• mariafii

BF januari 2014

moto skrev 2013-05-08 13:02:23 följande:
    skit också, en bekant fick i slutet av dec och vid midsommar såg jag det på henne! Nu blir det ju lite samma för mig men trodde jag skulle vara lite mindre i v7 iaf! Får köpa en gördel ;) Vill inte dela med mig av detta än, har inte fast jobb ännu och får de veta är jag rädd att de kan låta det rinna ut i sanden liksom. Iofs har de kostat på mig en dyr internutbildning så det borde ju gå vägen!

Förstår din oro och det är ju bra att vänta lite med att visa. Jag har fast men jag känner också att jag inte vill att dem ska veta för tidigt iaf om det kan påverka jobbet längre fram. Klart dom inte får diskriminera men man blir ändå ite orolig
  • mariafii
    tinis skrev 2013-05-08 13:37:58 följande:
    Hej igen!
    Jag skrev nångång där i början på tråden men har varit bort ett tag. Har haft sån panik över grav eftersom att min sambo alltid sagt att han vill vänta till hus o sånt är klart. Så jag bestämde mig för att göra abort..

Sambon sa att jag inte ska göra det bara för vad han har sagt innan och att får vi en bebis så fixar det sig. Men jag vill ju såklart inte göra något som är mot hans vilja.
    Idag var vi på gynmottagningen för att få tabletter men som tur är har jag ångrat mig. Jag har gråtit floder av båda lycka o ångest senaste veckan men nu känns det BRA!

Puss på er{#emotions_dlg.flower}

Min sambo sa från början att han ville ha villa och grejer innan men han ändrade sig. Var det planerat att bli med barn? Skönt att ni tog ett beslut som känns bra. Det blir inte alltid som man tänkt sig men det brukar lösa sig iaf
  • mariafii
    Jennsan85 skrev 2013-05-08 17:59:28 följande:
    Någon som vet om det är farligt att sola ute, solarium när man är gravid? Gillar att sola solarium så ska jag utomlands om några veckor. Turkiet :).

För barnet är det inte farligt i sig men när du solar så försvinner folsyra som barnet behöver. Sedan är det pigment fläckarna som du kan få om du solar pågrund av hormonerna och det kan komma direkt när du blir gravid så egentligen ska man undvika både solarium och vanlig solning men vågar man chansa så
  • mariafii

Vi berättade idag för mina föräldrar för jag ville att dom skulle få veta och dom blev jätte glada men vet att det är tidigt. Vi ska berätta för hans föräldrar på fredag och sedan väntar vi till det är säkrare att berätta för andra

• mariafii
    sagalo skrev 2013-05-08 22:11:59 följande:
    Oj, det låter verkligen olika överallt! Vad jag förstått så ligger embryot i gulesäcken där den får näring första veckorna, för att först senare få näring från moderkakan.

Det var så typiskt, jag hade kommit på en bra ursäkt till att tacka nej, men när jag kom dit och slog mig ner så fick jag ett glas vin i handen bara sådär! Blev helt ställd, väste fram ett tack och stirrade på sambon med panik i blicken förmodligen :p efter ett tag gick jag iaf till badrummet och "tvättade händerna" medan jag hällde ut det mesta.. sen "glömde jag bort" glaset i något fönster :p när det var dags för middag sa sambon högt "visst skulle du träna sen? ska du ha cola eller vatten isf?" och jag ba "eh jaa, hade tänkt det" :D haha, så himla fångt alltså.

När vi kom hem beslutade vi oss iaf för att berätta för våra föräldrar till helgen. Ska nämligen vara i stugan då, och svärmor mfl kommer också vara där.. känner att jag inte orkar låtsats en hel helg! SÅ, blir att berätta lite tidigare än vi tänkt, men men :) Berättade därför för dottern redan ikväll, som blev överlycklig och inte kunde sluta prata om bebisen när hon skulle nattas! Är förstås extra orolig nu för att det inte ska gå vägen och att vi fattade fel beslut som berättade redan.. men nu är det gjort och ska försöka slå bort alla oroskänslor :)
    Bra jobbat:) Vi berättade för mina föräldrar igår även fast det är lika tidigt som dig och dom blev super glada men vet ju att det är tidigt. Sedan på fredag ska vi äta hos hans föräldrar och dom kommer nog också bjuda på vin men vi tänkte berätta för dom då också. Kunde inte heller hålla mig längre och skulle ändå behöva deras stöd om vi fick missfall. Men jag ska inte tänka på sånt för det ska gå bra :)
    popcornplaya skrev 2013-05-08 22:40:45 följande:
    Har kännt på mig tidigt med båda barnen och det har stämt.

Hur kommer ni andra göra, kolla kön eller inte? Vi gjorde det med andra barnet och kommer göra det nu också :) tycker det är mysigt att veta.
    Vi ska inte kolla. Jag ville det men inte sambon. Men jag "sålde" det för att få berätta tidigt att vi är med barn;)Vi får kompromissa helt enkelt och det är ju första barnet och spelar ju verklgien ingen roll vad det blir

• mariafii
    Jennsan85 skrev 2013-05-08 20:35:59 följande:

Ok. Tack för svaret :). Äter folsyra varje dag. Har jag gjort i några månader nu :). Får kanske solande höga bikini trosor då utomlands som täcker magen lite :). För det är mest magen man kan få pigment fläckar på eller ? Har noll koll . Vill ändå sola lite när vi ska utomlands :).

Som det skrevs tidigare så är det inte bara magen utan hela kroppen som kan få fläckar. Hoppas det ska gå bra för dig :)
    annnaz skrev 2013-05-08 20:28:13 följande:
    Fick antagligen missfall inatt:( vakna av att jag blött igenom och de kom småa klumpar :( Enda som jag tycker är konstigt är att jag blöder mycket mindre än vanlig mens sen (klarar mig med trosskydd)
    Nej va trist :( Hoppas det inte är det som är fallet att den lille lever därinne. Annars få ni kämpa på igen. Kram
  • mariafii
    lamouri skrev 2013-05-09 23:01:25 följande:
    Ja hetlevrad är jag med men samtidigt en hejdundrandes gråterska. Gråter när jag är riktigt glad, rörd, förbannad och allmänt ledsen. Jag trodde inte man kunde gråta mer men det kunde man tydligen haha!

Jag är också sån som gråter mycket men känner inget extra nu. Gråter av lycka till tanken att jag faktiskt är gravid och ska få barn. Eller tanken att berätta för nära och kära :P Hoppas det inte kommer bli för jobbigt för undrar hur min sambo ska orka då när han redan nu tycker jag är känslig
  • mariafii
    eriksson i dalsland skrev 2013-05-10 08:13:36 följande:
    Nu har jag plussat också. Beräknad den 10/1-2014. Känns underbart har försökt ett tag. Fick ett missfall för 1 år sedan men nu ska den stanna kvar har jag bestämt. Har en son som fyller 5 år i sommar.

Grattis :)
  • mariafii
    heartems skrev 2013-05-10 09:15:04 följande:
    Börjar oroa mig för MA.. Känner seriöst ingenting :( Mådde lite illa i onsdags men det tror jag lika gärna kan vara för att jag hade sån migrän :\

Så länge du inte har ont så är det nog ingen fara
  • mariafii
    Susanne1975 skrev 2013-05-11 00:24:40 följande:
    På BIM -4. Du då?

Jag plussade på BIM -1

Susanne- Tråkigt om du känner att du inte platsar in. Klart man ska vara positiv som du säger men jag tror detta är något folk oroar sig mest såhär i början och sen försvinner det mer och mer :)

Vi har iaf valt att berätta för familjerna såhär tidigt för jag är sååå lycklig och kan inte vara tyst om det. Dom tog det super bra och det är första barnbarnet för båda familjerna så det blir extra spännande :D

Fler än jag som har stressigt jobb som gör det lite svårare nu? Jag höll på att stressa ihjäl mig igår på jobbet och + fick inge mat förens 3 på eftermiddagen och då blev jag nästan svimfärdig och vår såååå trött efter maten. Hur ska man orka då jag jobbar väldigt mycket i maj och så bjev jag erbjuden extra jobb natttid på ett annat jobb. Men känner att jag måste jobba så mycket jag bara kan nu så man får pengar sen        
Svar på tråden BF januari 2014