• KatjaKaj

Pepparkaksgubben är rasistisk!

Ja kort och gott en skola har förbjudit barnen att vara pepparkaksgubbar i luciatåget då det kan vara stötande. Vad tycker ni, är det rasistiskt att klä ut sig till pepparkaksfigur och sjunga pepparkakslåten? Personligen tycker jag man kan skippa luciatåget helt i skolor. na.se/nyheter/laxa/1.1909703-pepparkaksgubbar-forbjuds-i-luciataget

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-09 00:00
    Inte rasistisk utan stötande, felformulerat av mig!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-09 11:44
    www.expressen.se/nyheter/missforstand-om-pepparkaksgubbe/

Skolan har nu gått ut med att det hela var ett missförstånd, och att pojken självklart får vara pepparkaksgubbe.

• Svar på tråden Pepparkaksgubben är rasistisk!
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Marie Juana och Herr Oin skrev 2012-12-09 14:21:54 följande:
    Så bra, bara ett missförstånd. Ingen blir kränkt av mörka bakverk. Vi får utropa detta till negerbollens dag.
    Ge logiken lite bandage, den haltar väsentligt.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Anonym

Om jag var läraren så skulle jag också snabbt gå ut med en dementi. Blir lite som med han på kulturhuset som skulle bannlysa TinTin hahahahahahaha. Efter ett tag så börjar man väl fatta att man har varit urbota korkad.

• LillGris
    Anonym skrev 2012-12-09 15:13:37 följande:
    Om jag var läraren så skulle jag också snabbt gå ut med en dementi. Blir lite som med han på kulturhuset som skulle bannlysa TinTin hahahahahahaha. Efter ett tag så börjar man väl fatta att man har varit urbota korkad.

Om du med bannlysa menar "flytta från barnbiblioteket"
  • Anonym
    LillGris skrev 2012-12-09 15:52:02 följande:

Om du med bannlysa menar "flytta från barnbiblioteket"

Ja ursäkta ordvalet. Spelar ingen roll vad den där tomten gjorde. Korkat var det i kubik.
  • Bollhav
    Anonym skrev 2012-12-09 16:09:39 följande:

Ja ursäkta ordvalet. Spelar ingen roll vad den där tomten gjorde. Korkat var det i kubik.
    Flytta 20 meter och bannlysa är ju inte samma sak riktigt, eller hur?
  • Anonym
    Marie Juana och Herr Oin skrev 2012-12-09 14:21:54 följande:
    Så bra, bara ett missförstånd. Ingen blir kränkt av mörka bakverk. Vi får utropa detta till negerbollens dag.

Ja det är värt att fira. Och visst är det fantastiskt att det gick att få tag på läraren idag på en söndag och reda ut detta "missförstånd"
  • Delia

Jag är förundrad över hur lite människor faktiskt tänker.

Tintin ska flyttas några meter och ni får för er att det ska ordnas bokbål på Sergelstorg. Någon mamma missförstår en lärare, ni tror att afrikaner blivit kränkta av pepparkaksgubbar och skriker om att man snart inte får vara svensk i det här jävla landet längre.

• Otäcking

Alltså - är det där en riktig tidning/artikeln överhuvudtaget? 

I rather get som shrooms than be a prude, then I can go to space and still feel your face between my legs
  • Delia

Otäcking: Jadå, det gäller att slå på stora trumman när dom där invandrarna ska komma och förstöra våra fina svenska traditioner.

Svar på tråden Pepparkaksgubben är rasistisk!