• Serla

Hyperemesis

Ni andra med hyperemesis, när släppte det för er? Eller iaf blev bättre...

Jag är i v 20 nu och tar medicin mot illamående tre gånger per dygn fortfarande, Varit inlagd på sjukhus för dropp flera gånger och bara ligger hela dagarna, har ingen ork alls! Kräks och mår fruktansvärt hela tiden. Håller på att bryta ihop snart!!! Jag klarar inte att må så här i fem månader till!!!

Tips på vad man kan göra själv?
     Hur står man ut?   

• Svar på tråden Hyperemesis
  • lotie

Fler som har massa biverkningar av lergigan comp? Jag är yr och har darrningar och är nedstämd och är förstoppad:( de funkar ju mot illamåendet men är dödstrött! Är det bättre med vanliga lergigan då?

• VHF2014

Vitamin b6 är receptfritt! Finns bakom disken, den jag köpte heter peridoxid eller något liknande.

• VHF2014
    lotie skrev 2013-08-28 13:10:29 följande:

Fler som har massa biverkningar av lergigan comp? Jag är yr och har darrningar och är nedstämd och är förstoppad:( de funkar ju mot illamåendet men är dödstrött! Är det bättre med vanliga lergigan då?

Jag blev darrig, svettig och yr. Tror det var koffeinet jag inte tålde. Är känslig för koffein (dricker inte kaffe). Bytte till lergigan utan koffein och det blev bättre. Utan koffein blir man tröttare men jag var sjukskriven så det gjorde inget att jag sov bort dagarna.

Tycker du det funkar mot illamående? Hur?
  • Newbie84

Lotie: blev darrig och fick hjärtklappning i början när jag tog 8 tabletter om dagen, blev bättre efter några veckor. Dricker inte heller kaffe så det var säkert koffeinet. Sen blev man ju lite väck i huvudet tror jag, minns inte så mkt av den första tiden. För mig funkar inte vanliga lergigan särskilt, men tror att de är lite svagare.

• Bianca1

Jag är nu nere i ca 1 tablett om dagen! Känns så bra! Kräkningarna är i stort sett borta (bara 1 gång på 2 veckor nu!). Men illamåendet får jag nog dras med...

• VHF2014

Nån som har tips på hur man får bort den sura smaken i munnen jag har konstant...?

• Stina1982

Suck, har blivit sjukskriven på 50% igen, är i v 33 nu. Illamåendet är värre igen, men har lyckats klara mig utan kräkningar. Vägrar ta nån mer Lergigan comp, känner mig konstig av dem precis som fler beskriver. Nu ligger jag i soffan och äter kall mango istället...

• lotie

Jag har inte börjat spy än. Är i v9 nu, tror inte jag kommer heller. Äter ju bara nån macka per dag men det är ju jättemycket jämfört med sist. Jobbar ju bara 50% och det funkar men hade aldrig kunnat jobba mer för då hade jag spytt.

• Newbie84

Skönt att ni kan jobba lite iaf. Har börjat spy mer nu så halsen känns helt trasig går in i v 32 idag så bara 2 mån helvete kvar

• lotie

Bara för jag skrev det fick jag en migränattack och spytt massor nu. Tog ingen lergigan comp idag. Kan det bero på koffeinet?

Helt sjukt att spy i v 32! Lider verkligen med dig. Det hade jag aldrig orkat!!

Svar på tråden Hyperemesis