Tjohalia skrev 2013-04-02 16:04:33 följande:
Nu har jag träffat kirurgen! Blir nog op till hösten, vilket är helt ok för mig. Vill ändå inte gå med gördel hela sommaren... Om det behövs sys bukmusklerna ihop (det ser han när han öppnar, men han tyckte inte mina verkade så delade), och dom tänker visst på det estetiska. Gissar att jag fått berättelser från lite bittra människor som inte haft tillräckligt häng och därför är lite bittra kanske?! Han mätte aldrig hänget förresten. Musen blir lite lyft på köpet, men om man stramade för mycket skulle resultatet bli att man började kissa rakt framåt, och det låter ju inte så trevligt ärligt talat. Nu har jag i lugn och ro läst igenom den info han gav mig och ville att jag skulle läsa, och sen ska jag ringa mottagningen så sätter dom upp mig i kön. Nu är det bar att vänta. Och att prata med jobbet och berätta att jag kommer försvinna några veckor i höst, vilket känns mindre bra då jag har ett vick till sista december som jag gärna vill ha förlängt... Jag tror ju att dom kommer vara förstående, men man vet ju aldrig om det kommer sätta käppar i hjulet för mig själv sen.
Tjohalia, vad spännande! vi sitter i ungefär samma båt kan man säg, gjorde min gastric för 2 år sedan, har gått ner 57 kg.
Skall till VC den 18:e. Jag hamnar nog på Sahlgrenska, vill du tala om vilket landsting du tillhör? Nyfiken på vad dom skall säga..