• Serla

Hyperemesis

Ni andra med hyperemesis, när släppte det för er? Eller iaf blev bättre...

Jag är i v 20 nu och tar medicin mot illamående tre gånger per dygn fortfarande, Varit inlagd på sjukhus för dropp flera gånger och bara ligger hela dagarna, har ingen ork alls! Kräks och mår fruktansvärt hela tiden. Håller på att bryta ihop snart!!! Jag klarar inte att må så här i fem månader till!!!

Tips på vad man kan göra själv?
     Hur står man ut?   

• Svar på tråden Hyperemesis
  • dlra

Men vad konstigt. Ingen utav er som fått zofran/ondansetron utskrivet...?

• Bianca1

Jag tar som mest bara 4 om dagen men det är bara för att jag tyvärr förknippar dem med MA som jag fick några dagar efter att jag börjat äta dom i förra graviditeten.... Vet att det inte är så men har som någon psykiskt spärr....

Mot halsbrännan har jag bara rennie! Typ ett paket om dagen! Minst!! Gaviscon bara kräks jag av! Fast har ju inte provat flytande... Visste inte att man kunde få nått annat på recept...

• yodi
    Bianca1 skrev 2013-08-10 10:27:27 följande:
    Jag tar som mest bara 4 om dagen men det är bara för att jag tyvärr förknippar dem med MA som jag fick några dagar efter att jag börjat äta dom i förra graviditeten.... Vet att det inte är så men har som någon psykiskt spärr....

Mot halsbrännan har jag bara rennie! Typ ett paket om dagen! Minst!! Gaviscon bara kräks jag av! Fast har ju inte provat flytande... Visste inte att man kunde få nått annat på recept...
    prata med dom på apoteket, det finns betydligt bättre medel mot halsbrännan än så
  • yodi

ville bara ge er lite hopp inför ev framtida graviditeter.

har haft hyperremis mina första tre graviditeter, men nu den fjärde visst mår jag lite illa men det är inte alls så som det har varit med dom tre första.

är nu i v 17 och har bara kräkts en gång, vilket för mig känns helt overkligt. och illamåendet håller sig rätt lugnt bara jag äter och sover regelbundet.     

• verkar
    dlra skrev 2013-08-10 08:14:11 följande:

Jag får ondansetron och prinperan.
    Ursäkta min dyslexi
  • Newbie84
    dlra skrev 2013-08-10 08:14:11 följande:

Tyvärr de vägrar, provade att tjata lite en gång men de vill inte och då har jag träffat olika läkare... Suck
  • dlra
    Bianca1 skrev 2013-08-10 11:58:15 följande:

Nä jag har frågat på Apoteket. Det finns inget mer säger dom...:(

Jag undrar om det krävs en inläggning på sjukhuset pga vätskebrist för att få zofran/ondansetron eller att man haft en graviditet innan med hyperemesis..

Nä apoteket kan ju förvisso inte ut receptbelagda mediciner, men din läkare kan ju skriva ut annat tänkte jag :) så att du får hjälp och kan stå ut lite mer.
  • dlra

Nej oj nu förvirrade jag mig!

Mitt svar var till newbie, nu såg jag att du menade halsbränna bianca.. Hmm vissa produkter funkar ju olika bra på olika människor, på mig funkar rennie bäst. Jag tänker på losec i tablettform, har du testat den?

• verkar
    dlra skrev 2013-08-10 13:50:45 följande:
    Jag undrar om det krävs en inläggning på sjukhuset pga vätskebrist för att få zofran/ondansetron eller att man haft en graviditet innan med hyperemesis.. Nä apoteket kan ju förvisso inte ut receptbelagda mediciner, men din läkare kan ju skriva ut annat tänkte jag :) så att du får hjälp och kan stå ut lite mer.

Jag fick ondansetron utan sjukhusvistelse. Jag sa på inskrivningen att Lergian och Lergian Comp ej fungerar så bra för mig och då blev jag erbjuden ondansetronet. När jag senare blev inlagd och bad om primaram fick jag det också utan problem. Idag har jag inte tagit nått och mår hyfsat vara kräkst en gång idag hittills.
    Ursäkta min dyslexi
Svar på tråden Hyperemesis