• fluu

BF januari 2014

Kattamaja skrev 2013-05-03 21:33:12 följande:
    Fluu: Vi har två grabbar på 3 och 5 år, har inte berättat för dem än. Men när lillebror skulle födas var storebrorsan 18 månader. Han brydde sig inte så mkt, på förskolan tyckte de att han stannade till i språkutveckligen lite, men att det är helt normalt. Hemma babblade han på som vanligt. Ingen svartsjuka, inga stor kärleks yttringar heller. Men en gång när moster var o hälsade på skojade hon om att ta med lillebror hem, då blev han jätterrädd, och började gråta
    Naw,vad sött.
    Bebisen kommer någon vecka innan dottern fyller två år och hon är redan nu lite sen med talet så jag hoppas inte att det blir några problem sen. Hoppas att om det uppstår svartsjuka att hon kommer kunna sätta ord på sina känslor istället för att visa det med kroppen som nu.

Jag har inga syskon själv så jag vet inte alls vad jag har att vänta. Får nog se mig om efter en pedagogisk bok om att få syskon. En till dottern och en till mig :P
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu
    sunnydays skrev 2013-05-04 14:22:26 följande:
    Jamen dåså, då ringer jag väl nästa vecka då :)
    Vart bor alla?
    Jag bor i Växjö.
  • fluu

Herregud vad jag är blödig denna gången. Grät i morse till barnprogrammet och för några timmar sedan friade sambon,gråter fortfarande.... han bara skrattar åt mig :P

• fluu
    Mymemlan skrev 2013-05-04 22:04:34 följande:
    men grattis!! :) Bestämt ett datum eller förlovning först? :) 
    Tack! Har tänkt att gifta oss på vår sexårs-dag, 15 augusti 2015. Men inte spikat än.
  • fluu
    Ofeigur skrev 2013-05-04 22:10:02 följande:
    hejhej! plussade idag svagt på testlagrets test. BF den 10e jan enligt FL. Det är barn nummer tre för mej och två för min sambo. Vi har en gemensam dotter som fyller två i Juli och jag har en son som fyller 10 år i December.
    Grattis och välkommen till tråden.
  • fluu

Hur tidigt börjar man samla vatten egentligen?!  Ringen jag fick av sambon sitter väldigt tight,men det är samma ringstorlek som passade utmärkt för två veckor sedan.... skumt,får kanske byta ring.

• fluu
    annadenise skrev 2013-05-05 08:53:54 följande:
    Imorse vaknade jag och grät.jag hade så ont i höger ringfinger och de va svullet.jag har två ringar där.den ena fick vi av efter mycket slit och en massa lotion,men den andra guldringen fick min sambo knipsa upp.vi ska ta den till guldsmeden så att han får laga den.gråta för att man inte får av sig en ring?? Snacka om gravidhormoner hehe.för 1 mån sen hade jag inga problem att få av mig ringen..skumt.nu har jag tagit av mig alla ringar och vågar inte använda några.
    Gud,nu blev jag skrämd :P Ska helt klart byta till en lite större. Blir den för stor efter graviditeten får jag väl göra något åt det då.
    Verkar ha svullnat ännu mer över natten för idag får jag inte ens ringen över knogen.
  • fluu
    BF-lista 
    2/1 - heartems, andra barnet
    3/1 - Smurfsyster88, första barnet
    5/1 - Jennsan85, 28 år ,första barnet

6/1 - Mymemlan, 22 (23 maj, 2013) och väntar andra barnet.
    7/1- popcornplaya, 28, tredje barnet.
    12/1 - sagalo, 25 år, andra barnet. 
    12/1-Mariafii, 1985, 27 år första barnet
    14/1 - Susanne 1975, 38 år, andra barnet
    4/1 - fluu,20 år,andra barnet
  • fluu
    BF-lista 
    2/1 - heartems, andra barnet
    3/1 - Smurfsyster88, första barnet
    4/1- fluu,20 år,andra barnet
    5/1 - Jennsan85, 28 år ,första barnet

6/1 - Mymemlan, 22 (23 maj, 2013) och väntar andra barnet.
    6/1 - Trollbarnet, 23, första barnet.
    7/1- popcornplaya, 28, tredje barnet.
    12/1 - sagalo, 25 år, andra barnet. 
    12/1-Mariafii, 1985, 27 år första barnet
    14/1 - Susanne 1975, 38 år, andra barnet

Nu står det rätt på mig :P
  • fluu
    Trollbarnet skrev 2013-05-05 22:29:01 följande:
    Jobbat 16h idag. Är helt slut och var orolig hela dagen att kroppen skulle ta för mycket stryk (jobbar inom industri) så jag har bara gått o väntat på blödningen idag.. Fy så otäckt det är!!

Annars, så har det börjat klia på min mage, typ hela tiden. Känner någon igen?
    Hade en extrem klåda förra graviditeten,kliade sönder mig om nätterna även om man inte ska klia. Fick till och med kolla upp om jag hade hepatos,men det hade jag som tur var inte.
    Det hjälpte lite at smörja med mjukgörande kräm ett par gånger om dagen.
Svar på tråden BF januari 2014