Newbie84 skrev 2013-08-15 09:44:30 följande:
Välkommen tillbaka hoppas semestern vart så bra den kan bli :) skönt att inte spy i alla fall även fast det enligt mig är lika jävla jobbigt att "bara" må illa konstant. Jag sitter hos bm och gör glukostest och försöker undvika att spy upp vätskan urk... Har gått upp 2 kg nu över startvikt och är i v 29 så det går åt rätt håll. Har börjat få hungerattacker men spyr ju ofta upp det jag äter och får fortfarande i mig relativt lite mat eftersom jag inte har någon matlust. Hade lite överflöd att ta av så kroppen överlever och kanske jag ser det som positivt när graviditeten är över att jag inte gick upp 20 kg utan ner några. Ser framförallt på ben, armar och i ansiktet att jag tappat. Fattar inte varför ingen läkare här vill skriva ut zofran åt mig, tänk om det hade hjälpt?
Förstår inte heller det ! Att åtminstone få pröva.... Jag är jätteglad att jag äntligen fick det, även fast det tog tre graviditeter...
Härligt att du lyckas få några kg även fast du spyr ! Bra jobbat !
Sist tog det till v26 innan jag kom upp i inskrivningsvikten och fick tillslut ihop 3kg( dottern vägde 3050g). Jag hade lite att ta av då så det var inte hela världen, även om jag såg utmärglad ut i ansikte, armar och ben. Däremot gjorde inte det att jag höll vikten nere sen, för så fort de kommer ut har illamåendet försvunnit för mig och då har jag börjat äta.....
Nu däremot så gick jag ner 8kg förra året och låg på vikten jag hade innan jag fick barn så nu känns det inte som att det finns lika mycket att spela på.....