pippsor skrev 2013-05-13 19:15:58 följande:
Haha jag kan aldrig skilja på vilken som är över- och underproduktion. Har underproduktion i alla fall. Det är väl hypo? Är det hypER som är överproduktion?
Skitsamma, fick ned mitt TSH till 1,92 förra månaden och ÄL därefter plussade jag. Tog nya tester i v.4+0 som visade på ett TSH på 2,79. Alltså har det ökat så snabbt efter befruktningen liksom? På två veckor har det eskalerat liksom. Är inte det sjukt? Fick i alla fall en liten doshöjning nu. Från 50 microgram till 75. Är dock orolig att det inte räcker.. Har du tagit nya prover än? Känner mig så lost i detta och allmänläkarna är inte hejare på endokrinologi heller har man ju märkt..
Japp,hypo är underfunktion,hyper överfunktion.
Jag ska ta prover imorgon. Är ganska orolig,har fått mf pga sköldkörtelvärdena förut. Vll inte att det händer igen.
Nej,allmän vården kan inte med detta. Jag går hos en endokrinolog,speciellt under graviditeter.
Har 100 mg levaxin nu,hoppas inte att det behöver höjas för mycket. Min kropp gillar inte när jag ändrar dosen och beter sig konstigt då i flera veckor. Mår ju liksom taskigt nu som det är redan :P