• Serla

Hyperemesis

Ni andra med hyperemesis, när släppte det för er? Eller iaf blev bättre...

Jag är i v 20 nu och tar medicin mot illamående tre gånger per dygn fortfarande, Varit inlagd på sjukhus för dropp flera gånger och bara ligger hela dagarna, har ingen ork alls! Kräks och mår fruktansvärt hela tiden. Håller på att bryta ihop snart!!! Jag klarar inte att må så här i fem månader till!!!

Tips på vad man kan göra själv?
     Hur står man ut?   

• Svar på tråden Hyperemesis
  • Newbie84

Hoppas du kan jobba, jag jobbar med kundtjänst och har svårt att prata när jag mår så illa och så kan jag spy lite när som vilket inte är så bra om jag pratar med kunder. Trodde det skulle bli bättre med tiden men nu går det åt fel håll bara.,.

• Bianca1

Ja, det är hopplöst! Jag står bakom kassan i en ganska stor klädkedja och det är svårt att hålla god min. Speciellt eftersom jag är extra känslig mot lukter med och ibland luktar vissa av för mycket parfym eller nått!

• Newbie84

Oj stackare vad jobbigt, har också problem med lukter, inte som innan då klarade jag inte av att vara nära någon. På tunnelbanan och i affärer kan jag fortfararsnde få kväljningar av folks lukter och andedräkter uhhhhh

• dlra

Hej tjejer!

Undrar om man får hoppa in här? Så hemskt att leta upp trådar för andra som lider av denna hemska åkomma!

Är gravid i v 15 och är hemkommen från sjukhuset med dropp under 2 dygn. I torsdags förra veckan kom illamåendet från ingenstans. Låg hela helgen i sängen och våndades, i söndags mådde jag så dåligt att jag åkte in för att kolla vad som var fel på mig..

Blev utskriven sedan och sjukskriven pga hyperemesis.. Har öndå haft tur då jag inte har spytt nångång.. Det är illamåendet som bara är så himla kraftigt och gör att jag inte kan äta eller dricka. Har nu ondaneatron och lergigan comp som jag tar för att överleva.

Alltså hur gör ni för att orka? Vill bara att detta ska försvinna. Förhoppningsvis gör det väl det.. Hade aldrig detta med sonen :/

• Newbie84

Hej och välkommen din stackare. Är i v 28 och har börjat må sämre igen dvs jag spyr mycket mer, i några veckor hade jag spyuppehåll men jag mådde illa dygnet runt. Nu spyr jag ofta upp tabletterna också... Det är hemskt och min läkare tror att det kommer att vara så här till förlossningen eftersom det inte blir bättre utan snarare värre igen. De 3-4 första månaderna var jag helt sängliggande, sen har jag kunnat vara uppe emellanåt men alltid sängliggande efteråt några dagar. Nu är jag sängliggande igen och det är så tråkigt. Lyssnar på ljudböcker och vill bara att tiden ska gå. Jag har vart sjukskriven sedan v 5 och är så sjukt uttråkad.

• Bianca1

Är i vecka 23 och börjar oxå må sämre. Kunde sluta med mina tabletter under ca 4 veckor men har nu börjat igen... Och förutom illamåendet så har jag halsbrännan from HELL!!! Kommer nog oxå må så här hela vägen fram. Det gjorde jag förra gången med och spydde till och med under förlossningen :(

• dlra

All styrka till er tjejer! Fan vad hemskt detta är. Vad för mediciner tar ni?

• Newbie84

Nu tar jag bara lergigan comp och lergigan, innan tog jag primperan också men får inte ta dem längre. Tyvärr hjälper inte lergiganen så mkt och jag kräks ofta upp dem igen. Primperanen var stolpiller så de stannade ju kvar iaf. Inga läkare vill skriva ut något annat till mig heller, är så trött på att må skit och att bara vara hemma i sängen typ.,.

• Newbie84

I början skulle jag ta två om dagen men efter att jag vart på gynakuten så skulle jag ta 8 st comp och två vanliga och 4 primperan. Nu vill läkaren att jag tar 4 och Max 6 st comp 2 vanliga och inga primperan. Hur många tar du, kanske du kan öka dosen? Tar du nåt mot halsbrännan? Jag har provat nuvalucol, har recept på losec? Och även fått rekommendation på gaviscon i flytande form.

Svar på tråden Hyperemesis