• fluu

BF januari 2014

Bara för att jag igår sa att jag inte hade mage så har jag såklart fått lite idag. Byxorna blev väldigt tajta efter maten :P

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu
    Susanne1975 skrev 2013-05-17 19:31:58 följande:
    Tack så mycket...jo jag vet och försöker intala mig själv att det är så. Samtidigt gnager oron inom mig. Jag längtar till mitt VUL den 4/6 när jag får se om det finns något som lever där inne. 
    Förstår det. Håller tummarna.
  • fluu
    Kärleksmiraklet skrev 2013-05-17 21:57:14 följande:

Vår son har också kommit i en riktig trotsålder, så himla jobbigt, tålamodet är inte de bästa.
    Hur gammal är din? 

Känner mig jätte känslig just nu, lätt till gråt.
    Min är 16 månader och ska göra allt tvärt emot. För bara några dagar sedan älskade hon kvällsbadet,men nu är det skrik och panik i tio minuter innan hon kan tjatas in i badrummet. Hon spottar ut all mat med så just nu är jag verkligen glad att jag fortfarande ammar så hon får i sig något.
    Just spotta ut halvtuggad mat och se vår reaktion är roligt tycker hon. Och att gå i väg åt motsatt håll och vägra ha solhatt på sig så hon har redan fått färg trots att vi smörjer med solkräm flera gånger om dagen och de andra mammorna undrar om vi solar dottern....
  • fluu

Herregud,vad denna graviditet fått mig att svettas! Förra gången frös jag mitt i sommaren. Nu går ja runt och är plaskvåt av svett hela tiden.
    Dammsög nyss vår lilla trea och kan nu vrida ur mig! Igår cyklade vi den lilla biten bort till macken och köpte glass i sommarvärmen,jag såg lagom fräsch ut.

Undrar om jag ska gå hela denna graviditet och ständigt vara röd som en tomat av värmen och svettas floder...

• fluu

Mitt illamående är som bortblåst. Lite oroande,men jag har bestämt mig för att inte oroa mig för mycket utan njuta av att må bra.

• fluu

Jag är också jättehungrig. En timme efter middagen vill jag gå en räd i kylskåpet igen. Mitt sockersug är inte lika starkt längre som tur är. Förra graviditeten var jag bara sugen på nyttigheter,nu är det tvärtom ;)

• fluu
    hundenhubbe skrev 2013-05-20 22:31:18 följande:
    Jag brukar vara sockersugen JÄMNT i vanliga fall men är inte heller de längre. Är typ sockerberoende. Men nu är jag mer sugen på MAT. Nachochips och stark sås är dock ett onyttigt beroende... Haha! :-P
    Jag känner mer: ge mig transfetter,stärkelse,kolhydrater och socker :P Inte så bra,försöker begränsa det till två dagar i veckan.

Sist levde jag på frukt och grönt eftersom jag hade ett ganska ihärdigt illamående och så gick jag inte upp så mycket.
    Får hoppas att mitt sug lugnar sig :P
  • fluu
    SaraKarla skrev 2013-05-20 22:34:48 följande:
    Är också hungrig men gör allt för att begränsa mig. Vart sätter ni gränsen?
    McDonalds alla mål ;P

Nej,men försöker äta nyttig vardagsmat till alla mål och sen skämma bort mig lite där emellan. Sen köper jag inte så mycket onyttigt i taget så det inte blir för mycket per dag.
    Och så låter jag mig själv svulla lite på lördagar.
  • fluu
    eriksson i dalsland skrev 2013-05-21 20:10:26 följande:
    Nån som har tips mot förstoppning. Har ont i magen (tarmarna).
    Katrinplommon/katrinplommonjuice ska vara bra. Aprikoser,torkade eller färska. Messmör. Linfrö(men det ska man nog inte äta så mycket av som gravid). Drick mycket och rör på dig.

Ät inte majs,blåbär eller mycket morot.
  • fluu

Här fick jag för att jag sa att jag inte mådde illa längre. Nu ligger jag fortfarande vaken och känner mig sjösjuk. Tur att sambon är pappaledig!

Svar på tråden BF januari 2014