Anonym skrev 2013-01-26 10:14:02 följande:
Nä hon ligger inte i koma, men om inte mamman kan ta hand om barnet så är det jag som den andra föräldern och vårdnadshavaren som ska ha hand om barnet. Och jag accepterar inte att barnet bor hos mormor i stället för hos mig.
Hämtade barnet på dagis igår och mamman får inte tillbaka förrän hon är utskriven och i stånd att själv hämta. Har även pratat med socialjouren och mormor har ingen laglig rätt till mitt barn i nuläget.
Hur bra blir ditt agerande mot barnet.. allt helt plöstligt kommer du när mamma sagt att de ska vara med mormor??
har du dessutom haft kontakt med mamman om NÄR hon kan skrivas ut... och hur väl känner barnet mormor?
Finns det ett avtal eller domslut på hur ditt umgänge med barnet ska se ut som reglerar det hela... ?
Kanske kunde b arnt vara i hemmamiljön då mormor hade barnt och nära till kompisar och dagis.. så kommer du och rycker upp barnet ur detta.
Jag tror inte att deta är till din fördel ts...
Även om din vilja var god.. och att man givetvis borde ha lämnat barnet till dig om mamman åker in så gjorde hon inte det utan till mormor och ditt agerande på detta var inte rätt mot barnet.
menar du på fullaste allvar att man inte får ha barnvakt unde hel hel helg tex.. för då är man oförmögen att ha hand om sitt barn?