• mariafii

BF januari 2014

Välkomna till er nya

Gravid v.14 - BF 19 Jan 2014
  • mariafii

Jag drömmer om allt mellan himmel och jord.
    Min sambo sa igår att jag var jobbig nu när jag är gravid. Jag tycker ju själv att jag är lika jobbig som annars men nu börjar han skylla detta på att jag är gravid, suck.

Känner ni er också särbehandlade när folk fått veta att ni är gravida? 

Gravid v.15 - BF 19 Jan 2014
  • mariafii
    Malimari skrev 2013-07-22 08:03:47 följande:
    Jag ligger tydligen och pratar och skrattar i sömnen om nätterna nu, haha. Kan ju undra vad som är så spännande.. :) Minns inte många av mina drömmar, bara dem som handlar om otrohet... BLÄ!

Jag drömmer nog mer konstigt nog om mina ex och får panik över det istället för att jag är ganska säker för första gången att min man inte skulle vara otrogen mot mig
  • mariafii

Åh  va skönt att jag då inte är ensam om att drömma om sina ex. Jag får ju jätte dåligt samvete och fattar liksom inte varför. Men har väl att göra med att det är en sån omställning i ens liv och minnen gås igenom.

Jag är i v.15 men känner inte bebis än, kan vakna mitt inatten av att ha lite ont i magen eller mer känna mig lite dålig i magen och svårt att somna om. Även om jag inte känner bebis så känns det som att något är på G där inne då  

• mariafii
    Tokfrans skrev 2013-07-24 12:27:15 följande:
    Har en fråga till er, när ni gick på UL första gången hade ni en manlig läkare eller kvinnlig?
    För jag vill inte ha en manlig inte ens när jag ska föda (om inte nått är allvarligt)
    Både jag och min sambo vill inte detta. Känns fel på nått sätt.

Och nu när jag ska göra UL nästa vecka, är jag i v14 . blir de vaginalt ul eller vanligt?

tacksam för svar {#emotions_dlg.flower} 

Jag hade manlig i v.9 och då var det magen. Var också jätte rädd för att det skulle bli vul då det var en man och jag blev ensam då min sambo inte kom iväg från jobbet men jag hade tur och det gick bra.
    annadenise skrev 2013-07-24 10:18:19 följande:
    Jag älskar att vara gravid, jag har velat bli mamma sen jag va 12 år i princip hehe( är nu 30 år,och vart gravid på första försöket efter att ha ätit p-piller i flera år). Jag älskar gravidkulan, och att känna mig gravid, en vacker känsla helt enkelt.

Om man som några av er känner, lite deppig och inte alls tycker de är kul att vara gravid, så sök hjälp, prata med någon. Ibland är det bra att  ventilera sina känslor med någon utomstående. Jag hoppas att de ordnar sig för er, så att ni också får en chans att njuta av graviditeten. Alla är vi olika, och de är många känslor och hormoner i kroppen som påverkar oss på olika sätt.
    Jag har också väntat på att bli mamma sen 12 år. Jag mår också bra av att äntligen vara gravid men är klart att vissa dagar känns lite jobbigare om man mår illa och har ont i huvudet. Men för det mesta njuter jag :) Varje gång jag går förbi spegeln så ler jag :)
  • mariafii
    vilja89 skrev 2013-07-24 15:52:35 följande:
    Idag har det varit livat! Bebisen har gjort kullerbyttor hela dagen på jobbet. Otroligt mysigt! Känns inte längre som fladder utan nu rör det sig mera, kittlas nästan lite. :) Är i v 17 nu.
    Min mage är helt enorm och jag kan omöjligt dölja den oavsett om jag har lössittande kläder eller ej.
    20 dagar kvar till RUL! Ska bli såå spännande att får se hur bebisen utvecklats sen vi gjorde sist (12+2). :)
    Verkar som typ 99% här ska kolla kön? Är vi ensamma om att inte göra det? ;)

Vi ska inte heller även fast jag hade velat men har lovat min sambo att inte göra det
  • mariafii

Äntligen semester och gått in i v.16

1 v  4 dagar kvar till RUL och 7 dagar till bröllopet :) jag längtar  

Gravid v.16 - BF 19 Jan 2014
  • mariafii

Oj vad här skrivits :) Nu har jag haft semester och gift mig samt varit på RUL. Är nu i v.19 och jag känner lilla bebisen där inne <3 Hoppas ni alla haft en bra sommar. Fortfarande BF 19 jan

Gravid v.19 - BF 19 Jan 2014
  • mariafii
    svalan skrev 2013-08-20 10:39:28 följande:
    Grattis vad kul! :)

Tack :)
    englasmamma86 skrev 2013-08-20 11:03:16 följande:

Stort grattis till bröllopet och RUL..jag och min man fira 1år den 11 aug.

Tack och grattis till er :)
  • mariafii
    kallemaja skrev 2013-08-20 17:30:11 följande:
    En fråga, ni som vill får svara..men hur är ert sexliv under graviditeten? Känner ni att det är lika aktivt som vanligt ;) kul att höra om era gravhormoner påverkar er positivt el negativt :)

Vi har inte så mycket sex men för min del är det ändå ok. Sedan jag blev gravid blev det lite svårare då jag vet att det är ett barn där inne även fast jag vet att den inte påverkas alls av det
  • mariafii
    Line79 skrev 2013-08-20 19:43:02 följande:
    Marifii- Grattis till att vara fru!! Angie81- Grattis till jobbet!!

Tack :)
    Kramardig skrev 2013-08-20 19:44:35 följande:
    När jag väntade sonen så totalvägrade sambon sex dom sista veckorna. "Hur tror du det känns för bebisen att få pappas snopp i huvudet?! Hade du velat ha det?!" Jag tyckte det var såå roligt! Han lät så allvarlig och var helt seriös haha

Haha gulligt :)

Ja vi myser ju också och det är mer värt för mig. Och han känner ofta på magen  
  • mariafii
    Josefine02 skrev 2013-08-21 03:09:42 följande:
    Fler som drömmer nå jävulskt? Jag har jätte konstiga drömmar varje natt. Jag vaknar mitt i natten och kan inte somna om. Lyssnar även på minsta lilla ljud om det är någon i huset. Så fort det knakar så tror jag att det är någon. Rör mig inte ur fläcken då. Haha!! Usch.. Så här är det varje natt!! Vet inte när jag sov en hel natt sist!

Jag vaknar alltid av minsta lilla ljud så jag är jätte van med det. Men nu kan jag vakna av det och sedan känner jag mig pigg fast ändå trött och så har jag svårt att somna om. Drömma brukar jag göra mycket men nu har det blivit mycket konstigt och ofta om ex längre bak i tiden
  • mariafii
    youandme skrev 2013-08-21 11:40:49 följande:
    Har suttit och funderat rätt länge nu om jag törs skriva det här... MEN: inatt kissade jag i sängen! 

Jag vaknade av att det kändes lite blött och insåg att jag hade kissat på mig... Jag var fortfarande extremt kissnödig, så jag gick på toan och tömde resten av blåsan (som var proppfull). Jag drömde inte att jag var kissnödig, utan den enda anledningen jag kan komma på är att blåsan var så full att den började tömma sig själv, och jag reagerade inte för att jag sov för djupt?

Är det någon som kan trösta mig lite, helst genom att ha upplevt det här själv? Min mamma sa att det händer gravida (?), så det var inget jag behövde bry mig om (jag är väl rätt så skamsen över det hela).  

Det har inte hänt mig än men innan semestern så kändes det väldigt nära då jag nös när jag var kissnödig. Så kan tänka mig att det blir värre ju längre tiden går. Förstår om det känns jobbigt för det hade jag också tyckt men som sagt det är inte konstigt att det händer. Är mycket med kroppen som blir så annorlunda nu. Jag har flytningar som nästan ibland känns som att jag kissar på mig då de liksom rinner till. Modigt av dig att berätta och fråga
  • mariafii
    youandme skrev 2013-08-21 13:43:55 följande:
    Har säkert hänt andra... Men det hjälper ju inte skammen i att berätta för sin sambo om vad som har hänt. Haha!

Jo, att jag måste knipa när jag nyser/hostar började jag känna tidigt... Men att inte ens vakna av att vara kissnödig var en nyhet :)

Åh, det måste vara jobbigt att ha så rejäla flytningar! 

Hoppas han förstår och att det inte händer fler gånger. Nu har jag inte såna flytningar hela tiden men ibland känner man att det rinnertill och det är mest obehagligt
Svar på tråden BF januari 2014