• Serla

Hyperemesis

Ni andra med hyperemesis, när släppte det för er? Eller iaf blev bättre...

Jag är i v 20 nu och tar medicin mot illamående tre gånger per dygn fortfarande, Varit inlagd på sjukhus för dropp flera gånger och bara ligger hela dagarna, har ingen ork alls! Kräks och mår fruktansvärt hela tiden. Håller på att bryta ihop snart!!! Jag klarar inte att må så här i fem månader till!!!

Tips på vad man kan göra själv?
     Hur står man ut?   

• Svar på tråden Hyperemesis
  • Mia87

Newbie: Usch att du spyr så mycket! Har inte spytt på flera veckor bara mått dåligt ( undviker iofs att äta det mesta) men igår kom det en riktig kaskadspya igen :( Gick in i vecka 31 för några dagar sen.. Sjukt vad länge man har levt med skiten! Vi är duktiga som överlever vi :)

• lotie

Spytt flera gånger och det brukar jag inte vid migrän utan bara en gång. Livrädd detta utlöst det denna gången. Så fort man mår illa så måste man ju spy. Har klarat mig till v 9. Låg inglagd med dottern en vecka och fick dropp då så varit orolig. Om det börjar senare kommer det hålla på längre då? Slutade runt v 16 sist.

• Newbie84

Jag hade ju ett tag med uppehåll av spyor, nu på senare tid som det kommit tillbaka men känner ju att bebis har benen högre upp så är nog mindre plats i magen och därför som jag mår sämre igen. Har dock blivit mer hungrig och äter lagad mat 1 gång per dag ofta i alla fall.

• Me2

Tycker också att jag blivit sämre igen. Hade en riktigt jobbig vecka förra veckan och den här kommer bli antagligen bli ännu värre för maken jobbar sent hela veckan
    Halvtid nu, bara lika länge till kvar. 

• dlra

Ursch! All styrka till er tjejer. Så himla jobbig åkomma det här är alltså :( jag har typ börjat vänja mig vid att må illa..livet måste ju fortsätta på något sätt så gott det går. Har fått glädjande nyheter ialf och min lille 1,5 åring har fått plats hos dagmamma. Vi hade velat vänta tills han var 2 år med det, men sambon jobbar och jag känner att han behöver någon som är engagerad i honom med aktiviteter, orkar ju knappt gå till lekparken om dagarna med honom :( man känner sig verkligen som världens sämsta morsa!

• Me2
    dlra skrev 2013-09-02 08:35:19 följande:
    Ursch! All styrka till er tjejer. Så himla jobbig åkomma det här är alltså :( jag har typ börjat vänja mig vid att må illa..livet måste ju fortsätta på något sätt så gott det går. Har fått glädjande nyheter ialf och min lille 1,5 åring har fått plats hos dagmamma. Vi hade velat vänta tills han var 2 år med det, men sambon jobbar och jag känner att han behöver någon som är engagerad i honom med aktiviteter, orkar ju knappt gå till lekparken om dagarna med honom :( man känner sig verkligen som världens sämsta morsa!
    Skönt att få lite avlastning !
    Det där med dåliga samvetet släpper nog aldrig Trots att jag har hyfsat stora barn nu som klarar sig bra själva så gör det så ont i mig varje gång jag måste säga, mamma orkar inte / mamma mår illa / mamma måste vila. Min äldsta var ungefär 1,5 när andra kom, han fick titta myyyyyyycket på tv och gick själv runt med en hink och låtsas kräktes Han verkar dock inte komma ihåg något av det nu som tur är.
  • Mia87
    dlra skrev 2013-09-02 08:35:19 följande:

Jag har tänkt många gånger att jag är så glad att jag inte har ett barn sen tidigare just nu, vet inte hur det skulle gå... Skönt att du fick lite avlastningshjällp och kämpa på! :)
  • mammatessie

Här är en till i vecka 14 och kräks en del men mest mår jag konstant illa och har gjort sen v 6 typ. Sjukskriven men går som på nålar då jag vet att försäkringskassan är sååå hårda med sjukskrivning. Hur har det gått för er? Varit några problem att få det beviljat? Jag spydde någon gång per dag första månaderna men nu efter att jag börjat med lergigan comp mår jag mestadels "bara" illa. Känner på mig att jag kommer få avslag från fk bara för att jag inte varit inlagd eller spyr "tillräckligt" mycket. Jobbar i butik och att va hemma och ta det lugnt är det enda som funkar för mig just nu. Sover bort typ hela dagarna. Tur de större barnen får va på förskola.
    Känner mig väldigt psykiskt nere just nu. Mycket pga oron över att va hemma utan pengar, men också för att jag mår dåligt över att må så här och va hemma 100%. Man blir ju inte gladare då man läser om er stackare som är hemma fortfarande kring v 30. Hoppas så att det snart vänder för mig.

• verkar

Jag fick min sjukskrivning beviljad och förlängd utan problem. Visslingen var jag inlagd, fick dropp och kräktes som en kalv men det står inte mitt sjukintyg. Det står typ patienten påvisar hypernemasis graviditetum och vilken vecka jag var i då. Var sjukskriven v 7-17 sedan vände det för mig.

Ursäkta min dyslexi
  • Newbie84

Vart sjukskriven sen v 5 och har inte vart något problem med FK har inte heller vart inlagd. Kaskadspydde i början sen mådde jag illa utan att spy, nu spyr jag igen nån gång om dagen. Det jobbigaste är illamåendet som inte försvinner och som vart 24/7 men 2 mån kvar...

Svar på tråden Hyperemesis