• Serla

Hyperemesis

Ni andra med hyperemesis, när släppte det för er? Eller iaf blev bättre...

Jag är i v 20 nu och tar medicin mot illamående tre gånger per dygn fortfarande, Varit inlagd på sjukhus för dropp flera gånger och bara ligger hela dagarna, har ingen ork alls! Kräks och mår fruktansvärt hela tiden. Håller på att bryta ihop snart!!! Jag klarar inte att må så här i fem månader till!!!

Tips på vad man kan göra själv?
     Hur står man ut?   

• Svar på tråden Hyperemesis
  • daxförnästa

V13 nu hade en mindre dålig vecka men sen igår kväll så är jag helkass å ligger på soffan eller spyr. Tillochmed kunnat å vara på stranden i flera dagar men spytt i en och annan buske där. Får vara glad för fett Lilla. Nu kan jag inte sova. Är en macka som vill ut.åt den för jag är så jävla hungrig, inte fått behålla någon mat på två dagar. Hur mår ni andra? Skönt att få gnälla här! Haha

• Jenny78

Jag mår mycket bättre, äter fortfarande en ondasetron till frukost, men klarar mig i övrigt. Mår fortfarande illa, men får behålla maten och har nästan ett normalt liv igen :) är i vecka 23 nu.

• Me2

v13 imorgon, med 3 odansetron om dagen klarar jag mig bra Ligger dock fortfarande på minus på viktsidan.

• Newbie84

Spyr inte så ofta längre och kan tom kontrollers kräkningarna mkt bättre, har dock börjat få halsbränna from hell men ska köpa hem gaviscon eller om det var losec jag fick. Känner att magen har börjat växa och nu syns den mer eller mindre för alla. Var hemma i veckan och de tyckte att jag gått ner i vikt vilket syntes på ansikte, ben och armar. Bra då att iaf magen börjat växa ...

• verkar

Efter en runda till US för uppväskning fick jag prinperan. De fungera bättre än den andra medicinen. Kräks i snitt två tre ggr per dygn nu.
    Ska försöka mig på att jobba efter semestern om tre veckor. Får se hur det går.

• Newbie84

Hur går det för er i värmen? Håller på att smälta bort, mår så mycket sämre när det är varmt och kvavt. Nu har magen börjat växa rejält också och jag försöker äta lite mat varje dag fast i bland blir det bara macka och yoghurt. Mindre än 100 dagar kvar nu och jag längtar till förlossningen och att detta ska vara över. Känns som att jag tyvärr börjar må sämre igen nu när det trycker på mer uppåt och så tyvärr.

• Newbie84

typiskt nu har kräkningarna kommit tillbaka och jag är sängliggande i stort sett dygnet runt...Brukar sånt här bli värre eller? Är i v 27+3... Det blir nog inga fler barn för mig i alla fall, detta är det värsta jag varit med om =( Hur mår ni andra?

• Bianca1

Jag har fortfarande mina dåliga dagar då jag äter mina lergigan, men dom är färre nu. Fast illamåendet och saliven håller på ännu och jag tappar ofta hoppet...

Dom säger ju att dom som drabbas av hyperemesis får det värre för varje graviditet. Det har stämt på mig då detta är min tredje grav (1 barn och ett MA innan) så jag vet inte heller om jag vågar mig på ett barn till efter detta!

• Newbie84

Vilken v är du i? Jag kräks ju bara upp mina tabletter och får inte ta primperan längre...jag har liksom inte kunnat jobba på hela graviditeten i stort sett och hade hoppats på att kunna jobba lite innan mammaledigheten, men nu verkar det inte gå då jag mår piss.

• Bianca1

Vecka 23. Har varit sjukskriven i stort sett från början. Nu har jag semester och jag hoppas att jag kan börja jobba efter den. Borde gå då jag inte kräks längre men jag har ett socialt arbete med kunder så det är jobbigt att må så illa

Svar på tråden Hyperemesis