• fluu

BF januari 2014

Svaret kom inte med....

Växtvärk är jättevanligt. Har det denna gång och förra gången med.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu
    lamouri skrev 2013-05-09 21:48:26 följande:
    Tack så mycket för svaret men ska inte växtvärk kännas som mensvärk typ? 
    Jag tycker att värken ändras till och från. Precis dagarna runt BIM kändes det som en jäkla mensvärk(trodde att mensen var på g). Nu känns det mer som att det drar i livmodern och ibland som svag mensvärk.
  • fluu
    lamouri skrev 2013-05-09 22:21:39 följande:
    Precis samma här. Jag fick dock mensvärk fyra dagar innan BIM och det brukar jag aldrig få. Brukar få dagen innan eller natten innan. Nu svider det typ.. samtidigt som det molar lite. Men det är inte ihållande utan kommer och går. 
    Jag hade massa olika smärtor förra gången och blev jätterädd varje gång. Men jämför jag det med mf:et jag fick tidigare så är det ingenting. Det är inte så konstigt att det känns lite när livmodern växer.
  • fluu
    lamouri skrev 2013-05-09 22:30:56 följande:
    Ja jag har också haft ett MF för flera år sen och av det jag minns kändes det ungefär som att få en kniv i magen, eller som jag tänker mig att det känns och sen störtblödning nästan direkt. Jag går runt och vågar liksom inte vara 100% glad nu när man är så färsk med lilla pricken där inne. 
    Förstår precis hur du känner. Hela graviditeten med dottern gick jag i fullständig panik. Ångrar det lite nu,njöt aldrig av att vara gravid.
    Den här gången är jag mindre orolig mest för att jag bestämt mig för att inte låta oron ta över för mycket. Njöt inte av förra graviditeten så det ska jag göra denna gång :)
    Sen har jag väl inte lika mycket tid att oroa mig nu heller med en vild ettåring.
  • fluu
    lamouri skrev 2013-05-09 22:41:00 följande:
    Ja jag ska faktiskt försöka att inte oroa mig vilket är lättare sagt än gjort. 
    De flesta av mina nära vänner har barn så jag får fråga dom om råd för dom lugnar mig jättemycket.

När har du BF? Har du några andra symtom? 
    4/1,men det lär ändras sen. Min cykel har varit helknäpp sen dottern föddes. Dessutom skyddade vi oss så har ingen aning när barnet blev till.

Jag mår illa varannan dag:P Varannan dag är jag orolig för att jag inte mår illa och varannan dag förbannar jag att jag ville vara illamående. Sen är jag lite tröttare än vanligt,hormonmonster (mer än vanligt då...) och sen har jag börjat drömma väldigt intensivt precis som förra gången.
    Mår även illa av vissa lukter. Sambon har fått byta tandkräm bland annat :P
  • fluu
    Aadomeniqe skrev 2013-05-09 22:46:10 följande:
    Jag plussade idag :) känns overkligt som tusan !
    Grattis! Lägg gärna till dig i BF-listan.
  • fluu
    lamouri skrev 2013-05-09 22:52:37 följande:
    Vad fantastiskt att du ble gravid trots skydd, då är det verkligen en gåva. 

Haha, jag mår faktiskt inte illa ÄN. Dock åksjuk som fan och då blir jag yr och illamående.
    Ja drömmer gör jag också mer än vanligt. Och grinar åt det mesta, idag grinade jag bla över mina ögonbryn och att jag inte hittade någon kofta att ha på mig som dög haha. Stackars min man, han såg ut som ett frågetecken hela dagen haha..  
    Haha,det kändes inte som en gåva innan chocken lagt sig kan jag säga ;) Hade inte tänkt skaffa syskon fören dottern blev 3-4 år. Nu blir det lite innan hon blir två istället.

Förra gången grät jag åt allt,det är inte så farligt denna gång,men jag blir förbannad för ingenting.  Måste ju undvika att det går ut över dottern så sambon blir det som får ta mina utbrott istället. Men å andra sidan är han ganska van,jag är hetlevrad i vanliga fall med ;P
  • fluu
    lamouri skrev 2013-05-09 23:01:25 följande:
    Ja hetlevrad är jag med men samtidigt en hejdundrandes gråterska. Gråter när jag är riktigt glad, rörd, förbannad och allmänt ledsen. Jag trodde inte man kunde gråta mer men det kunde man tydligen haha!
    Haha,jag var skitlöjlig förra gången. Grät till reklamen för Astrid Lindgrens-värld. Varje gång den gick på TV,även när det var i väntrummet på VC....
  • fluu
    Aadomeniqe skrev 2013-05-09 23:29:08 följande:
    hur gör jag det?
    Kopiera senaste listan(finns någon sida bak) och skriv in dig.
  • fluu

Alltså kan man verkligen ha foglossning i vecka 6? Vaknade idag och hade så ont att jag knappt kan röra mig,känns precis som när jag hade foglossning med dottern,men det var i vecka 20.

Svar på tråden BF januari 2014