• mariafii

BF januari 2014

Susanne1975 skrev 2013-05-23 19:08:51 följande:
    Tack snälla! {#emotions_dlg.flower} Jag ger inte upp än. Det blev ingen januaribebis men bebis ska det banne mig bli. Glad Jag har gråtit så tårarna tagit slut idag Gråter

Jag hoppas det går bara fint för dig och önskar dig varmt lycka till med din graviditet. Kram! {#emotions_dlg.flower}

Ja det är rätt inställning du har :) Förstår att det måste kännas jätte hårt och nästan så att jag gråter med dig men då var det något som var fel och tur att kroppen tar hand om det och nästa gång blir det en frisk larv som klarar sig. Tråkig att du inte är med oss under resan men jag håller tummar och tår för att du kommer snart igen. Styrkekramar från mig.

Tack så jätte mycket det värmer 
  • mariafii
    SaraKarla skrev 2013-05-24 20:07:09 följande:

Samma här. Jag har väldigt små bröst annars, och med ettan växte dom ingenting under graviditeten. Men nu är de väldigt stora!!! Reagerar helt annorlunda på grav denna gång Känns ju så märkligt!

Ja många säger att brösten växer och jag har också små men dom har inget växt något alls men jag är på första barnet. Jag önskade ju att dom skulle växa ;) Men så dina växte inte alls på första barnet?
  • mariafii
    Josefine02 skrev 2013-05-25 07:57:09 följande:
    Det konstiga är att nästan alla ni som skriver här har alla möjliga symptom. Illamående osv. Jag har inte fått något av det ännu. Inga ömma bröst, inget illamående what so ever. Det enda jag kan känna någon gång under dagen är typ mensvärk som varar i någon minut för att sedan försvinna. Man blir nästan lite nojjig för det! Är i v.8! Snart v. 9! Längtar så tills man ska berätta för svärföräldrar osv. Hur ska ni berätta det? Vi vill göra något spec men kommer inte på något bra! Tips? :)

Förstår din oro lite då jag inte heller känt så mycket men nu i dagarna började ju ett pytte litet illamående komma. Men man läser ju om många som känner mycket men du ska nog bara vara glad om du slipper det
  • mariafii
    Josefine02 skrev 2013-05-25 11:00:50 följande:
    Winterlong: åh vad kul, du måste berätta om reaktionerna sen! Tyvärr har vi ju inget syskon så vi kan inte berätta på det sättet ;)

Heartems: ja jag är sjukt tacksam över att man inte har mått illa, men bara för det så skulle det inte förvåna mig om jag får illamående nu bara för att jag pratat om det. Men som sagt, oron ligger där och gnager lite grann. Jag tror inte jag kommer få något VUL ändå även om jag ber om det. Det brukar väl vara så om man "bara" är orolig så är det ingen anledning att få ett VUL?

Men tjejer tell me, hur har ni tänkt att berätta för era familjer? :)

Jag får ett oros ultraljud som bara ska kolla så hjärtat slår i v.10 bara för att jag är orolig

Jag ska berätta för mina föräldrar då tyvärr min sambo inte är med så jag har köpt en sån där tröja som det står bebis på magen och så ska vi ta en bild tillsammans med den och så visar jag den för dom när jag är där så är han också med på en bit :) 
  • mariafii
    Elvinsmamma skrev 2013-05-25 11:39:45 följande:

Jag fick ett VUL i veckan som gick då jag hade en liten blödning men blödningen försvann och det var en liten böna med ett pickande hjärta där :) så är nu i v.8 går in i v.9 imorgon.. Ang. Att berätta för familjerna gjorde vi ganska tidigt för att dom skulle förstå varför jag mår dåligt osv.. Så dom som står oss nära vet och resten får veta när det börjar synas, när dom frågar eller om vi helt enkelt bara säger det :) Mina närmsta kollegor på jobbet vet även dom eftersom jag är sjukskriven för min mage som har en sjukdom som har förvärrats nu under grav. Eftersom jag inte kan ta min medicin.. Även så himla illamående hela tiden!! Ska prata med min bm på torsdag då jag ska på min inskrivning :)

Va underbart att få se pickande hjärtat :)
  • mariafii
    JochD skrev 2013-05-26 08:06:51 följande:
    Det känns rätt, men jag vet inte om sambo håller med :)
    Är i vecka 5. Ja, jag tänkte också bara berätta för närmaste.

Min sambo ville egentligen också vänta att berätta och jag ville veta kön på barnet. Så jag fick gå med på att det blir en överraskning om vi fick berätta tidigt för våra nära :) Vi berättade också i v.5
  • mariafii

Grattis alla ni som är mammor i denna tråd. För oss som väntar första får overkligt nog vara med nästa år :D

• mariafii
    Josefine02 skrev 2013-05-27 07:49:06 följande:
    Berättade för föräldrar och svärföräldrar igår, och svärmor började stortjuta! Haha så underbart! Föräldrarna var mer lugna men ändå glada, och sa inte så mycket.. Konstigt nog.. :(

Visst är det härligt med dem som visar sin glädje. Dom närmaste vänner har vi berättat för och alla blev super glada utom min sambos bästa kompis som bara sa grattis men inte visat någon glädje eller sagt något när dom umgåtts själva, konstigt
  • mariafii

Jag har inga krav på min sambo att han måste göra en massa. Visst kan jag få utbrott ibland men det har jag alltid och jag känner mig nästan lugnare nu.

Jag blev bjuden på mat hos svärföräldrarna och min svärfar va gullig för dom hade först tänkt att ha mögelost på köttet men var svärfar som påminde svärmor om att jag inte får äta det som gravid :) 

Svar på tråden BF januari 2014