• fluu

BF januari 2014

Jag är fortfarande hemma en del med min 16-månaders eftersom det är stört omöjligt att få dagisplats i tid i den här stan.
    Men sambon är hemma mest nu.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu
    EmiliaGK skrev 2013-05-12 07:17:25 följande:
    Hej på er! Får jag vara med här? Plussade den 4 maj! Fick ett MF i mars och hann inte få tillbaka mensen emellan så jag vet inte riktigt när jag blev gravid! Gjorde gravtest emellanåt och tror jag har BF runt den 10 jan.

Har en dotter på 15 mån och är fortf mammaledig med henne. Är för övrigt 26 år och bor i Småland! 😊
    Får man fråga var i småland? Jag bor i Växjö och har en dotter som är född januari 2012 :)
  • fluu
    EmiliaGK skrev 2013-05-12 15:47:09 följande:
    Fluu: Jag bor i Alvesta! ;) har en dotter som är född i feb 2012! :)
    Kul,det var nära :)
  • fluu

Kramar till dig Villhabarn!

• fluu

Trollbarnet: Känn dig inte dum! Med er historia har du full rätt att bli lite misstänksam! Speciellt när du är i en så känslig situation som nu,gravid,ensam och orolig. Under graviditeten är det lite han som får rätta sig efter hur du mår(inom rimliga gränser då).
    Tycker att du borde prata med honom när han kommer hem och verkligen förklara hur du känner,det är inte konstigt om du blir svartsjuk när han är borta mycket och efter vad han har gjort.
    Kanske kan ni komma fram till någon plan om hur det ska bli sen när bebisen kommer? Kanske kan han förflyttas så han inte behöver resa i jobbet?

Nu kan man ju ta ut dubbeldagar så han kan vara hemma längre.

Och jag fattar verkligen din oro om du kommer stå själv med allt mycket. Jag kan också,även om jag längtar efter bebisen,få halvt panik över hur det ska bli sen med två små barn och en sambo som under dagarna befinner sig långt bort på jobb. Tänk om båda ungarna blir sjuka och han inte kan komma hem och hjälpa till? Tänk om jag däckar och måste ta hand om två själv?
    Det är naturligt att känna oro inför en ny situation.

Kram!

• fluu
    Trollbarnet skrev 2013-05-13 03:12:12 följande:
    Fluu: Tack för svaret! Känns lite bättre nu.. har sån panik att jag inte ens kan fundera på att somna just nu, tack å lov är jag ledig imorgon och kan sova ut, om det behövs. Han kan tyvärr inte förflyttas i jobbet, däremot skulle det finnas en möjlighet med längre arbetsveckor och mer ledig, ifall man skulle kunna få avlastning ibland då och då av familjen skulle det ju funka bättre, tror jag.

Sen det här med tjejerna han lagt till, tror helt enkelt bara att jag är rädd för att bli lämnad antingen nu eller senare.. För det är just det... TÄNK OM han är och jobbar, så träffar han en annan tjej som han faktiskt fattar tycke för, konstigare saker har hänt.. skulle känna mig som dumbo då att sitta hemma med allt i knäet..

Och som sagt, som du, vi längtar båda två efter vårt barn, men det är ju den förbannade paniken som skriker i huvudet som gör det nästan omöjligt att kunna tänka klart och gå in i sin rosa lilla bubbla av skimrande bebistankar.. Tror man är lite för "praktiskt" lagd? haha :)

Han kommer hem på Onsdag tack å lov, så då får vi prata ut om det här så hoppas jag att vi verkligen kan lösa det och komma på en vettig lösning.. Men tycker det är fint på honom (trots att han var arg på mig över att jag blev galen över facebook) att försöka lugna mig så som han gjorde! Älskar honom så det nästan gör ont.

Fluu, du har ju faktiskt en liten aning om hur det är att ha en liten hemma, detta blir vår första så jag tror du kommer hantera det betydligt bättre än mig, hysterisk förstagångsmorsa som kommer bli helt förstörd om barnet råkar nysa! Hahaha {#emotions_dlg.flower}

kram på dig å tack igen !!! Hjärta
    Prata med mannen,red ut alla missförstånd och problem.

När dottern kom trodde jag att jag skulle bli världens hönsmamma,men jag vande mig snabbt och är ganska avslappnaf. Förmodligen kommer det bli så  även denna gång. Det är innan man hispar mest.
    Du kanske blir världens coolaste mamma,vem vet :) Men det är okej att vara lite hysterisk i början,det är nog naturligt.
  • fluu
    Trollbarnet skrev 2013-05-13 03:32:23 följande:
    Det ska jag absolut göra. Tack.

Du är med andra ord inte en sån som får en hjärtinfarkt om du hört ett bomp-ljud någonstans och måste rusa dit för att se så att ingen är död? Jag är tyvärr så med alla mina syskonbarn, om dom råkar sätter i halsen så svimmar jag nästan av andnöd. Hoppas att du har rätt med hönsmammigheten och att jag blir bättre än vad jag är nu! haha :)

Hur tror du din dotter kommer acceptera ett syskon då? Blir det tummen upp eller testing-testing för hela slanten? :P
    Jag trodde att jag skulle vara jätteorolig,jag hispar liksom för alltmen inte det som  rör dottern. Hennes pappa vakar som en hök över henne,men jag låter henne göra allt så länge det inte är uppenbart farligt.
    Jag tror det beror på att jag känner igen mig själv i dottern. Jag var/är vild,våghalsig och tuff. Och jag går inte sönder så lätt,så jag tror inte att dottern gör det heller.
    Jag avskydde att bli begränsad som barn så jag försöker ge dottern så mycket frihet som möjligt.

Ingen aning hur det kommer gå. Det är jag däremot hispig över. Jag själv har dessutom inga syskon så jag vet inte alls hur det fungerar.
    Dottern har bara träffat en bebis och det var spännande,men hon förstår ju inte det här med att man måste vara försiktig med bebisar. Kan oroa mig för att hon ska råka vara för hårdhänt,men bebisen går ju inte sönder hur lätt som helst heller.
    Dottern är också lite sen i talet,det kan ju ha ändrats till BF,men jag oroar mig lite för att hon ska vara som nu - uttrycka sina känslor fysiskt.
    Oroar mig också för svartsjuka. Dottern är så fäst vid amningen,men nu har vi dragit ner ordentligt och det gillar inte dottern. Är rädd att hon ska känna sig bortvald när bebisen får amma när den vill eller att hen får sova i vår säng,men inte dottern.
  • fluu

Imorgon ska jag till BM,inte inskrivning,men lite samtal om min kroniska sjukdom och så ska jag tömmas på massa blod. Hoppas allt står rätt till med värdena så jag inte får mf igen pga det.
    Får väl kolla järnvärdet igen,det sjönk snabbt till bottennivåer sist så jag lär väl få knapra äckliga järntabletter även denna gång. Borde kanske börja med kalcium igen,men jag mår så dåligt av det så det känns inte så lockande....
    Just folsyra,som någon nämnde,har jag inte ätit under någon av mina graviditeter då jag äter en väldigt folsyrarik kost.

• fluu

Tack hörrni! Värdena har varit stabila nu i några månader så det ska nog gå bra :)

• fluu
    pippsor skrev 2013-05-13 16:36:05 följande:
    Är det någon här inne som käkar Levaxin för sköldkörteln?
    * Räcker upp handen* Har lidit av hypotyeros(stavning?) i flera år.
Svar på tråden BF januari 2014