-
Det är väl mest att man inte ska bli för var(solarium) och att pga hormonförändringarna kan man få konstiga pigmentfläckar av solning. Men farligt för bebben tror jag inte att det är.Jennsan85 skrev 2013-05-08 17:59:28 följande:Någon som vet om det är farligt att sola ute, solarium när man är gravid? Gillar att sola solarium så ska jag utomlands om några veckor. Turkiet :). -
Haha,säger det samma. Har mått illa till och från sen jag plussade,men igår och halva dagen idag var det som bortblåst och jag blev jätteorolig och hoppades att det skulle komma tillbaka. Lagom till att vi fick besök på eftermiddagen kom det och jag satt där grön i ansiktet och förbannade att jag ville ha tillbaka illamåendet.heartems skrev 2013-05-08 19:27:39 följande:Som att vända på ett blad kom illamåendet, fy! Hur kunde jag längta efter detta?! -
Gud vad tråkigt. Kramar till dig. Men gör ett vul och kolla för säkerhets skull. När min mamma väntade mig blödde hon i flera dagar som en hel mens och jag klarade mig ändå.annnaz skrev 2013-05-08 20:28:13 följande:Fick antagligen missfall inatt:( vakna av att jag blött igenom och de kom småa klumpar :( Enda som jag tycker är konstigt är att jag blöder mycket mindre än vanlig mens sen (klarar mig med trosskydd)
När jag fick mf så blödde jag nästan ingenting(vecka 13) eftersom fostret hade absorberats av kroppen. Fick piller sen som skulle stöta ut moderkakan och fostersäckar och då kom syndaflodsblödningen.
Hoppas att du inte fått mf! -
4/1 preliminärt. Lär ändras sen eftersom min menscykel har varit helknäpp sen dottern kom och vi dessutom skyddade oss så vi har ingen aning när barnet blev till.30maj skrev 2013-05-08 21:07:20 följande:När har ni BF tjejer:D??? vore kul att ha koll på när i januari:) -
Åh,det är så fint. Skulle kunnat döpa till det med,men mina kusiners hund heter det så det funkar inte.popcornplaya skrev 2013-05-08 21:55:58 följande:Heartems: har Elsa som favorit på tjejnamn, det har jag haft länge nu men har inga andra namn på lager ;)
För mig som namnintresserad är namnspånandet bland det roligaste med att vänta bebis. -
Jag tycker att det är lättare med pojknamn. Fast ändå kommer det nog bli svårare att välja om det blir en pojk,har så många fina pojknamn på lager.
Vi har ett flicknamn som verkligen är en favorit,men barnet ska ju se ut att heta det också. Men blir det en flicka till så är det troligt att hon får heta Astrid.
Svårare med namn denna gång med,nu vill jag inte välja namn precis hur som helst utan jag vill att det ska passa med storasysters namn. Och sambons lite knepiga efternamn :P
-
Jag försöker verkligen känna efter vad det är,men kan inte gissa alls.popcornplaya skrev 2013-05-08 22:16:22 följande:Astrid tycker jag är jättefint :) det kan jag nog tänka mig också. Men här känns det som en pojk denna gång ;)
Förra gången var jag bombsäker på att det var en flicka och det var det ju också. -
Vi ska inte kolla. Kollade inte med dottern heller. Var mysigt att gå runt och gissa hela graviditeten och sen få en överraskning på förlossningen.
Tyckte att det var så kul när alla gamla tanter skulle kommentera om att " du har pojkmage,jag lovar det blir en pojk".
Blev det ju inte:P
-
Grattis! Våra döttrar är nästan lika gamla då :) Min fyllde ett i januari.Angvik77 skrev 2013-05-09 17:37:11 följande:Hej!!
Hoppas gärna på här om jag får.
Jag plusade här om dagen o räknade ut bf idag till den 11 januari 2014.
Väntar mitt tredje barn.....har en kille på 9 år i sommar o en liten tjej som blev 1 år i februari. -
lamouri skrev 2013-05-09 20:18:31 följande:Hej på er. Gick in i vecka 6 idag (5+0).
Sen i natt har jag haft en brännande känsla i nedre delen av magen, ungefär ovanför blygdbenet.
Känslan sitter ganska centrerad just där och strålar inte ut direkt som vid molvärk.
Mina andra symtom har varit rikliga flytningar (inga färgade), åksjuka, GALET spända och ömmande bröst och lite plitor i nacken.
Den här brännande känslan jag har, är det växtvärk? Är det någon som känner igen sig?
Blir så jävla orolig att jag sitter och grinar.. usch!
Kram på er alla!