• KatjaKaj

Pepparkaksgubben är rasistisk!

Ja kort och gott en skola har förbjudit barnen att vara pepparkaksgubbar i luciatåget då det kan vara stötande. Vad tycker ni, är det rasistiskt att klä ut sig till pepparkaksfigur och sjunga pepparkakslåten? Personligen tycker jag man kan skippa luciatåget helt i skolor. na.se/nyheter/laxa/1.1909703-pepparkaksgubbar-forbjuds-i-luciataget

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-09 00:00
    Inte rasistisk utan stötande, felformulerat av mig!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-09 11:44
    www.expressen.se/nyheter/missforstand-om-pepparkaksgubbe/

Skolan har nu gått ut med att det hela var ett missförstånd, och att pojken självklart får vara pepparkaksgubbe.

• Svar på tråden Pepparkaksgubben är rasistisk!
  • Jellybeanbaby
    Otäcking skrev 2012-12-09 16:21:12 följande:
    Alltså - är det där en riktig tidning/artikeln överhuvudtaget? 
    nä. Det är en anka. Eller nåt.
  • Litet My
    Delia skrev 2012-12-09 16:18:58 följande:
    Jag är förundrad över hur lite människor faktiskt tänker.

Tintin ska flyttas några meter och ni får för er att det ska ordnas bokbål på Sergelstorg. Någon mamma missförstår en lärare, ni tror att afrikaner blivit kränkta av pepparkaksgubbar och skriker om att man snart inte får vara svensk i det här jävla landet längre.
  • Anonym
    Delia skrev 2012-12-09 16:18:58 följande:
    Jag är förundrad över hur lite människor faktiskt tänker.

Tintin ska flyttas några meter och ni får för er att det ska ordnas bokbål på Sergelstorg. Någon mamma missförstår en lärare, ni tror att afrikaner blivit kränkta av pepparkaksgubbar och skriker om att man snart inte får vara svensk i det här jävla landet längre.

Ingen tror väl att afrikaner blir kränkta av pepparkakevisan!!! Det var en lärare som fått hybris och börjat ta sig själv på för stort allvar. Och vad gäller TinTin-tramset så var det så pinsamt dumt så man fick ta fram skämskuddar både till ögon och öron. "Bokbål på Sergels torg"? Nu är det väl du som drar alledeles för långtgående slutsatser? 
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Anonym (Tessa) skrev 2012-12-09 16:37:05 följande:
    Sedan finns det ju de som på fullt allvar som tror att REGERINGEN gjort en lag om att förbjuda pepparkaksgubbar: pixxxie.myshowroom.se/

Cool
    Intressant att hon skriver:
    Jag ska sjunga nationalsången och får jag en pojk ska
    han få klä ut sig till pepparkaka NÄR HAN VILL

Utöver allt annat dravel då. Drömmer
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Litet My
    Delia skrev 2012-12-09 16:38:06 följande:
    Tur att människor är så intelligenta, det känns tryggt.
    Lite som med glassen Nogger Black som ansågs av EN person vara rasistisk och det blev ett himla liv om rasism mot svenskar, negerbollar, svenska flaggan och jag vet inte allt, för EN persons åsiskt, jag blir märkrädd av hur lite folk använder hjärnan.
  • Litet My
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2012-12-09 16:39:55 följande:
    Intressant att hon skriver:
    Jag ska sjunga nationalsången och får jag en pojk ska
    han få klä ut sig till pepparkaka NÄR HAN VILL

Utöver allt annat dravel då. Drömmer

Det är tammejfan roligt nästan jämt Tungan ute
  • Delia

Anonym: Fast nu var det ju ingen lärare som tagit sig själv på för stort allvar utan en mamma som missförstått hela grejen och tagit för givet att det handlade om att det var rasistiskt med pepparkaksgubbar.

Och nej jag överdriver inte, jag har hört människor skrika om bokbål i tintinfrågan flera gånger.

• Anonym
    Delia skrev 2012-12-09 16:48:33 följande:
    Anonym: Fast nu var det ju ingen lärare som tagit sig själv på för stort allvar utan en mamma som missförstått hela grejen och tagit för givet att det handlade om att det var rasistiskt med pepparkaksgubbar.

Och nej jag överdriver inte, jag har hört människor skrika om bokbål i tintinfrågan flera gånger.

TinTin på bokbål? Du måste byta umgänge!
Svar på tråden Pepparkaksgubben är rasistisk!