• fluu

BF januari 2014

Hej! Får man vara med här :)

Jag har precis fått ett plus och enligt min uträkning kommer barnet i början av januari.
    Andra barnet,har en dotter på 15 månader.
    Dock var det verkligen inte planerat eftersom vi skyddade oss så glädjen har inte infunnit sig helt än,utan chocken sitter kvar.
    Hade tänkt att få syskon när dottern är 3-4 år,men nu blir det strax innan hennes tvåårsdag.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu

Har fått ett preliminärt BF-datum nu: 4 januari. Blir många födelsedagar i januari då. Bebben den 4:e,dottern den 18:e och jag den 29:e

• fluu
    londonsvenska skrev 2013-05-01 16:22:50 följande:

Tror ni jag kan joina er med dessa test?? BIM på fredag :)
    Helt klart positivt. Grattis!
  • fluu

Här i Växjö är det väldigt svårt att få VUL,men jag vet inte om jag vill göra det ändå. Hade ett MF/MA för två år sedan i vecka 13 och jag minns fortfarande med fasa hur jag såg en tom livmoder på skärmen. Usch,fick samma skräckkänsla även andra gången jag gjorde VUL(även om det var av andra orsaker och jag visste att jag inte var gravid).

Vi ska nog vänta med att berätta. Första graviditeten(MA:t) berättade vi tidigt och det var så jobbigt att berätta för folk att det inte skulle komma någon bebis. Med dottern berättade vi för de närmsta efter att vi hört hjärtljuden i vecka 16 och för alla efter UL i vecka 18.
    Tror det blir svårt att sölja magen denna gång,har hört att man blir större andra graviditeten och jag var som en val modell större förra gången så kanske inte går att hålla det hemligt tull RUL.
    Men väntar minst till vecka 12.

• fluu

Jag mår fruktansvärt illa och har noll aptit. Börjar känna av tröttheten och lite ont i brösten(inte så kul att amma dottern då :P)
    Har även börjat känna mig äcklad över samma saker som när jag väntade dottern. Sambon får inte dricka öl eller kaffe i närheten av mig. Gud nåde den som öppnar en burk tonfisk och att äta ägg eller grön paprika är ju bara att glömma.

Har i alla fall nyss pratat med BM och bokat inskrivning och fått nåt recept på medicin mot illamående,hoppas det hjälper,har en panisk fobi mot just illamående och kräkningar.

• fluu

Just det,molvärk har jag mycket med. Den började flera dagar innan jag plussade,men jag trodde bara att det var mensvärk.

• fluu

14/5 har jag första tiden på mvc. BM tyckte att vi kunde skippa hälsosamtalet denna gång. Haft det under de två andra graviditeterna och inget har liksom förändrats sedan dess.

Ska även på extrakoll några veckor senare och ta massa blodprover eftersom jag har en kronisk sjukdom som tidigare orsakat ett MF.

• fluu

Någon som har erfarenheter av Legigan comp(tror jag det heter :P) ?

Bm har skrivit ut det det till mig. Mår väldigt illa.

• fluu

Blä,vaknade idag och var tvungen att gå på toa innan jag kunde äta min skorpa i sängen som dämpar illamåendet,så nu sitter jag här grön i ansiktet.
    Hoppas medicinen jag fick av bm kommer hjälpa. Ska skicka sambon och hämta den.

• fluu

Nu börjar den väldiga hungern som jag känner igen från förra gången komma smygandes. Inte på dagarna då,då lever jag fortfarande på skorpor,vatten och mina mediciner,men på kvällarna/nätterna.

Förra graviditeten mådde jag med illa,men åt också väldigt mycket mellan varven. Gick ner i början av graviditetn och i slutet så slutade på typ 11 kg plus. Hoppas det inte skenar iväg denna gång.
    Känns inte som jag kommer lyckas träna lika mycket som sist nu när jag måste springa efter dotter(Vild ettåring),men det är ju å andra sidan också en slags motion ;)

Lyckats hålla illamåendet i någorlunda schack idag. Brukar börja må illa vid fysisk aktivitet,men lyckades ta en timmes prommis med dottern och plocka vårens första vitsippor och gå i vår backiga skogsdunge.

Ni som har barn,hur gamla är de? Hur kände/känner ni inför att få syskon?
    Jag är väldigt nervös eftersom dottern fortfarande är så liten,rädd för att hon ska tro att jag övergett henne när jag föder och att det ska bli mycket svartsjuka.
    Hur gjorde ni?

Svar på tråden BF januari 2014