• Serla

Hyperemesis

Ni andra med hyperemesis, när släppte det för er? Eller iaf blev bättre...

Jag är i v 20 nu och tar medicin mot illamående tre gånger per dygn fortfarande, Varit inlagd på sjukhus för dropp flera gånger och bara ligger hela dagarna, har ingen ork alls! Kräks och mår fruktansvärt hela tiden. Håller på att bryta ihop snart!!! Jag klarar inte att må så här i fem månader till!!!

Tips på vad man kan göra själv?
     Hur står man ut?   

• Svar på tråden Hyperemesis
  • Stina1982

Arwen, jag är strax klar med v 14 och ska gå in i v 15. Idag har jag legat hela dan. Blundat, sovit och slösurfat när jag orkat. Har fått behålla maten på förmiddan i af. Jag förstår precis hur du känner! Men vi kan inte gå och dras med dåligt samvete åxå, det är inte rimligt! Vi skapar trots allt ett nytt liv, och vad kan vara större än det? Jag försöker se den här tiden som en liten liten del av det stora hela. Tillåt dig att bryta ihop ibland, det är helt okej! Det gör jag åxå. Har ni nåt avbetällningsskydd till resan? Kanske kan man få pengarna tillbaka om du fortfarande är dålig i juni!

• Newbie84

Vad tråkigt med resan men vad ska man göra? Vad skönt med maten behöver inte oroa mig för det också i alla fall. Idag ligger jag i sängen och önskar att jag kunde gjort något trevligare i solskenet och allt. Krya på er alla

• Stina1982

Hej! Jag har varit uppe och stoppat huvet i toan en sväng. Nu sörplar jag te och äter orostad rostmacka. En vanlig morgon. Hur mår du Arwen? Alltså, jag har nog aldrig varit så smal som nu! Inte så konstigt iofs, men tycker nog att magen borde synas ändå i vecka 15! Förra graviditeten fick jag mage i v 12-13, men då spydde jag inte i början förstås, så det var kanske mest fett ;). Min livmoder lutar tydligen bakåt, undrar om det har nån betydelse... Ska man va orolig tro?

• Arwen77

Har du gjort något ul? Förmodligen är det ju ingen fara med bebisen, värre med dig såklart. Hoppas verkligen det vänder för dig snart!! Jag börjar gå upp i vikt nu iaf. fått tillbaka aptiten
    Jag har en bra dag idag, så det känns bra. Kan vara uppe mycket mer nu för varje dag. Känns som att det går åt rätt håll en fruktansvärt trotsig 16 månaders här hemma bara som röjer runt tar dock på krafterna. Igår skulle han inte ha nåt mat alls,suck!

• Me2

Härligt att ni kämpar på tjejer ! 
    Tänk positiva tankar och var glada för det lilla ni får i er, skit i om det bara är fil i en månad.

Ni är bäst kom ihåg det !! 

• Stina1982

Arwen, jag gjorde vul i vecka 9 och då såg det bra ut. Vad skönt att du kan vara upp mer! Det är ju fantastiskt att det faktiskt vänder till slut. dt tror man inte när man är mitt i det! Jag tror att mitt åxå går åt rätt håll, för innan kunde jag inte ens lämna sängen. Nu kan jag sätta mig vid köksbordet och äta lite smått. Me2, Tack! Tänk att man kan känna sig stolt för att man får i sig typ en hel fiskbulle;)

• Newbie84

Skulle börjat jobba idag gick inte då jag mådde skit har sovit hela dagen och ska göra ett nytt försök i morgon igen. Surt som satan! Undrar när det ska gå över och när matlusten kommer tillbaka...

Svar på tråden Hyperemesis