• KatjaKaj

Pepparkaksgubben är rasistisk!

Ja kort och gott en skola har förbjudit barnen att vara pepparkaksgubbar i luciatåget då det kan vara stötande. Vad tycker ni, är det rasistiskt att klä ut sig till pepparkaksfigur och sjunga pepparkakslåten? Personligen tycker jag man kan skippa luciatåget helt i skolor. na.se/nyheter/laxa/1.1909703-pepparkaksgubbar-forbjuds-i-luciataget

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-09 00:00
    Inte rasistisk utan stötande, felformulerat av mig!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-09 11:44
    www.expressen.se/nyheter/missforstand-om-pepparkaksgubbe/

Skolan har nu gått ut med att det hela var ett missförstånd, och att pojken självklart får vara pepparkaksgubbe.

• Svar på tråden Pepparkaksgubben är rasistisk!
  • Delia

KatjaKaj: Fan jag måste ha missat allt vettigt du har skrivit i den här tråden. Du kanske kan informera mig.

• MotoMoto

Man kan nog göra egna tolkningar på allt! Jag är inte svensk men tycker att det är så sjukt det Sverige håller på med - ATT BOJKOTTA SITT EGET LAND! Snart får väl inte Sverige heta Sverige heller!

• Anonym (Sissi)

Men jisses snart får man inte gå ut längre för då är man rasist. och ALL brun mat ska förbjudas för det är rasistiskt. Blir faktiskt förbannad!

• KatjaKaj
    Delia skrev 2012-12-09 09:24:33 följande:
    KatjaKaj: Fan jag måste ha missat allt vettigt du har skrivit i den här tråden. Du kanske kan informera mig.

Man måste ju inte vara dryg bara för att man själv inte tycker ämnet ifråga är så lattjo att diskutera. Här är hur många trådar som helst, jag är övertygad om att du kan hitta någon trevlig tråd.
  • Delia

Hey Hey hey, jag har ju tagit tillbaka allt. Jag ser det här som en humortråd.

• Anonym

Ja "Delia" jag hoppas också tråden är ett skämt.  Men när det nästan blir upplopp när någon slinter med tungan och råkar säga "negerboll" så verkar det logiskt att man inte ska få sjunga om ett "pepparkakeland"? Och "Tre gubbar" förresten! Finns det inga kvinnor "pepparkakeland" och varför får inte de åka på resa? Här får ju barnen lära sig att det är männen som kan resa ut i världen medan kvinnorna är hemma och putsar på korinterna? (putsa på korinterna betyder just det och inget annat)

• Delia

Oj, har du sett upplopp efter att någon sagt negerboll? Det var som fan.

Här brukar man mest skaka på huvudet, mumla något om obildade människor och gå vidare ;)

• Anonym
    Delia skrev 2012-12-09 09:55:54 följande:
    Oj, har du sett upplopp efter att någon sagt negerboll? Det var som fan.

Här brukar man mest skaka på huvudet, mumla något om obildade människor och gå vidare ;)
    Nja jag har över tid stött på många ytterst animerade diskussioner här på FL för/mot detta lilla oskyldiga livsmedel! Och nu då så kommer pepparkakan som en uppstickare. Ser fram emot många spännande diskussioner!!
  • Delia

Det ni missar är att det inte finns någon att diskutera med, eftersom ingen håller med läraren. Men för all del, sitt ni och vänta på att ett flashbacktroll med nicket Ahmed kommer in och berättar att han är kränkt på dålig svenska. För det är ju exakt så det brukar vara här.

Svar på tråden Pepparkaksgubben är rasistisk!