• Serla

Hyperemesis

Ni andra med hyperemesis, när släppte det för er? Eller iaf blev bättre...

Jag är i v 20 nu och tar medicin mot illamående tre gånger per dygn fortfarande, Varit inlagd på sjukhus för dropp flera gånger och bara ligger hela dagarna, har ingen ork alls! Kräks och mår fruktansvärt hela tiden. Håller på att bryta ihop snart!!! Jag klarar inte att må så här i fem månader till!!!

Tips på vad man kan göra själv?
     Hur står man ut?   

• Svar på tråden Hyperemesis
  • Arwen77

Dompan: känner som du gällande förlossningen. Vill gärna försöka men VET att jag kommer ångra mig bittert om jag spricker ännu mer denna gång, vilket tyvärr är risken

• Arwen77

Jag undrar, vet Era familjer om er situation? Syskon, föräldrar osv? Vad säger dom? Får ni något stöd av dem?

• Newbie84

Familj vet om men ingen har erfarenhet utan tror mest att några kex på morgonen hjälper, av vänner tar väl kanske en det på allvar tyvärr så mitt stöd är här och av min partner

• Arwen77

Mina föräldrar o min man är mitt stöd, o den här tråden såklart! Mina två bröder m respektive bryr sig inte alls.

• Stina1982

Hej! Det är sådär med mig. Jag spyr en del men får ändå i mig lite fil och kex emellanåt. Kan man leva på det? Hur mår du Arwen77? Blir det nåt bättre?

• Arwen77

Ok, bra att du får i dig!! Hur är det med vikten? Jag står still på samma som innan grav än så länge. Inte gått upp nåt:-/ förra grav hade jag gått upp 4kg samma v som nu. Var hos bm idag o vägde mig, mitt hb ligger på 128 nu, så snart dax för extra järntabletter som man blir stenhård i magen av har du kollat hbvärdet?

• Stina1982

Jag hade gått ner 1 kg sist jag vägde mig. HB var tydligen i överkant sa BM och att det kunde bli så när man var lite uttorkad...

• Arwen77

Jo så kan det nog bli. Var så för mig oxå. När har du nästa besök? Känns det som du klarar dig hemma lite till eller behöver du åka in tror du?

• Stina1982

Jag har inte nästa besök förrän början av juni tror jag. Jag avvaktar med att åka in igen, har lyckats få i mig både fil och kräm nu, så det känns som om jag lyckats vätska upp mig lite. Hur går det för dig? Har kräkningarna avtagit?

Svar på tråden Hyperemesis