sagalo skrev 2013-05-08 22:11:59 följande:
Oj, det låter verkligen olika överallt! Vad jag förstått så ligger embryot i gulesäcken där den får näring första veckorna, för att först senare få näring från moderkakan.
Det var så typiskt, jag hade kommit på en bra ursäkt till att tacka nej, men när jag kom dit och slog mig ner så fick jag ett glas vin i handen bara sådär! Blev helt ställd, väste fram ett tack och stirrade på sambon med panik i blicken förmodligen :p efter ett tag gick jag iaf till badrummet och "tvättade händerna" medan jag hällde ut det mesta.. sen "glömde jag bort" glaset i något fönster :p när det var dags för middag sa sambon högt "visst skulle du träna sen? ska du ha cola eller vatten isf?" och jag ba "eh jaa, hade tänkt det" :D haha, så himla fångt alltså.
När vi kom hem beslutade vi oss iaf för att berätta för våra föräldrar till helgen. Ska nämligen vara i stugan då, och svärmor mfl kommer också vara där.. känner att jag inte orkar låtsats en hel helg! SÅ, blir att berätta lite tidigare än vi tänkt, men men :) Berättade därför för dottern redan ikväll, som blev överlycklig och inte kunde sluta prata om bebisen när hon skulle nattas! Är förstås extra orolig nu för att det inte ska gå vägen och att vi fattade fel beslut som berättade redan.. men nu är det gjort och ska försöka slå bort alla oroskänslor :)
Bra jobbat:) Vi berättade för mina föräldrar igår även fast det är lika tidigt som dig och dom blev super glada men vet ju att det är tidigt. Sedan på fredag ska vi äta hos hans föräldrar och dom kommer nog också bjuda på vin men vi tänkte berätta för dom då också. Kunde inte heller hålla mig längre och skulle ändå behöva deras stöd om vi fick missfall. Men jag ska inte tänka på sånt för det ska gå bra :)
popcornplaya skrev 2013-05-08 22:40:45 följande:
Har kännt på mig tidigt med båda barnen och det har stämt.
Hur kommer ni andra göra, kolla kön eller inte? Vi gjorde det med andra barnet och kommer göra det nu också :) tycker det är mysigt att veta.
Vi ska inte kolla. Jag ville det men inte sambon. Men jag "sålde" det för att få berätta tidigt att vi är med barn;)Vi får kompromissa helt enkelt och det är ju första barnet och spelar ju verklgien ingen roll vad det blir