• Serla

Hyperemesis

Ni andra med hyperemesis, när släppte det för er? Eller iaf blev bättre...

Jag är i v 20 nu och tar medicin mot illamående tre gånger per dygn fortfarande, Varit inlagd på sjukhus för dropp flera gånger och bara ligger hela dagarna, har ingen ork alls! Kräks och mår fruktansvärt hela tiden. Håller på att bryta ihop snart!!! Jag klarar inte att må så här i fem månader till!!!

Tips på vad man kan göra själv?
     Hur står man ut?   

• Svar på tråden Hyperemesis
  • Newbie84

Vet inte riktigt men haft sammandragningar ibland men inte så att det gjort ont eller så. Dock nu senaste dagarna har jag haft typ mensvärk, vet inte om det är vanligt

• Newbie84

Mammatessie: jag blev inlagd på återbesöket och får bara gå på toa själv... Så tråkigt och jag får kanske dagpermission nån gång i v 34 tidigast. Tror inte jag är gjord för att vara gravid heller. Får ta sprutor nu mot blodpropp dagligen eftersom jag vart still så länge. Jobbigt bara att må dåligt och spy nån annanstans än hemma.

• Me2
    Newbie84 skrev 2013-09-14 09:46:01 följande:
    Mammatessie: jag blev inlagd på återbesöket och får bara gå på toa själv... Så tråkigt och jag får kanske dagpermission nån gång i v 34 tidigast. Tror inte jag är gjord för att vara gravid heller. Får ta sprutor nu mot blodpropp dagligen eftersom jag vart still så länge. Jobbigt bara att må dåligt och spy nån annanstans än hemma.
    Stackare !
  • Newbie84

Snart v 33 så inte så lång tid kvar ändå. Lergigan comp tar jag typ var fjärde timme och vanliga tar jag bara på kvällen innan jag ska sova.

• Stina1982

Vad skönt att du ändå är så långt gången nu om det skulle sätta igång! Är det i vecka 34 man inte skjuter upp det om det skulle starta? Håll ut, snart är du i mål!

• VHF2014
    Stina1982 skrev 2013-09-14 19:01:14 följande:

Vad skönt att du ändå är så långt gången nu om det skulle sätta igång! Är det i vecka 34 man inte skjuter upp det om det skulle starta? Håll ut, snart är du i mål!

I vecka 37+0 räknas man som fullgången och det är okej att födas. Så det är bra om man kan gå ända dit.

Bara en månad kvar! Köp en chokladkalender och räkna ner
  • VHF2014
    VHF2014 skrev 2013-09-14 07:35:50 följande:

Hur länge verkar lergigan? Hur ofta tar ni dem?

Ingen som har tips om lergigan?

Igår tyckte jag det hjälpte massor. Mådde inte speciellt dåligt trots att jag var hungrig. Idag har de inte fungerat bra alls, kräks och mår illa ändå
  • Newbie84

Precis i v 34 stoppar de inte längre, tror den kommer stanna lite längre bara sjukhuset som är nojjiga. Vhf2014 tycker inte heller att de funkar så bra med lergigan, däremot så tog primperan bort mina kräkningar och hjälpte bäst. Vilken v är du i? Man får ta dem fram till tredje trimestern dvs i 6 månader. Finns som stolpiller ( lite äckligt men funkar bäst och går ju inte att spy upp) men även vanliga tabletter

Svar på tråden Hyperemesis