• KatjaKaj

Pepparkaksgubben är rasistisk!

Ja kort och gott en skola har förbjudit barnen att vara pepparkaksgubbar i luciatåget då det kan vara stötande. Vad tycker ni, är det rasistiskt att klä ut sig till pepparkaksfigur och sjunga pepparkakslåten? Personligen tycker jag man kan skippa luciatåget helt i skolor. na.se/nyheter/laxa/1.1909703-pepparkaksgubbar-forbjuds-i-luciataget

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-09 00:00
    Inte rasistisk utan stötande, felformulerat av mig!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-09 11:44
    www.expressen.se/nyheter/missforstand-om-pepparkaksgubbe/

Skolan har nu gått ut med att det hela var ett missförstånd, och att pojken självklart får vara pepparkaksgubbe.

• Svar på tråden Pepparkaksgubben är rasistisk!
  • Anonym
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2012-12-09 16:39:55 följande:
    Intressant att hon skriver:
    Jag ska sjunga nationalsången och får jag en pojk ska
    han få klä ut sig till pepparkaka NÄR HAN VILL

Utöver allt annat dravel då. Drömmer

Var det det enda du kunde skaka fram? En urblåst liten tjej?
  • Marie Juana och Herr Oin
    Litet My skrev 2012-12-09 16:40:28 följande:
    Lite som med glassen Nogger Black som ansågs av EN person vara rasistisk och det blev ett himla liv om rasism mot svenskar, negerbollar, svenska flaggan och jag vet inte allt, för EN persons åsiskt, jag blir märkrädd av hur lite folk använder hjärnan.
    Jamen precis, det var säkert samma person som ansåg att negerboll var rasistisk. Skönt att missförståndet är utrett nu. Tänk vad en förskrämd stackare kan ställa i sin iver att vara PK.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Anonym skrev 2012-12-09 17:04:17 följande:
    Jag har inte skakat fram något alls, jag kommenterade en länk som någon annan tog upp. Vill du att jag utvecklar mina tankar till varför jag fann stycket intressant i relation till det andra hon tar upp så säg till. Men då får du först skaffa ett användarnamn, antingen ditt riktiga eller ett temporärt. Det blir så jobbigt att hålla reda på alla anonyma annars.

Jag förstår inte heller riktigt vad det är jag ska "skaka fram" eller varför.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Anonym
    Delia skrev 2012-12-09 16:48:33 följande:
    Anonym: Fast nu var det ju ingen lärare som tagit sig själv på för stort allvar utan en mamma som missförstått hela grejen och tagit för givet att det handlade om att det var rasistiskt med pepparkaksgubbar.

Och nej jag överdriver inte, jag har hört människor skrika om bokbål i tintinfrågan flera gånger.

Jaha så mamman har uppgett i pressen att hon misstagit sig? Var kan man läsa om det?
  • Anonym (Tessa)
    Anonym skrev 2012-12-09 17:04:17 följande:

Liten och liten hon är iaf 31...
  • Moonis
    Anonym skrev 2012-12-09 17:10:32 följande:

Jaha så mamman har uppgett i pressen att hon misstagit sig? Var kan man läsa om det?
    Tror du det skulle hända Blir väll det vanliga att man försöker släta över det för att inte verka helt hysterisk.
  • Marie Juana och Herr Oin
    Moonis skrev 2012-12-09 17:14:05 följande:
    Tror du det skulle hända Blir väll det vanliga att man försöker släta över det för att inte verka helt hysterisk.
    Hon kan ju annars fråga kanalskolan om hur man gör för att släta över
  • Moonis
    Marie Juana och Herr Oin skrev 2012-12-09 17:17:04 följande:
    Hon kan ju annars fråga kanalskolan om hur man gör för att släta över
    Det klarar hon nog säkert på egen hand, kanske inte första gången hon agerat helt hysteriskt och behöver  släta över Demon
  • Anonym
    Moonis skrev 2012-12-09 17:20:18 följande:
    Det klarar hon nog säkert på egen hand, kanske inte första gången hon agerat helt hysteriskt och behöver  släta över Demon

Märkligt att de som försvarar invandrare och som säger (på ungdomars vis) "att man ska inte dra alla över samma kant"! Kant? Men att bestämma att denna mamma är en hysterika utan att veta vem hon är! Är det OK?
Svar på tråden Pepparkaksgubben är rasistisk!