• Pixlar

30 utvalda 2013!

Hej!

Jag har blivit en av de utvalda! Paketet kom idag, fullt av teststickor, graviditetstest och såklart en monitor. Även några ägglossningstest som jag kan ge bort till en kompis stod det Glad

Hihi, det riktigt pirrar i magen.. Vilken spännande resa detta ska bli Skrattande

Vilka är vi 30? Kanske alla kan posta en liten snabb presentation?

/Pixlar 

Dotter född juli 2011
  • Svar på tråden 30 utvalda 2013!
  • Akinna 77
    esiol skrev 2013-03-20 08:04:04 följande:
    Ni som hållt på ett tag, när ni ställde in monitorn, fick ni välja tidsintervall på monitorn eller ställer den in sig automatiskt efter klockslaget du sätter på och ställer in första mensdagen???? Tacksam för lite hjälp..... :)
    Du trycker på m-knappen tills rätt dag visar sig, om det är mensens första dag så ska det stå en 1:a i fönstret och så vidare upp till dag 5 som är sista dagen att ställa in monitorn på. Om du gör detta klockan 7 på morgonen får du automatiskt en tidsintervall på +/- 3 timmar från klockan 7. Ställer du inte den klockan 11 blir det +/- 3 timmar från klockan 11 osv. Jag satte igång min 7.45 och kan alltså testa mellan 4.45 och 10.45. 

Lycka till! Solig

• Sofia 383

Hej har inte skrivit på ett tag :( för jag har inte mått så bra:( men nu är allt på bättre väg igen :)
    Och nu äntligen har jag fått mitt paket :)

Hoppas att det går bra för alla :)
    Håller tummarna för ossð???
    Kramar

• Demajbebis

Idag på morgonen visade monitorn Max! Så idag blev det lunchdejt med mys, mys efter jobb och blir mys en gång till innan läggdags! Gäller o ligga i!! Hoppas det tar sig!!!:) håller tummar för oss alla!

• VEA
    Sofia 383 skrev 2013-03-20 19:34:59 följande:
    Hej har inte skrivit på ett tag :( för jag har inte mått så bra:( men nu är allt på bättre väg igen :) Och nu äntligen har jag fått mitt paket :) Hoppas att det går bra för alla :) Håller tummarna för ossð??? Kramar

Sofia 383 skrev 2013-03-20 19:34:59 följande:
    Hej har inte skrivit på ett tag :( för jag har inte mått så bra:( men nu är allt på bättre väg igen :) Och nu äntligen har jag fått mitt paket :) Hoppas att det går bra för alla :) Håller tummarna för ossð??? Kramar

Usch, tråkigt att du inte mått så bra! Hoppas det vänder för er nu.
    Demajbebis skrev 2013-03-20 19:41:51 följande:
    Idag på morgonen visade monitorn Max! Så idag blev det lunchdejt med mys, mys efter jobb och blir mys en gång till innan läggdags! Gäller o ligga i!! Hoppas det tar sig!!!:) håller tummar för oss alla!

Demajbebis skrev 2013-03-20 19:41:51 följande:

Härligt! Nu håller vi tummarna.
  • gosis

VEA hur hår det för dig? Hur mår du och vilken vecka är du i?

• VEA
    gosis skrev 2013-03-20 20:20:17 följande:
    VEA hur hår det för dig? Hur mår du och vilken vecka är du i?
    Hej du! Det går bra, tänker inte så mycket på det. Mår inte illa (mer än något lite någon enstaka gång) och har inga ömma bröst. Har inga symtom förutom att min mage börjar dyka upp. Lite tröttare än vanligt. Är i vecka 6 bara, testade ju på dag 25 redan i min cykel och var då bara i vecka 4. Har inte mått illa i mina graviditeter förut heller och inte haft några symtom mer än trötthet. 

Hur går det för dig? Du och jag borde vara ungefär i samma vecka? Annorlunda från din förra graviditet?  
  • gosis

VEA: nej här är det väl samma symptom som förra graviditeten ungefär. Inget illamående, molande värk som börjar tillåta, lite uppsvälld mage. Brösten har börjat göra lite ont då och då, förra gången så gjorde dem ap ont från dag 1 :)
    Illamåendet började runt v. 7+4 förra gången.
    Är idag på v. 6+2 så gått in i V.7 känns bra.
    Var på vul idag för att jag hade jätte ont av smärtor inatt, trodde set va MF på G, men allt såg bra ut. Men det va för tidigt för att få de hjärtat så fick en ny tid nästa vecka. Ska bli kul men lite nervös också.

Annars liknar denna grav samma som förra mer eller mindre :)

Skönt att du mör bra :))

• VEA
    gosis skrev 2013-03-20 23:15:45 följande:
    VEA: nej här är det väl samma symptom som förra graviditeten ungefär. Inget illamående, molande värk som börjar tillåta, lite uppsvälld mage. Brösten har börjat göra lite ont då och då, förra gången så gjorde dem ap ont från dag 1 :)
    Illamåendet började runt v. 7+4 förra gången.
    Är idag på v. 6+2 så gått in i V.7 känns bra.
    Var på vul idag för att jag hade jätte ont av smärtor inatt, trodde set va MF på G, men allt såg bra ut. Men det va för tidigt för att få de hjärtat så fick en ny tid nästa vecka. Ska bli kul men lite nervös också.

Annars liknar denna grav samma som förra mer eller mindre :)

Skönt att du mör bra :))
    Då är du bara några dagar före mig. Usch så hemskt men åh så skönt att allt såg bra ut och att du fått nytt ultraljud snart. 
  • gosis
    VEA skrev 2013-03-21 12:03:32 följande:
    Då är du bara några dagar före mig. Usch så hemskt men åh så skönt att allt såg bra ut och att du fått nytt ultraljud snart. 
    ja, jätteskönt och få se. man slappnar ju av lite mer. men har så mycket molande värk nu så vore konstigt om det inte va något.
    men känns bra och ha det andra vul nästa vecka med. 
Svar på tråden 30 utvalda 2013!