Newbie84 skrev 2013-04-25 01:20:49 följande:
Ohhhh jag längtar till den dagen! Jag kommer nog att uppskatta allting och jag säger till mig själv att när illamåendet är borta ska jag inte klaga en enda gång till och verkligen uppskatta livet och graviditeten, det är iaf min hjälte tullman värd :) En liten konstig fråga kanske men jag kan inte göra nr 2 går kanske lite grann 1 ggr/vecka, Max...
Newbie84 skrev 2013-04-25 01:20:49 följande:
Ohhhh jag längtar till den dagen! Jag kommer nog att uppskatta allting och jag säger till mig själv att när illamåendet är borta ska jag inte klaga en enda gång till och verkligen uppskatta livet och graviditeten, det är iaf min hjälte tullman värd :) En liten konstig fråga kanske men jag kan inte göra nr 2 går kanske lite grann 1 ggr/vecka, Max...
Jag har också svårt med nr 2. Förstördes så illa efter sonens förlossning att jag har svårt att använda rätt muskler. Samt att jag har haft blödningar som blivit värre när jag försökt trycka på. Äter laktulos varje dag för att det ska gå så smidigt som möjligt. Blir också MAX 2 ggr i veckan då jag måste vänta på att det lixom kommer av sig själv då jag inte vågar trycka på. Tuppade av på toaletten för några veckor sedan då jag var hård i magen. Sonen ringde ambulans och två ambulanser dök upp innom några minuter. Fick veta att kroppen inte orkade längre. Hyperemesis och hård mage är ingen bra kombination. Pulsen gick ner runt 20-25 slag i minutern vilket gjorde att jag försvann bort. Se till att ta hjälp snabbt så du inte råkar ut för samma. Ta Laktulos varje morgon och be en läkare klämma på magen för att hålla koll så du inte blir kraftigt förstoppad.