• Serla

Hyperemesis

Ni andra med hyperemesis, när släppte det för er? Eller iaf blev bättre...

Jag är i v 20 nu och tar medicin mot illamående tre gånger per dygn fortfarande, Varit inlagd på sjukhus för dropp flera gånger och bara ligger hela dagarna, har ingen ork alls! Kräks och mår fruktansvärt hela tiden. Håller på att bryta ihop snart!!! Jag klarar inte att må så här i fem månader till!!!

Tips på vad man kan göra själv?
     Hur står man ut?   

• Svar på tråden Hyperemesis
  • Litenskit
    Arwen77 skrev 2013-04-23 16:36:31 följande:
    Håller tummarna för att du blir bättre fr.o.m. nu hur var det, är det första barnet?
    Andra barnet. Första mådde jag illa till ca v 20, men jag mår mycket sämre denna gången. Förra gången klarade jag iaf att jobba.
  • Arwen77

Newbie: förstår känslan av fängelse. Det är döden i grytan att ligga inne å glo våren är ju här nu och man vill va ute o njuta av den! Om en månad är jag i v 20, då ska jag fan må bättre!!!!

• cii

Ni är jätteduktiga! Tänk så många veckor ni har härdat ut alla redan. :)
    Nästa vår har ni en liten som får följa med ut i vagnen och ni får njuta av vädret ihop!

• Arwen77

Ååååh, måste fråga alla er: HUR gör ni med städningen?!! Min man är inte pigg på att städa !Mår sååå dåligt av att ha det så här!! Hjälper inte tjata, funkar INTE! Hur gör ni?

• Litenskit
    Arwen77 skrev 2013-04-23 20:01:30 följande:
    Litenskit: hoppas det går över snart som med första!

• Litenskit

Jag småplockar lite när jag kan och tvättar. Sambon dammsuger för det klarar jag inte riktigt. Han får också göra väldigt mycket med dottern. Han suckar väl lite över att han får göra det mesta här hemma, men han gör det utan att klaga

• Arwen77

Skönt!! Själv får jag tjata för allt! Tycker inte om det. Men jag avskyr oordning och smuts, grus och skit på golvet.

• litensyster

Är ju inte gravid nu, men när jag låg med mitt illamående och kräkningar brydde jag inte mig om städning. Jag duschade ju inte själv på flera veckor.... Hade inte brytt mig om så taket kom ramlande på mig.

• Arwen77

Haha nä, jag borde skita i det där, jag vet! Kan inte hjälpa det bara, mår sämre när det är skitit:-/

Svar på tråden Hyperemesis