• mariafii

BF januari 2014

Välkommen joajo och till er andra nya

V.8 (7+1) och känner molvärk varje dag. I helgen var magen väldigt svullen och kändes verkligen som att det växer på. Älskar mat och äter mycket och sugen på mycket men när jag väl äter så får jag inte i mig så mycket tyvärr :(   men bara ett svagt illamående som kommer ibland men inte mer. Och en liten mer trötthet men är ok så hoppas det fortsätter så.

Men visst märker man att det växer därinne och att man känner sig annorlunda. Sedan tänker jag ofta att tur det är 9 månader kvar... what det är ju faktiskt 7,5 månad tiden går ju :p

Hade tyvärr hemsk mardröm inatt om att jag fick missfall och blödde en massa och smärtan i mitt hjärta så jag grät floder. Var nästan rädd att jag skulle vakna med blod men inget där   

• mariafii
    avenell skrev 2013-05-28 10:04:12 följande:
    Jag är i vecka 7 (6+2) och jag har bestämt mig för att sluta vara orolig!

Jag har analyserat, oroat och googlat destruktivt i ett par veckor, men nu får det vara nog!

Det är ändå inget jag kan påverka så det är ju bara ren idioti att stressa upp sig i onödan. Händer det hemska så får jag ta tag i det då.

Ett tips till er andra som googlar en massa hemskheter... tänk på att söker ni på "missfall i vecka 6" och tycker att det finns hemskt många som verkar ha fått missfall i vecka 6 så beror det ju på att de som har haft det har sökt sig till den tråden. Googla istället på "har aldrig haft missfall", det är betydligt trevligare och det verkar helt plötsligt ganska vanligt.

Det man googlar på hittar man, oavsett vad det är. Googla positivt!

Bra skrivet och så känner jag också nu. 80% får inte missfall vilket är mycket mer än 20 % som får missfall och risken kan finnas hela tiden att något kan hända men klart man ska njuta och vara glad. Vi bär på ett barn inte ett missfall.

Just ja en sak som min barnmorska sa om folsyra så rekommenderade hon mig att äta det under hela graviditeten  och inte bara sluta med det efter v.12. Blev jag lite förvånad över 
  • mariafii
    Joajo skrev 2013-05-28 10:12:49 följande:
    Tack!

Haha, ja det känns som att man får de första 4 veckorna gratis... och då är ju en hel månads väntan borta.

Ja precis det är bra :)
  • mariafii
    puchelina88 skrev 2013-05-28 10:46:50 följande:

Hej såg att vi är i samma vecka vecka 8 7+1 ;) kan du sova på mage? Jag kan knappt de sen får jag gå upp och kissa ofta, mår illa ibland,brösten ömar massor! Hur mår du? Har du barn sen innan? I så fall kände du nått i början med dom? Jag kände inget i början med min son som ja gör nu!

Jag sover oftast på mage och kan det fortfarande men känns lite jobbigare. När min kisse vill lägga sig på magen då jag väl ligger på rygg så känns det lite jobbigt och jag lägger mig på sidan så hon kan ligga nära mig iaf :P

Jag är inte ritkgit illamående men det ligger där och känns lite tyngre bara och har lite svårare att äta mycket mat. Dofter känner jag också lite bättre. Kan du äta?

Nä detta är första barnet för oss båda så det är väldigt spännande. Du hade sen innan va?

Molvärk känner jag även hela tiden, svider lite på höger sida

Roligt att vi är lika långt:)         
  • mariafii
    puchelina88 skrev 2013-05-28 12:36:57 följande:

Jo har en son fyller 3 i augusti, idag har ja inte mått illa än! Men ja är så trött :/

Känns det annorlunda nu från förra graviditeten?
  • mariafii
    puchelina88 skrev 2013-05-28 12:48:00 följande:

Med sonen så mådde ja okej kände inte av nått mer än sparkarna sen när dom kommer! Kände inte av tröttheten,molandevärk,bröst eller illamående!

Härligt :)
  • mariafii

Jag har bara köpt ett par små strumpor för att det var så gulligt men något annat vågar jag inte köpa än. Väntar till efter stora ultraljudet

• mariafii
    Veronica76 skrev 2013-05-28 21:04:05 följande:
    Woho! Trotsade tröttheten och var ut på 6.5km joggingrunda!
    Lugnt tempo och slapp håll som jag känt av tidigare rundor, det finns hopp!

Nu softa i soffan med melon med gott samvete. Hoppas att träningen får mig att sova bättre. Senaste nätterna vaknar jag en gång per timme och vrider mig av orolighet :(

Härligt jag var också ute på en jogging runda idag med sambon. Har fått håll sen jag plussade men denna gång fick jag iaf inte ont så det kändes skönt :) v.8 har ju ett lopp att springa på måndag så måste hålla igång :)
  • mariafii
    Veronica76 skrev 2013-05-29 06:59:49 följande:

Skönt att det gick bra!
    Vad är det för ett lopp?

Jag är anmäld till tjejmilen i september, får se vilken form kropp och mage är i då = )  

Blodomloppet och anmälde bara 5 km så det ska nog vara ok. Hade velat springa midnattsloppet också men vågade inte boka det då man inte vet hur det känns då och då är man väl runt v.18-20

Vilken v. är du i i sept? 
  • mariafii
    Veronica76 skrev 2013-05-29 12:11:13 följande:

Om jag räknar rätt så borde jag vara i v23 då, och med tanke på hur jag såg ut förra graviditeten i v23 så börjar jag förbereda mig på att gå runt = )
    Men denna gång är jag i bättre form från start så det finns hopp! 

Ja tur att man kan ta sig igenom det iaf :) Hur långt lopp är det?
    sagalo skrev 2013-05-29 12:11:56 följande:
    Hade första samtalet med bm idag, gjorde lite tester osv.. Hon sa att hon aldrig varit med om en så frisk människa haha :p har däremot gått upp lite redan, men det visste jag eftersom jag slarvat med träning och kost senaste veckorna :/ svårt när man känner ständigt hunger och illamående, men snart går jag på ledighet så då finns det inga ursäkter att inte hinna med träning iaf!! :) så imponerad av er som håller igång, och springer lopp!
    Fick ul inbokat också till den 17/8.. Såååå långt bort! Då är jag i vecka 19 :) tror att det blev ännu lite mer verkligt för sambon efter samtalet också.. Efteråt såg han så glad ut och sa han "vad kul det ska bli med en bebis igen!" :)
    Då är det 5 dagar efter oss med ul :)
Svar på tråden BF januari 2014