• mariafii

BF januari 2014

30maj skrev 2013-05-17 21:50:50 följande:
    Neline: men ja är på 5+1 nu och har bf 15 januari...hur hänger de ihop?

Tycker också det är konstigt hur det räknas för jag är 5+5 och bf 12 jan fast jag har iuförsäg räknat på en cykel som är 30 dagar lång
  • mariafii
    Susanne1975 skrev 2013-05-18 09:06:19 följande:
    Jag är på 5+3 och har BF 14/1 och har också räknat på en 30 dagars cykel. Glad

Ja precis för använder man appar så blir det knas då dom räknar på 28 dagar cykel så jag har skrivit in mensens första dag två dagar efter för annars blir det fel när jag vet då jag hade äl
  • mariafii
    heartems skrev 2013-05-18 22:56:41 följande:
    Har inte skrivit på ett tag här men har försökt läsa ikapp :) Ser att ni skriver om blödning tidigt i graviditeten och kan berätta att jag blödde många gånger tidigt i graviditeten med min dotter men allting gick jätte bra! :) Så länge man inte har ont i magen samtidigt så brukar det inte vara någon fara!

Själv har man hunnit komma till v 8 ( 7+1 ) men har fortfarande inte ett enda symtom! :)

Åhh en till som knappt känner symptom :) Kan du njuta av det ?
  • mariafii

Känns skönt när vi är fler som inte känner så mycket då känns det mer normalt och jag kan iallafall slappna av lite mer :)

• mariafii
    goaround skrev 2013-05-19 22:48:05 följande:
    Många som ska bli sjuksköterskor och redan är det :)

Jag är sjuksköterska och jobbat ca ett år. Jag är mer orolig över att behöva jobba natt nu i graviditeten..?
    Läst att det är farligt...

Va är det farligt att jobba natt? Jag som precis fått extrajobb natt

Saraklara- Jag mår också oförskämt bra :)

Går in i v.7 idag :) på torsdag ska vi på hälsosamtalet   
  • mariafii
    EmiliaGK skrev 2013-05-20 09:28:07 följande:
    Nu får ni ursäkta mitt "otrevliga" inlägg.. Fick ju en blödning i torsdags, i samband med att jag var på toaletten och gjorde nr 2. Har varit ganska så förstoppad hela tiden nu så man tar ju i lite :). Sen nu, var det likadant, var och gjorde nr 2, tog i, och det kom blod när jag torkade mig sen. Kan man "ta i" så ett blodkärl eller livmodertappen börjar blöda?
    Har ju inget ont mer än lite småmol....

Någon som kan dividera lite med mig?

Jag skulle nog ringa bm och fråga
  • mariafii
    LinaThulin skrev 2013-05-20 09:40:44 följande:
    Hej alla !

V 7+1 idag. Jag mår lite illa ibland. Inte så att jag känner att jag behöver något mot det men tillräckligt för att det ska vara jobbigt.
    Jag har inte mått illa de två tidigare graviditeterna, då fick jag pojkar. Så kanske är det en flicka den här gången ?
    Man säger väl att man mår mer illa om man väntar en tjej? Någon som har några erfarenheter?
    Jag tror egentligen inte på sånt :) men kul att höra era erfarenheter iaf.

Sen skrevs det om att jobba natt? Inom vården? Jag gör det.
    Har inte hört att det skulle vara farligt?
    Varför skulle det vara farligt?
    Har haft fler arbetskamrater som jobbat natt då de varit gravida.
    Lite jobbigt har det varit nu senaste veckan få jag hela tiden är så trött.

Låter bra, vet inte om det kan vara för att det är mer slitsamt att jobba nattetid
  • mariafii
    SaraKarla skrev 2013-05-21 08:41:03 följande:
    Hur stränga är ni med kaffe? Jag dricker nog mer än 3 koppar ibland :/

Jag kör 1 kopp på morgonen då jag kör hälften koffein fritt och dricker jag något på eftermiddagen så är det koffeinfritt där med så jag har dragit ner på det. Men började redan innan jag blev gravid att dra ner då jag varit väldigt beroende när jag inte dricker kaffe. Vill inte riskera missfall på grund av kaffe 
  • mariafii
    Snölyktan skrev 2013-05-21 11:06:51 följande:
    Exakt som jag gör på morgonen - hälften koffeinfritt och hälften vanligt snabbkaffe. Sedan, resten av dan, koffeinfritt.

Var dessutom snusare, så slutade i lördags helt tvärt när jag fick höra att jag är gravid. Skulle aldrig varit så lätt annars, men det går riktigt bra faktiskt. Har snusat i sju år innan....Nu blir det NADA framöver!

Nån annan som fått chansen att sluta med nikotin?

Bra jobbat och hoppas du inte börjar igen sedan för din egen skull. Jag varken röker eller snusar det är bara kaffet som är min drog och jämför man med andra så dricker jag ju inte mycket kaffe 
  • mariafii
    Aadomeniqe skrev 2013-05-22 07:12:33 följande:
    Någon som har fått en blödning nu i v.7 ? jag känner inte av någon molade värk längre. Har bara jätte ont i brösten och mår illa konstant.

Jag är i v.7 och inga blödningar. Min molvärk kommer mest när jag jobbar men vissa dagar inget alls. Min mage börjar känna sig lite uppsvullen och illamående har jag egentligen inte 2 gånger när jag suttit ner så kommer det en släng av illamående som tur är försvinner lika fort
Svar på tråden BF januari 2014