madeleine ♥ Markus ♥ William ♥ Alice ♥♥¸.?°´¯)
  • Ölandstokan

Tjohalia eller det kanske inte var din bild du lagt in??

• OnlyZ
    Ölandstokan skrev 2013-04-01 21:38:23 följande:
    När min kirurg tittade på mig sa han att han antagligen kommer att lyfta upp musen oxå, och han tittade bara på min mage utan att mäta och sa med en gång, Ja det blir en stor bukop.

Tjohalia... Jag ser ut som dig på magen så det blir nog inga problem att få det beviljat. Själv har jag gått ner -50kg  

Har du ringt op planerarna? Eller har du fått brevet? Någon tid än? =)
  • Tjohalia
    OnlyZ skrev 2013-04-01 08:30:00 följande:

Men hur mycket hänger din mage? Du har ju gått ner lite mer än mig och min mage hängde mycket! För mig va det inga som hälst problem att få en op. Dom bara tittade på magen och sa "det där fixar vi" typ..
    Jag tror inte det blir några problem, gick igenom två graviditeter innan jag gick ner i vikt med, så huden har ju VERKLIGEN varit uttänjd. Den hänger rätt ordentligt om man så säger. Dock har jag lite svårt att mäta...
    Flicka 2005 * Pojke 2007
  • Tjohalia

Nu har jag träffat kirurgen! Blir nog op till hösten, vilket är helt ok för mig. Vill ändå inte gå med gördel hela sommaren... Om det behövs sys bukmusklerna ihop (det ser han när han öppnar, men han tyckte inte mina verkade så delade), och dom tänker visst på det estetiska. Gissar att jag fått berättelser från lite bittra människor som inte haft tillräckligt häng och därför är lite bittra kanske?! Han mätte aldrig hänget förresten. Musen blir lite lyft på köpet, men om man stramade för mycket skulle resultatet bli att man började kissa rakt framåt, och det låter ju inte så trevligt ärligt talat. Nu har jag i lugn och ro läst igenom den info han gav mig och ville att jag skulle läsa, och sen ska jag ringa mottagningen så sätter dom upp mig i kön. Nu är det bar att vänta. Och att prata med jobbet och berätta att jag kommer försvinna några veckor i höst, vilket känns mindre bra då jag har ett vick till sista december som jag gärna vill ha förlängt... Jag tror ju att dom kommer vara förstående, men man vet ju aldrig om det kommer sätta käppar i hjulet för mig själv sen.

Flicka 2005 * Pojke 2007
  • Tjohalia
    Ölandstokan skrev 2013-04-01 21:39:28 följande:
    Tjohalia eller det kanske inte var din bild du lagt in??
    Nä, jag har inte lagt in nån bild
    Flicka 2005 * Pojke 2007
  • Ölandstokan
    OnlyZ skrev 2013-04-02 08:04:43 följande:

Har du ringt op planerarna? Eller har du fått brevet? Någon tid än? =)

Jag ringde dom för ett tag sedan och fick bara till svars att någon gång i början på maj, lite segt att behöva vänta en hel månad med tanke på att jag igentligen skulle vart op nu, men men ibland blir det så

• Ölandstokan
    Tjohalia skrev 2013-04-02 16:04:33 följande:
    Nu har jag träffat kirurgen! Blir nog op till hösten, vilket är helt ok för mig. Vill ändå inte gå med gördel hela sommaren... Om det behövs sys bukmusklerna ihop (det ser han när han öppnar, men han tyckte inte mina verkade så delade), och dom tänker visst på det estetiska. Gissar att jag fått berättelser från lite bittra människor som inte haft tillräckligt häng och därför är lite bittra kanske?! Han mätte aldrig hänget förresten. Musen blir lite lyft på köpet, men om man stramade för mycket skulle resultatet bli att man började kissa rakt framåt, och det låter ju inte så trevligt ärligt talat. Nu har jag i lugn och ro läst igenom den info han gav mig och ville att jag skulle läsa, och sen ska jag ringa mottagningen så sätter dom upp mig i kön. Nu är det bar att vänta. Och att prata med jobbet och berätta att jag kommer försvinna några veckor i höst, vilket känns mindre bra då jag har ett vick till sista december som jag gärna vill ha förlängt... Jag tror ju att dom kommer vara förstående, men man vet ju aldrig om det kommer sätta käppar i hjulet för mig själv sen.

Gaa!!!!! Kissa rakt fram vill man ju INTE... Herre gud, tänk om det skulle bli så?!

Kul att du blev godkänd ialla fall, och hoppas ditt jobb förstår läget  
  • aronnax
    Tjohalia skrev 2013-04-02 16:04:33 följande:

Tjohalia, vad spännande! vi sitter i ungefär samma båt kan man säg, gjorde min gastric för 2 år sedan, har gått ner 57 kg.
    Skall till VC den 18:e. Jag hamnar nog på Sahlgrenska, vill du tala om vilket landsting du tillhör? Nyfiken på vad dom skall säga..  
Svar på tråden Bukplastik..