• OnlyZ

Bukplastik..

Ja nu har jag blivit bevliljad en bukplastik, den ska ske någon gång ibörjan på nästa år. Open ska ske på St göran pga att Karolinska hade fullt.. Ska göra en stor bukplastik.. Är ni fler där ute som snart ska göra en op? Eller någon som gjort en op som kanske vill dela med sig lite och kanske vill svara på lite av mina frågor?

• Svar på tråden Bukplastik..
  • Helena 38

jag har också gjorten stor bukplatik opration. tror den allade stor iallafall.
    De snittade mig runt hela magen och ruggen och sydde i hop mina magmuskler. Jag har fortfarande träningsverk i dem ett halvår efter.
    Nakdelen med min op är att under naven och ner har jag minskad känsel. Det känns som tandläkarbedövning hela tiden vilket är lite läskigt.

Men gud så nöjd jag blev!
    Lycka till med din Ts och alla ni andra som väntar.    

• Ölandstokan
    Helena 38 skrev 2013-04-02 18:58:22 följande:
    De snittade mig runt hela magen och ruggen och sydde i hop mina magmuskler. Jag har fortfarande träningsverk i dem ett halvår efter.
    Nakdelen med min op är att under naven och ner har jag minskad känsel. Det känns som tandläkarbedövning hela tiden vilket är lite läskigt.

Vad härligt att höra att du är NÖJD gjorde du din op genom landsting eller privat? fick du några komplikationer?
    (¯`°?.¸ ♥♥ Madeleine ♥ Markus ♥ William ♥ Alice ♥♥¸.?°´¯)
  • Ölandstokan
    aronnax skrev 2013-04-02 18:45:37 följande:

Tjohalia, vad spännande! vi sitter i ungefär samma båt kan man säg, gjorde min gastric för 2 år sedan, har gått ner 57 kg.
    Skall till VC den 18:e. Jag hamnar nog på Sahlgrenska, vill du tala om vilket landsting du tillhör? Nyfiken på vad dom skall säga..  

Det går nog vägen för dig eftersom du gått ner så mkt själv kommer jag att op mig i Oskarshamn någon gång i maj
    (¯`°?.¸ ♥♥ Madeleine ♥ Markus ♥ William ♥ Alice ♥♥¸.?°´¯)
  • aronnax
    Ölandstokan skrev 2013-04-03 20:00:16 följande:

Det går nog vägen för dig eftersom du gått ner så mkt själv kommer jag att op mig i Oskarshamn någon gång i maj

Ska hålla tummarna för att det blir som du vill. :)
  • kitkat
    Helena 38 skrev 2013-04-02 18:58:22 följande:

Vad roligt att höra att du blev nöjd! Hur lång tid tog det innan du fungerade normalt?

Väntar fortfarade på tid för op.... Avskyr denna väntan.......... 
  • Helena 38

Jag gjorde min privat och bekostade den själv 110.000 kr
    Fick en infektion i såret och gick på en pencelin kur.

• OnlyZ

Igår var det dags att ta bort tejpen för första gången själv.. Det va lite obehagligt!.. Jag stod i duchen länge för att mjuka upp tejpen. Fick bort den och det gick bra, när dom drog bort tejpen förra veckan så kom det lite blod på ett ställe.. Inte denna gång så jag kanske har läkt ihop där =D Skönt!! Allt går bra, vissa dagar är svullnaden liten, andra större..

• Helena 38

Kitkat- missade att skriva att efter ca 4-5 dagar var jag smärtfri och rörelsefrihet igen.
    Vill tillägga att jag inte tål morfin utan gick ändade på Alvedon vilket var den värsta smärta jag någon sin upplevt.
    Jag kunde inte ligga ner och sova inta ta mig upp och ner i soffa/toa utan hjälp. Men trots detta har jag inte ångrat en dag att jag opererat mig.

• Helena 38

Ni som har gjort op hur länge skulle ni ha tejp? Själv hade jag mon ett halvår efter ordination för ett snyggare ärr

Svar på tråden Bukplastik..