• Serla

Hyperemesis

Ni andra med hyperemesis, när släppte det för er? Eller iaf blev bättre...

Jag är i v 20 nu och tar medicin mot illamående tre gånger per dygn fortfarande, Varit inlagd på sjukhus för dropp flera gånger och bara ligger hela dagarna, har ingen ork alls! Kräks och mår fruktansvärt hela tiden. Håller på att bryta ihop snart!!! Jag klarar inte att må så här i fem månader till!!!

Tips på vad man kan göra själv?
     Hur står man ut?   

• Svar på tråden Hyperemesis
  • dlra

Ring din bm direkt imorgon :) hoppas det snart blir bättre!

• c89

V23 släppte det för mig. Nu med andra barnet började jag kräkas då och då vid v9 och har som mest kräkts 3ggr på en dag. En gång idag (v16) men varit kräkfri i 3 dagar innan. Så behöver inte bli lika illa nästa gång!

• Bianca1

Jag blev aningens bättre efter ca v. 19 med första och nu är jag i v. 24 med andra och det har avtagit för att sen börja igen. Dock har jag inte fått tillbaka kräkningarna vilket jag är tacksam för!

• Glimra
    dlra skrev 2013-08-11 15:14:32 följande:
    Ring din bm direkt imorgon :) hoppas det snart blir bättre!

Min man ringde 1177 och vi ska åka in nu för att kolla nu
  • dlra
    Glimra skrev 2013-08-11 16:36:31 följande:
    Min man ringde 1177 och vi ska åka in nu för att kolla nu
    Lycka till!
  • Newbie84

Glimra, lycka till! En del av det som är jobbigt är just det psykiska eftersom det inte går att förstå om man inte upplevt detta innan. Jag hade kunnat leva med ullamående 12 v men nu är jag i v 29. Många har också svårt att förstå att det även är jobbigt för ens partner. Min sköter allt i hemmet, mat, våra katter och mig samtidigt som han jobbar. När folk som bara vill vara snälla frågar om jag provat seaband eller postafen så vill jag bara skjuta dem, men det visar också hur lite andra förstår som haft vanligt gravidillamående några veckor.

• dlra
    Newbie84 skrev 2013-08-11 17:39:37 följande:

Glimra, lycka till! En del av det som är jobbigt är just det psykiska eftersom det inte går att förstå om man inte upplevt detta innan. Jag hade kunnat leva med ullamående 12 v men nu är jag i v 29. Många har också svårt att förstå att det även är jobbigt för ens partner. Min sköter allt i hemmet, mat, våra katter och mig samtidigt som han jobbar. När folk som bara vill vara snälla frågar om jag provat seaband eller postafen så vill jag bara skjuta dem, men det visar också hur lite andra förstår som haft vanligt gravidillamående några veckor.

Så sant som det är sagt.
  • lotie

Jag hade hypermesis med ettan som höll i till v. 16 innan jag kunde börja äta igen. Är gravid igen nu i v. 6 och mår redan illa. Dock inte spytt än men är livrädd för set ska bli likadant eller ännu värre denna gången:( Fler som blivit sämre med tvåan?

• Jenny78

haha, newbie, känner verkligen igen att man bara vill skjuta dem:) typ;: Har du testat ett par kex på morgonen?
    Jo tjena liksom.

Jag blev också sämre efter vecka 12, jag åkte in när jag började kräkas blod, och då blev jag inlagd övernatt för jag var så uttorkad, var i vecka 16 då och hade knappt behållt någon mat eller vätska på en månad. Min stackars man fick bannor att han inte tagit in mig tidigare, så man ska inte gå så länge och må dåligt.

Glimra, lider med dig, det är verkligen ett helvete:/

• verkar

Jag har varit lika bårlig med alla mina från ca v 7- 17 sedan blir det bättre men kräks fortfarande ibland men illamåendet är borta istort sätt. Samma mönster varje gång.

Ursäkta min dyslexi
Svar på tråden Hyperemesis