• Serla

Hyperemesis

Ni andra med hyperemesis, när släppte det för er? Eller iaf blev bättre...

Jag är i v 20 nu och tar medicin mot illamående tre gånger per dygn fortfarande, Varit inlagd på sjukhus för dropp flera gånger och bara ligger hela dagarna, har ingen ork alls! Kräks och mår fruktansvärt hela tiden. Håller på att bryta ihop snart!!! Jag klarar inte att må så här i fem månader till!!!

Tips på vad man kan göra själv?
     Hur står man ut?   

• Svar på tråden Hyperemesis
  • Newbie84

Åh vad skönt med bättre läkare och bemötande! Arwen försöker få i mig nyponsoppa och det verkar gå om man tar en klunk då och då :) nu har magen börjat växa också känns det som helt plötsligt känner jag en liten bula.

• Alfonsmamman

Hej. Ny här. Hade HG med sonen och nu gravid i mycket tidig vecka. Har mått illa i två veckor men helt hanterbart. Trodde jag skulle komma skapligt lindrigt undan. Men sedan igår kan jag inte äta nått. Ska iväg till jobb och bara skakar och kräks. Nu har det börjat känner jag. Tål inte någon som helst lukt på något. Kräks av tanken på lukter.

Min arbetsgivare har inte jättebra förståelse. Känns riktigt jobbigt. Va sjukskriven HELA förra grav. Vill inte att set ska bli likadant den här gången :((

Kram

• verkar

[quote=69639353][quote-nick]Alfonsmamman skrev 2013-04-23 06:06:15 följande:[/quote-nick]Hej. Ny här. Hade HG med sonen och nu gravid i mycket tidig vecka. Har mått illa i två veckor men helt hanterbart. Trodde jag skulle komma skapligt lindrigt undan. Men sedan igår kan jag inte äta nått. Ska iväg till jobb och bara skakar och kräks. Nu har det börjat känner jag. Tål inte någon som helst lukt på något. Kräks av tanken på lukter. Min arbetsgivare har inte jättebra förståelse. Känns riktigt jobbigt. Va sjukskriven HELA förra grav. Vill inte att set ska bli likadant den här Sök hjälp i ett tidigt skede, tåligt att din arbetsgivare inte förstår fu kanske kan skriva ut inte papper till honom/henne. Sjukdomen är trots allt inte så känd ännu.

• Alfonsmamman

Visst förstår dem sjukdomen men en sjukskrivning skulle ogillas då den ställer till det för jobbet. Anställd på ett grav-vik.

Hur har ni det? Jobbar ni något? Just nu spyr jag mellan patienterna. Hur länge ska jag orka på det här sättet tänker jag?

Tar Lergigan comp på dagarna.

• Arwen77

Men shit, så kan du väl inte ha det?! Jobbar du inom vården? Isf borde dom ju känna till tillståndet. Lergigan comp mår jag skit av, får hemsk hjärtklappning men jag klarar mig hyfsat utan just nu. Jag är sjukskriven.

• Litenskit

Det jag är mest trött på just nu är alla de dagarna jag har känt mig lurad och så sjuukt besviken!
    Jag vaknar, tycker att jag mår ganska bra och tänker, nu börjar det äntligen vända =) Sedan stiger jag upp och så tar det 5-10 min så kommer illamåendet! Har jag tur och hinner sätta/lägga mig ner snabbt igen så kan jag undvika att kräkas iaf.
    Jag ska till läkaren nästa vecka och se om det blir fortsatt sjukskrivning eller inte.
    De senaste två veckorna har jag iaf kunnat äta riktig mat de flesta dagarna. Innan dess åt jag nyponsoppa, yoggi och frukt.

• Arwen77

Litenskit: Ok, skönt att du kunnat äta vanlig mat iaf! Vilken v är du i nu?

• Litenskit

Jag är i v 14, eller 13+2. Idag kunde jag tom laga mat , det har jag inte kunnat på jättelänge. Jag fick ta många pauser och sätta mig ner, men strax är maten klar! Man blir ju glad för det lilla
    Jag brukar "straffas" om jag har haft en bra dag, så blir jag helt sängliggandes en dag eller två efter det. Vi får se... 

• Arwen77

Håller tummarna för att du blir bättre fr.o.m. nu hur var det, är det första barnet?

• Newbie84

Kan ännu inte äta lagad mat har jag en bra dag blir nästa sju resor värre. Tanken är att jag ska börja jobba nästa vecka men vet inte hur det ska gå, jag hoppas för nu känns det som att ja lever i ett fängelse

Svar på tråden Hyperemesis