• fluu

BF januari 2014

Fjällan skrev 2013-05-26 22:58:46 följande:
    Men fluu haha :)
    Dessa karlar lär nog få stå ut med ett och annat ;)
    Haha,ja !
    Jag är ganska moody i vandliga fall med så sambon är ganska bra på att hantera utbrott,men den här graviditeten verkar vara något alldeles speciellt ;)
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu
    Mymemlan skrev 2013-05-27 07:34:22 följande:
    Mitt temprament svänger - arg, glad och ledsen. Jätteorolig att sonen ska råka ut för nån olycka, 3,5 år och alltid med mig och min sambo eller pappan och hans sambo. Hans pappa vet inte att vi ska ha en så han undrar varför jag blivit ännu mer hönsmamma...

Någon som har tips mot förstoppning som man får i sig trots illamående? Är så hård i magen att jag har jätteont till och från :(
    Katrinplommon/juice,aprikoser,linfrö(men ät inte så mycket som gravid),messmör,drick mycket och rör på dig är de vanliga tipsen.
  • fluu
    Josefine02 skrev 2013-05-27 07:49:06 följande:
    Berättade för föräldrar och svärföräldrar igår, och svärmor började stortjuta! Haha så underbart! Föräldrarna var mer lugna men ändå glada, och sa inte så mycket.. Konstigt nog.. :(
    De kanske är som min mamma. Hon blev jätteorolig när jag väntade dottern. Hon själv har förlorat ett barn på förlossningen så hon var jätterädd att det skulle hända något. Hon började inte visa riktig glädje på flera månader efter jag berättat.
  • fluu
    lamouri skrev 2013-05-27 13:07:29 följande:
    Hej på er. Snabb fråga, görs det gyn undersökning första inskrivningssamtalet? Kram
    Inte varit med om det nej. Jag gjorde en del gynundersökningar under hela graviditeten,men det var för att jag får kronisk svampinfektion av att vara gravid. Är det inget speciellt gör man nog inte det.
  • fluu

Gud.Vad.Jag.Mår.Illa. 
    Mår illa jämt och det blir mycket värre så fort jag äter. Önskar att jag kunde ta en tablett så jag får i mig allt jag behöver och slapp äta.

• fluu

Vi har ju kvar alla kläder sen dottern och hon var inget kräkbarn så  nästan alla kläderna är som nya. Behöver nog egentligen inte köpa några nya kläder alls,men lite får det bli för skojs skull.
    Nu när det inte är mycket som behöver köpas känner jag att jag kan shoppa loss bland mina favvomärken,danska ganska dyra märken,men det kan det vara värt.

Älskar Katvig,Småfolk,Me& I,Ej sikke lej,oapip och sånt. Färgglatt!

Som vanligt kommer vi säkert få en hel del kläder med,men mycket av det ger vi bort. Min pappa är konsekvent och köper bara sådant HAN vill att vi ska klä dotter i även om han vet att Vi absolut inte vill klä våra barn som han tycker.

• fluu

Gud,syskonvagn är mitt stora bekymmer. I början kommer den nog behövas,men inte så värst länge. Är det ens värt att köpa då. Vi har egentligen inte plats för den och måste sälja en av våra vagnar och vi kan inte bestämma vilken,de är väldigt olika och kompleterar varandra bra.

Smidigast hade nog varit ståbräda på en enkelvagn när bebisen åker vagn och att ha dottern i vagnen och bebisen i sjal ibland.

Vill dessutom kunna ha båda barnen vända mot mig och det verkar man inte kunna på så många modeller.

• fluu
    Syskonförsök skrev 2013-05-28 21:51:22 följande:

Hur gammal kommer dottern vara?
    Vår kommer vara 22 månader och vi räknar med att 12an vill åka vagn till 3 års ålder. Men sen har vi djur vi ska ut med också, går inte att ha ett barn springa iväg då.

Fördelen med Donkeyn är ju att du kan använda den i mono när du bara har minstingen med dig, en kan du ha den som duo när du har båda med. Du kan även ha en sittdel ifrån dig och en emot dig eller båda mot eller ifrån osv. Skitbra! Den är ju dyr som fan men det enda som uppfyller våra krav. Sen kommer ju stora vara för stor att åka vagn när lilla fortfarande ska åka ett tag till och då kan vi använda den som enkel.    
    Dottern är född januari 2012. Hon gillar att gå mycket själv redan,men orkar såklart inte hur långt som helst. Och ibland blir hon så gnällig och trotsig att enda alternativet är att trycka ner henne i vagnen och gå så en syskonvagn känns faktiskt som om det kommer behövas ett tag i alla fall.

Dokeyn är nog lite väl dyr,har siktat in mig på några sjalar och selar som kommer gå på en förmögenhet ihop ;)
  • fluu

Vecka 9 och väldigt illamående. Har skaffar sea-band nu med. Funkar rätt bra i kombination med legigan.

Har nog också blivit lite mer svullen. På nätterna ser jag till och med ut att vänta tvillinga(en stor noja!).

• fluu
    Flikkan skrev 2013-05-29 21:33:37 följande:
    Illamåendet borta! Men jäklar sliter det i magen, blir nästan rädd nu när det nästan gör ont som när jag plussade! Någon som vet varför mitt urin luktar ägg? :/ Har fått svamp också tror jag så vad gör jag nu?
    Jag får kronisk svampinfektion av graviditet. Ring BM om du vill få det konstaterat annars kan du köpa Canesten på apoteket.
Svar på tråden BF januari 2014