• mariafii

BF januari 2014

tpf10 skrev 2013-05-07 08:49:37 följande:
    Ja, det är såå svårt att inte berätta för allt och alla. Man är ju så lycklig och vill dela sin glädje. Haha, ja så kanske det är men hos oss är det en slump :) Släkten bor inte i Sverige och vi ska hälsa på dem just då och det kan ju vara fint att få berätta öga mot öga. Blir typ gråtfärdig av tanken på min mormors reaktion. Hon kommer bli så lycklig..

Ja ajg förstår precis är ju därför vi troligen kommer berätta det tidigare för våra också men då berättar vi för hans också :) Ja jag blir också gråtfärdig bara på tanken att berätta för familjen. Min mamma har tjatat om detta sen jag var 16. Och nu först bröllop i sommar och sedan kommer detta hon kommer ju tuppa av ;)
  • mariafii
    Chaplin89 skrev 2013-05-07 09:32:01 följande:
    Illamåendet gör mig knasig snart... Ringde doktorn som lovade skicka receptet till apoteket igår, men två minuter innan stägning hade inget recept kommit :( Så nu sitter man här och kan knappt röra sig! Bara tanken att sätta sig i bilen och åka en mil gör mig helt kallsvettig, men måste ha medicin för det är ju meningen att jag ska börja kobba kl 15!
    Så till nåt annat: Grattis alla nyplussade!!! Det är iallafall en härlig och spännande tid vi har framför oss!! :)

Ja en väldigt spännande tid :)
  • mariafii
    annnaz skrev 2013-05-07 13:44:33 följande:
    Jag har börjat blöda lite mer och nu är det inte brunt längre utan rosa rött:( ringde gyn men fick inte komma och kolla:( hon sa det är vanligt att blöda i början och har du inte ont eller blöder stora mängder är det nog ingen fara... Sa flera ggr att jag är orolig och vill komma och göra ett vul, men hon svara bara att jag inte fick och fick återkomma om de skulle bli värre... Att man kan vara så kall:(

Håller tummarna att det går bra
  • mariafii
    popcornplaya skrev 2013-05-07 16:42:54 följande:
    Nä det är ju jobbigt att oroa sig i onödan.

Precis man kan inte göra så mycket iaf. Här är vad som än kommer välkommet :)i form av ett barn ;) Man är super nervös men får inte glömma bort att försöka njuta
  • mariafii
    Susanne1975 skrev 2013-05-07 18:02:22 följande:
    Jag mår inte heller illa direkt. Något enstaka tillfälle har jag varit lite illamående. Jag är iofs bara i v.3+6. Tror inte att det är onormalt att inte må illa. 

Jag har dock luktsinne som en blodhund vilket inte alltid är så trevligt det heller....t.ex. när folk luktar svett.  

Jag mår inte heller illa, känner något men inte riktigt illamående. Hoppas på att jag inte ska må illa då man måste kunna jobba så länge som möjligt. Känner i alla fall molvärk och brösten de andra dagarna men idag är det nästan borta
  • mariafii
    Susanne1975 skrev 2013-05-07 18:12:11 följande:
    Illamående är ju skönt att slippa. Jag känner ganska mycket molvärk vilket gör mig lite orolig. 

Gör det ont?
  • mariafii
    Susanne1975 skrev 2013-05-07 18:26:58 följande:
    Nja...inte direkt. Det är en diffus värk i livmodertrakten. Det känns lite i ryggslutet också. Det känns annorlunda än mensvärk tycker jag. När jag fick missfall i v.7 för ett år sen hade jag också känningar i ryggslutet. 

Hur känns det för dig? 

Jag tror inte det har att göra med missfall utan det är växtvärk. Jag känner molande värk inte ritkgit som mensvärk men jag känner att det liksom svider eller hur man nu förklarar. Sedan känner jag mig också slut i ryggen men har inte ont på någe sätt och i övrigt känns det bra. Lite segare men inte super trött. Så jag tror inte du behöver oroa dig

Många gravida säger ju att det känner molvärk och i ryggslutet så det är mer ett gravid tecken ;) 
  • mariafii

Jag och sambon har precis varit ute på en jogging tur runt en sjö vilket kändes underbart skönt. Vid ett tillfälle så kände jag lite illamående men då gick vi lite bara sen joggade vi igen. Hoppas verkligen jag ska kunna fortsätta träna så länge som möjligt.  Hade tänkt springa blodomloppet 3 juni så vi hoppas det ska gå bra.

Jennsan85- Skönt att det slutat blöda :) 

• mariafii

Härligt att vi är flera som tänkt fortsätta träna :)

Idag känner jag bara pytte lite i brösten och molvärk men det har avtagit lite. Men man känner sig lite annorlunda på något sätt. Jag är så lycklig och ska verkligen försöka njuta av detta nu och inte tänka på missfall. Händer det så händer det och är ändå så svårt att förstå att man är gravid så då får man börja om. Och risken är 20% för mig till missfall men då är det ju ändå 80% chans att det inte blir någe så då ska det vara bland dom 80% jag ska vara :) 

• mariafii
    smurfsyster88 skrev 2013-05-08 09:44:56 följande:
    Igår fick jag en kraftig blödning åkte till sjukhuset, gjorde ett vul och de hade inte ändrat sig något sen itorsdags förfa vecka. Graviditets hormonerna hade ökat men inte så mycket som dom borde.

Nej :( betyder det missfall? Vilken vecka är du i?
Svar på tråden BF januari 2014