• Serla

Hyperemesis

Ni andra med hyperemesis, när släppte det för er? Eller iaf blev bättre...

Jag är i v 20 nu och tar medicin mot illamående tre gånger per dygn fortfarande, Varit inlagd på sjukhus för dropp flera gånger och bara ligger hela dagarna, har ingen ork alls! Kräks och mår fruktansvärt hela tiden. Håller på att bryta ihop snart!!! Jag klarar inte att må så här i fem månader till!!!

Tips på vad man kan göra själv?
     Hur står man ut?   

• Svar på tråden Hyperemesis
  • Arwen77

Jo kräkningarna är mkt bättre sen några dagar, bara typ nån gång per dag nu. Men jag vet inte, det kan ju ändras snabbt igen. Men klart jag hoppas att det är på väg tillbaka, mer än nåt annat!! Trots att jag inte gått upp nåt i vikt så har jag fått en gigantisk mage tycker jag! skumt! Jag har RUL 21 maj som ett stort mål som motivation att kämpa på! Då får jag veta vem som gömmer sig därinne, en liten lillebror eller lillasyster

• Newbie84

Skönt att höra att ni mår bättre, jag mår också bättre och har ätit pasta med skaldjur utan att kräkas. Jag har gått upp det jag har gått ner typ och magen har växtspurt. Vågar man hoppas att det vänder nu? Alla andra gånger har givit bakslag men jag hoppas hoppas hoppas.

• Stina1982

Härligt tjejer! Hoppas det har vänt för er nu! Det borde ju vara dax! Vilka veckor är ni i? Jag är i vecka 14.

• Stina1982

Tack gode Gud för havregrynsgröt!! :) Fick i mig en halv portion i morse. Luktar typ inget och smakar inget! Man får va glad för det lilla!

• Arwen77
    äter alltid havregrynsgröt på morgonen annars, men aldrig när jag är gravid. Då är det aprikoskräm som funkar. Skumt hur det kan vara! Är stor tedrickare men har inte druckit te sen jag plussade. Va så sist oxå. Så märkligt det kan vara. Kroppen o psyket förändras sååå otroligt. Känner mig inte alls som mig själv:-/
  • Stina1982

Visst är det konstigt med maten! Jag kan heller inte äta något av det jag åt tidigare. Jag är åxå trött. Sover flera ggr om dagen. Tänk den dag det vänder! :)

• Arwen77

Ja shit, detta är helt sjukt!! När ska det vända, tro? Ska man va så här död till oktober?!

• Dompans mamma

Idag för 10 år sedan låg jag och flåsade på förlossningen. 22.34 kom min prins till mig. Tiden går alldeles för fort!!

Svar på tråden Hyperemesis