BF januari 2014
Jag är fortfarande hemma en del med min 16-månaders eftersom det är stört omöjligt att få dagisplats i tid i den här stan.
Men sambon är hemma mest nu.
Jag är fortfarande hemma en del med min 16-månaders eftersom det är stört omöjligt att få dagisplats i tid i den här stan.
Men sambon är hemma mest nu.
Kramar till dig Villhabarn!
Trollbarnet: Känn dig inte dum! Med er historia har du full rätt att bli lite misstänksam! Speciellt när du är i en så känslig situation som nu,gravid,ensam och orolig. Under graviditeten är det lite han som får rätta sig efter hur du mår(inom rimliga gränser då).
Tycker att du borde prata med honom när han kommer hem och verkligen förklara hur du känner,det är inte konstigt om du blir svartsjuk när han är borta mycket och efter vad han har gjort.
Kanske kan ni komma fram till någon plan om hur det ska bli sen när bebisen kommer? Kanske kan han förflyttas så han inte behöver resa i jobbet?
Nu kan man ju ta ut dubbeldagar så han kan vara hemma längre.
Och jag fattar verkligen din oro om du kommer stå själv med allt mycket. Jag kan också,även om jag längtar efter bebisen,få halvt panik över hur det ska bli sen med två små barn och en sambo som under dagarna befinner sig långt bort på jobb. Tänk om båda ungarna blir sjuka och han inte kan komma hem och hjälpa till? Tänk om jag däckar och måste ta hand om två själv?
Det är naturligt att känna oro inför en ny situation.
Kram!

Imorgon ska jag till BM,inte inskrivning,men lite samtal om min kroniska sjukdom och så ska jag tömmas på massa blod. Hoppas allt står rätt till med värdena så jag inte får mf igen pga det.
Får väl kolla järnvärdet igen,det sjönk snabbt till bottennivåer sist så jag lär väl få knapra äckliga järntabletter även denna gång. Borde kanske börja med kalcium igen,men jag mår så dåligt av det så det känns inte så lockande....
Just folsyra,som någon nämnde,har jag inte ätit under någon av mina graviditeter då jag äter en väldigt folsyrarik kost.
Tack hörrni! Värdena har varit stabila nu i några månader så det ska nog gå bra :)