• Serla

Hyperemesis

Ni andra med hyperemesis, när släppte det för er? Eller iaf blev bättre...

Jag är i v 20 nu och tar medicin mot illamående tre gånger per dygn fortfarande, Varit inlagd på sjukhus för dropp flera gånger och bara ligger hela dagarna, har ingen ork alls! Kräks och mår fruktansvärt hela tiden. Håller på att bryta ihop snart!!! Jag klarar inte att må så här i fem månader till!!!

Tips på vad man kan göra själv?
     Hur står man ut?   

• Svar på tråden Hyperemesis
  • Arwen77

Stina: välkommen hit! Är det första barnet? Finns det inget annat sjukhus du kan åka till ?

• Stina1982

Tack Arwen 77! Jag har aldrig testat åka in akut, är för svag för att vara uppe på benen. Dock sa min läkare att det inte var nödvändigt. Jag kanske får försöka ta mig iväg ändå om det inte blir bättre. Idag har jag spytt hela dagen. Detta är andra barnet för mig, har en treårig kille. Det värsta är att jag inte kan ta hand om honom alls. Sambon gör allt. Vad jag förstått av tråden så har du också en liten hemma? Hur går det för dig?

• Arwen77

Ja jag har en liten kille på 16 månader. Han har ingen dagisplats eftersom jag fortfarande är fl. Denna v kommer hans farmor upp från Småland för att bo här och hjälpa till. Vi försöker pussla ihop det så gott det går. Mådde ju inte så här dåligt första gången så detta är nytt för mig!! Jag vet ärligt inte hur jag ska stå ut! Jag tycker det har hjälpt att vara inlagd iaf nu senaste gången då jag trivdes med personalen på avd. Man får en liten paus och lite dropp (eller mycket om man är uttorkad).
    Idag är illamåendet överjävligt och dämpas inte en enda sekund trots full medicinering jag har skrikit, gråtit och skrikit lite till. Det hjälper ju lite för stunden. Fattar inte varför magsäcken gör så vrålont hela tiden!!?
    Sambon gör allt här oxå, och jag är bara ynklig! Hur var det för dig första gången?

• Newbie84

Efter en kräkhelg så mådde mådde jag illa när jag vaknade och har bara legat i sängen och försökt sova bort dagen och kvällen, har gått så där. Försökt småäta som ska va så himla bra men det vänder och kommer upp bara. Ny vecka och nya tag hoppas det blir bättre vecka!

• Newbie84

Något bättre men jag har inte gått upp och inte försökt äta heller jag orkar inte kräkas mer

• Dompans mamma

Såc ditt meddelande Arwen77. Men går inte att svara på från mobilen. Och orkar int att ta mig till datorn idag heller:/ Kämpa! Du klarar detta! Är stolt över dig!!

• Arwen77

Newbie: försök drick! Åk in om det blir för jobbigt!
    Dompan: oki, du får svara när du orkar
    Åkte till ett annat sjukhus idag, Huddinge sjukhus (Karolinska) måste säga att det var en helt annan attityd där och en annan kunskap om tillståndet! Fick träffa en jättebra läkare! Jag känner mig nöjd och glad att jag släpade mig dit.

• Me2

Arwen : Skönt att du inte ger dig och att det gav resultat !!

Svar på tråden Hyperemesis