• fluu

BF januari 2014

Aadomeniqe skrev 2013-05-22 11:59:59 följande:
    Har någon av er några namn än som ni funderat på? :)

Vi har Nahaniel & Daynamo som pojknamn

Valkyria & Angelique som tjejnamn !
    Åh,det är så roligt med namn!

Vi har långa listor,men några namn har redan fallit bort.  Pojknamn har vi : Alvar,Egil,Einar,Henning,Ivar,Knut,Nils och Valdemar.
    Flicknamn: Astrid,Hilma,Iris,Kersti,Ottilia och Vilhelmina.

Dottern heter Liv så får hitta nåt som passar med det.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu

Hoppas det går bra för er som blöder/har ont!

• fluu
    popcornplaya skrev 2013-05-22 19:38:58 följande:
    30maj: du behöver inte gilla det jag skriver.

Det va bara en fundering. Jag får väll erkänna att jag kan va fördomsfull med vad folk gillar för namn. Och visst kan det säga mkt om vad man är för person, jag tycker det är lite intressant bara. Skrev en uppsats i ämnet när jag gick i skolan.

Och ja jag är en ganska mogen förälder ;) är ju ändå 28 gamla år nu och väntar mitt tredje barn. Då hinner man mogna en del. Mina namnval har varierat också genom åren. När jag väntade dottern hade jag thyra och leia och liknande som alternativ. Idag skulle jag aldrig kunna tänka mig dessa namn.
    Man kan ju vara nyfiken utan att var dömande. Och att fördomar kring namn finns är naturligt då namn ofta är representerade i olika grupper,åldrar och nationaliteter. Undantag finns givetvis. Och vissa namn är så neutrala att de går hem överallt.
  • fluu

Usch,vad jag mått pyton idag. Och varit en riktig bitch mot sambon. Skrikit på honom för ingenting hela dagen så han och dottern flydde och var borta stora delar av dagen Oskyldig
    Känns som om jag ska explodera när som helst.

SaraKarla: Greta tycker jag är rätt häftigt! Själv är jag nog yngst i tråden(20 år),men gillar riktigt gamla namn. Är man historieintresserad så är man ;)
    Min sambo har även ett ganska kenpigt efternamn så förnamnet kan inte vara för spejsat.

• fluu
    30maj skrev 2013-05-22 20:16:08 följande:
    Vår son heter Vilde:) ett namn vi älskar och kunde aldrig tänka oss honom heta något annat! Blir nästa en tös funderar vi på Ottilia, blir de en kille så blir de nog Marlon eller Otto;)
    Ottilia har vi med på vår lista,så fint! Otto är också coolt.
  • fluu

Kram Susanne!

• fluu
    Potatis skrev 2013-05-23 00:31:25 följande:
    Någon mer än jag som har börjat att fundera på mammabyxor? Alla mina byxor sitter så himla hårt över magen. (Jag är enormt svullen och gasig) är det för tidigt att köpa sånt?
    Jag köper vanliga byxor,men i lite större storlek än vanligt och i mjukt material. Sist funkade det utmärkt då jag bar magen ganska högt,hoppas på det även denna gång.
  • fluu
    Josefine02 skrev 2013-05-23 07:11:02 följande:
    Är det bara jag som är rädd för att typ bli överkörd av sin BM och inte bli hörd? Jag är lite orolig för det. Ska på hälsosamtal nästa fredag och inskrivning pratade hon om att jag skulle få gå på i vecka 12. Men inget bokat än, och sen på ultraljud i v. 17!!! Jag tycker framförallt att ultraljudet är så sent! Jag skulle helst vilja göra ett ultraljud i typ.. Vecka 12-13-14 någon gång där. Om jag påpekar det är jag rädd för att få ett tvärt nej. Det känns som om alla andra får sina UL och samtal mycket tidigare? Jag är så rädd att det ska vara något fel på barnet..
    Min BM försöker köra över mig jämt. Hon ger råd efter vad hon tycker och inte efter fakta. Men jag är ganska svår att köra över så det brukar bli bra ändå,men denna graviditet är jag en riktig bitch så jag är rädd att jag ska få ett utbrott på henne när hon börjar tjata om att jag absolut måste sluta amma innan vecka 20 annars föder jag för tidigt.

Tar alla faktafrågor med andra....
  • fluu
    Aadomeniqe skrev 2013-05-23 14:37:31 följande:
    såg precis den här 7 Eleven reklamen när han springer o köper gott till sin tjej som väntar barn.. fick mig att gråta en skvätt. Tänk att det finns sådana pappor som gör allt för sin flickvän/fru som väntar barn osv. Hur är era partner emot er nu när ni har sug efter något en sen kväll eller tidig morgon..går han o köper det då eller hur reagerar han? =)

Jag har lovat att inte skicka ut honom när han ska jobba nästa dag,annars är det fritt fram :P Ber jag tillräckligt snällt/surt gör han vad som helst för att få tyst på mig ;P
    Dock är det lite dumt att jag mest får sug sent på kvällarna och så är det mesta stängt,är superallergisk så jag måste ha viss specialmat som inte finns på nattöppna ställen.
  • fluu

Så tråkigt Emilia,kramar till dig!

Svar på tråden BF januari 2014