• Pixlar

30 utvalda 2013!

Hej!

Jag har blivit en av de utvalda! Paketet kom idag, fullt av teststickor, graviditetstest och såklart en monitor. Även några ägglossningstest som jag kan ge bort till en kompis stod det Glad

Hihi, det riktigt pirrar i magen.. Vilken spännande resa detta ska bli Skrattande

Vilka är vi 30? Kanske alla kan posta en liten snabb presentation?

/Pixlar 

Dotter född juli 2011
  • Svar på tråden 30 utvalda 2013!
  • Trasslet

Första försöket gick inte vägen, men så var ju lillgrabben sjuk under hela max-perioden, så det blev ju inget tillfälle att kela. ;)

Hur som helst, hade en kortare period den här vändan och nu har jag börjat kissa på stickorna andra omgången. Bara att köra igen! :D Undrar bara om vi kommer att pricka precis innan årsskiftet om vi blir gravida denna vända. :O

• towerosell

Jag är så dålig på att uppdatera. Det händer så mycket saker hela tiden som gör att man inte kan gå in så mycket. Eller läsa men oftast inte skriva själv. Men jag läser alla andras hela tiden! Min mens är precis slut så nu börjar en ny period! Kram!

• Millini
    Med kärlek skrev 2013-03-22 15:37:48 följande:
    Millini: vi väntar också på svar av utredning.. Har lämnar blodprover och sperma för 2 månader sen, ska på torsdag på första läkarbesöket... Vill bara komma förbi undran.. Vad det kan vara för fel ;(

Mannen lämnade prov för en o en halv vecka sen. Jag lämnade blodprov förra veckan. Och undersöktes i tisdags. 10 april ska vi dit och få svaren. Varför dröjer det så för er?

Å andra sidan ringde vi i okt-nov för att boka tid och fick vänta till 26/2...

Hoppas ni får veta något på torsdag. Vore skönt med lite klarhet i alla fall, eller hur

Trevlig lördagskväll allihop!
  • Med kärlek

Millini; jag antar det gör skillnad var man bor... Jag längtar längtar till torsdag men så klart också väldigt rädd... Men skönt att det äntligen e daxs! Lycka till!! :)

• Akinna 77

Hej Pixlar, och andra som kanske vet :)

Om man inte får max, fortsätter man kissa på sticka fram till  mensen kommer då?
    Jag är på dag 15 idag utan max. Förra månaden fick jag hög redan på dag 6 och sedan max på dag 10, den här månaden fick jag hög först på dag 9 men max lyser forfarande med sin frånvaro. Har länge misstänkt att jag kanske inte har ägglossning varje månad så kanske får jag det bekräftat denna månaden..

Håller tummarna för alla som har bebisverkstad den här helgen! {#emotions_dlg.flower} 

• gabbi81
    Akinna 77 skrev 2013-03-23 18:47:12 följande:
    Hej Pixlar, och andra som kanske vet :)

Om man inte får max, fortsätter man kissa på sticka fram till  mensen kommer då?
    Jag är på dag 15 idag utan max. Förra månaden fick jag hög redan på dag 6 och sedan max på dag 10, den här månaden fick jag hög först på dag 9 men max lyser forfarande med sin frånvaro. Har länge misstänkt att jag kanske inte har ägglossning varje månad så kanske får jag det bekräftat denna månaden..

Håller tummarna för alla som har bebisverkstad den här helgen! {#emotions_dlg.flower} 
    Har du olika längd på dina cyklar? Om du får Max Dag 16 eller senare betyder att du kommer ha en cykel på 30 dgr eller mer... 
    Hade du Max förra månaden på dag 10 så antar jag att du hade en kort cykel på 27-28 dgr?

Brukar det skilja i antal dagar eller har du regelbunden mens? Hur många dagar brukar du ha?

Får du inte max denna månaden så verkar det som om du inte haft äl.. Rynkar på näsan  Lycka till! Hoppas din äl dyker upp!!
  • Akinna 77
    gabbi81 skrev 2013-03-23 21:49:12 följande:
    Har du olika längd på dina cyklar? Om du får Max Dag 16 eller senare betyder att du kommer ha en cykel på 30 dgr eller mer... 
    Hade du Max förra månaden på dag 10 så antar jag att du hade en kort cykel på 27-28 dgr?

Brukar det skilja i antal dagar eller har du regelbunden mens? Hur många dagar brukar du ha?

Får du inte max denna månaden så verkar det som om du inte haft äl.. Rynkar på näsan  Lycka till! Hoppas din äl dyker upp!!
    Mmm..min cykel varierar, oftast ligger den på 26-27 dagar men ibland kan mensen komma redan på dag 23 och någon gång har det dröjt till dag 30. Tidigaste jag har haft är dag 21. Förra månaden kom mensen på dag 26, gången innan dag 23. Jag har mens i nästan en vecka varje gång, oftast väldigt riklig de första 3-4 dagarna men även det kan variera. Det är ett av skälen till att jag misstänkt att jag nog inte har ägglossning varje månad. Det känns lite skönt att med hjälp av monitorn kanske kunna ha lite koll på detta, ger inte monitorn max vet man att ägglossning uteblev och så behöver man i alla fall inte gå och hoppas på eventuell graviditet för att sedan bli besviken när mensen kommer just den månaden. 

• Millini

Oj, hög igår dag 13 och max idag! Jag somnade i soffan igår och inget sex blev det. Trodde jag hade fler högdagar på mig...

Måste nu hitta på något som gör att vi hinner med ett par gånger idag, med en tvåochetthalvt-åring hemma. Ojoj!

• Demajbebis

Hade Max i onsdags och torsdags, då myste vi 3 ggr vardera dag! Idag känns det som att mina bröst gör lite ont. Men antar att jag inbillar mig, symptom kan väl inte komma så tidigt?;)

• gabbi81
    Demajbebis skrev 2013-03-24 19:59:52 följande:
    Hade Max i onsdags och torsdags, då myste vi 3 ggr vardera dag! Idag känns det som att mina bröst gör lite ont. Men antar att jag inbillar mig, symptom kan väl inte komma så tidigt?;)

Hej! Detta hittade jag på familjeliv.se Deras Graviditetskalender.
    Det är först när ägget fäster sig i livmodern som man verkligen är gravid. 7-10 dgr efter äl.
    Kan ju säkert variera? Man kan ju alltid hoppas på att det är så att du känner något som är positivt.. Glad

Kroppen: När ägget har blivit befruktat börjar det förflytta sig via äggledaren ner in i livmodern och efter tre till fem dagar är det framme. Ägget innehåller all näring det behöver eftersom det ännu inte har någon koppling till mammans kropp. Celldelningen har redan börjat.
    En del kvinnor kan känna ett litet stick i livmoderns slemhinna. Ibland kan man få en liten blödning, en så kallad "nidationsblödning" i samband med att ägget fastnar. Om man får en sådan blödning så kommer den cirka sju dygn efter ägglossningen.Vissa kvinnor kan känna av att ”nu tog det”. Andra kommer inte på tanken förrän menstruation har uteblivit flera gånger.

Embryot: Celldelningen fortsätter och i det här stadiet kallas ägget för morula som är latin för mulbär. Ägget är ca 0,75-1,0 millimeter och färdas fram på flimmerhår genom äggledaren. Målet är livmodern, en färd som tar sju till tio dagar. Innan ägget fastnar simmar det omkring i livmodern ett par dagar och fäster sedan på en lämplig plats i livmoderväggen.
Svar på tråden 30 utvalda 2013!