• fluu

BF januari 2014

Usch,hade en riktigt jobbig natt. Mådde otroligt illa,men var samtidigt vrålhungrig och sugen på allt. Så jag åt,mådde illa,åt,mådde illa....

Höll även på att kräkas idag när jag var ute med dottern. Som jag skrivit innan så lider jag av panisk kräkfobi så jag fick panik och började gråta mitt i lekparken och fick springa hem.

Jag som klagade innan när jag inte mådde illa,det ska jag aldrig göra igen! Illamåendet kommer så plötsligt och kraftigt med,jobbigt.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu
    c4trin skrev 2013-05-23 19:38:24 följande:

Jag tycker att ni som inte är nöjda med er BM deffinitivt ska byta! Jag har hittat en alldeles underbar så de finns där ute =)

Jag har bara en att välja på om jag inte vill gå på stora sjukhuset här i stan och det vill jag inte. Där ligger mvc i anslutning till förlossningen så barnmorskorna får ofta springa fram och tillbaka och det blir långa väntetider.

Jag överlevde ju trots allt förra graviditeten med mitt gamla russin till bm så det ska förhoppningsvis gå bra även denna gång  ;)
  • fluu
    Josefine02 skrev 2013-05-23 19:40:09 följande:
    Nej, fluu. Vad jobbigt och sjukt irriterande! man vill ju ha en trevlig och stöttande BM! Vad bra att du står på dig, det måste man göra! Önskar att jag inte får några problem med min BM. Jag vill bara dit nu!! Och helst, UL!!
    Jag är verkligen inte konflikträdd egentligen,men just under graviditeten vågar jag inte plocka fram min lite arga sida eftersom jag väldigt lätt flippar då...

Brukar samla på mig riktiga argument istället för att möta BMs dravel. Inte för att hon lyssnar,men jag känner mig smart i alla fall ;P
  • fluu
    SaraKarla skrev 2013-05-23 19:59:28 följande:
    Har sån hemsk värk pga urinvägsinfektion så jag nästan gråter vårdcentralen är stängd står inte ut!!!!!!
    Ring 1177 och överdriv lite så kan de nog fixa tid på gynakuten eller jourläkare. Hoppas det blir bättre snart!
  • fluu

Nu tycker även jag att jag börjar bli lite svullen. Speciellt om nätterna.
    Och fyyy vad illa jag mått idag,tur att mamma var på besök så hon kunde underhålla dottern idag. Hoppas att jag mår okej imorgon då sambon är iväg så jag ska vara själv med dottern hela dagen.

• fluu

Nu känns det nästan bra att dottern är lite sen i talet och inte kan säga "bebis",då hade alla fattat.

Har bara berättat för min mamma och en kompis. Svärfamiljen får nog veta om lite drygt en månad och kompisarna därefter. Berättar nog för min pappas släkt sist.

• fluu
    Lilja1980 skrev 2013-05-26 02:02:45 följande:
    Hej! Kliver in här jag med, är oxå i v.5 (4+4) Första graviditeten, blev gravid på första försöket så vi är lite chockade än :) Bf blir runt 27-29 jan tror jag. I mitt län gör man tydligen inget kub-test utan fick en inskrivningstid i v12. Bm menade att vid det vanliga ultraljudet så gjordes en omfattande undersökning så nån extra koll tidigare behövdes inte om man inte hade några speciella omständigheter. Men varför gör man kub i v9 i vissa andra län? Kan man upptäcka avvikande saker då som inte syns på det senare ultraljudet i v18?
    Man tar väl bara själva blodprovet i vecka 9 och sen ultraljud runt vecka 12?
  • fluu

Grattis och välkomna alla nya!

• fluu
    Lilja1980 skrev 2013-05-26 11:00:19 följande:
    Tack för ditt svar magda85! Men kollar man inte nackspalten vid rul i ca v18 oxå? Ska nog ringa min bm igen så hon får förklara mer.

Fluu: Jag vet inte några detaljer hur det går till men i det län jag bor så gör de inte kub, utan jag fick en inskrivningstid i v12. Har förstått att i andra län kan man få göra kub innan v. 12. Jag är förstagångsgravid och det gick snabbare än vi trodde så vi har en del å lära :)
    Jag vet inte hur det funkar i andra län,men jag bor i Kronoberg och ska ta blodprovet när jag är 9+ något och UL i vecka 12.
  • fluu

Gud,vilken bitch jag var mot sambon idag. Han hade varit iväg hela dagen och jag hade varit hemma,illamående och inte ätit något och tagit hand om dottern. Lägger mig och sover direkt när han kommer hem.
    När jag vaknar är jag arg som ett bi och mitt blodsocker står på minus. Han föreslår tusen maträtter vi har hemma som jag kan äta,men nej,jag SKA ha sojakorv med bröd.
    Han vill helst inte åka ut och handla det igen så jag blir skitsur och vrålar att han vill att jag och bebisen ska svälta ihjäl... han åkte ut och handlade... Oskyldig
    Bara 31 veckor kvar Skrattande

När jag proppat i mig maten var jag mycket gladare,men ännu mer illamående.

Svar på tråden BF januari 2014