• mariafii

BF januari 2014

FruGul skrev 2013-05-15 08:40:58 följande:

Hej! Vi ska också gifta oss i sommar.. Jag hade också tänk alkoholfritt vin. Men blev osäker nu när jag läste detta... Kollade på systemets sida på vita viner. Det står på vissa att de innehåller 0,5% osv.. men på några så står det 0,0% törs man nu lita på det? Inte så att jag MÅSTE ha vin på bröllopet.. men de hade varit lite roligt... Vad tror ni?

Va roligt grattis till er:) vilket datum? vi ska 7 aug på våran 3 års dag

Jag ska kolla upp med systemet och barnmorskan men jag skulle ta något där det står 0.0% iaf. Jag måste inte heller ha det men hade varit kul och jag vet att en till som kommer på bröllopet också är gravid så kan va trevligt att ha något. Berättar när jag vet mer :)  
  • mariafii
    FruGul skrev 2013-05-15 09:40:20 följande:

Vi har den 15 Juni.. Så de är snaart. Börjar känna av allt som ska göras. som tur är har vi planerat ett litet eneklt bröllop. Grattis till er också!

Ja berätta gärna vad de säger om det.... :) 

Åhh va roligt det är på min födelsedag :) Förstår om det börjar kännas nervöst. Vi ska också ha ganska litet och så enkelt som möjligt men ändå festligt
  • mariafii
    FruGul skrev 2013-05-15 09:53:08 följande:

Jaha, tänka sig att vi prickade din dag ;)
    Ja självklart ska det vara festligt ändå. Ska ni gifta er i kyrkan? 

Ja det blir en liten kyrka där vi bor och sedan en liten loka. Vi blir ca 40 pers.

Jag är i v 17 så hoppas på en liten kula iaf :) Ska ni berätta något på bröllopet om barnet?
    popcornplaya skrev 2013-05-15 09:58:51 följande:
    Jag va i v.25 när vi gifte oss, världens foglossning så jag kunde knappt göra nått. Satt på en stol och kollade när dom andra festade och hade roligt typ ;)

Skönt att ni inte är så långt gångna :) så mysigt att gifta sig ändå.
    Förstår att det var jobbigare. Ja det känns väldigt mysigt och är glad att jag är gift när barnet kommer :)

Vi ska inte dansa någon dans :) 

• mariafii

Värst vad det är många som får kolla hjärtat.

Idag känner jag mig nästan orolig för att jag mår så bra :P 

• mariafii
    Veronica76 skrev 2013-05-15 11:49:51 följande:
    Har klarat mig från illamående, får bara lite obehag å snurr i magen när hungern börjar komma. Så det blir lite "småätande".

Försökte mig på en joggingrunda nu innan lunch men klarade bara 4km innan jag fick ngt hållliknande känsla i magen. Bättre än inget :)

Så du får också håll. Jag kommer precis från en joggingtur och sen jag plussade så har jag också fått mer håll. Trotsade hållet och lyckades ändå köra 5 km men känns tyngre.
    Lilla Ladyn skrev 2013-05-15 12:00:53 följande:
    Mariafii skönt att höra att du känner typ samma symptom som mig. Har fortfarande väldigt svårt att glädjas för jag är så nervös. I morgon går jag in i V 6. Spännande och galet nervöst för det är väl i den 6:e veckan det gäller att det lilla hjärtat börjar slå:)
    Jag har tid hos barnmorska den 11 juni. Tror ni att dom kollar om hjärtat söår då eller måste man vänta yttligare tills man bokat vul?
    Ja nu i början av v6 ska hjärtat slå och i slutet blodet, 5+2 idag. Ja man är lite nervös men tyvärr tror jag inte du får ultraljud fören efter v 12 eller om det tilloch med är v.17-20. Jag vill också veta nu
  • mariafii
    Veronica76 skrev 2013-05-15 13:05:35 följande:

Man börjar flåsa redan 1km å sen får man håll efter yttelrigare 1km å blir ju feg att köra på, hade man inte varit gravid hade man pressat sig mer.
    Men hoppas på att man lär sig hur kroppen fungerar snart å kan komma överens med den = )

Ikväll blir det crawl, får se hur det funkar!  

Ja man börjar flåsa direkt och känns bättre km 3 men sedan blir det jobbigt igen och håll. Men jag körpå iaf för jag har svårt att tro att jag ska kunna träna ut ungen så länge jag inte får ont. Var på gymmet igår också och körde styrka och tänkte köra lugnt men gick inge bra :P  körde mest armar och sån så det tror jag är lugnare än ben och mage
  • mariafii
    Veronica76 skrev 2013-05-15 13:24:06 följande:

Lugnt är inte ett ord man använder med träning så jag förstår dig ; )

Nej tror inte heller man kan träna så ngt går fel, blev lite irriterad på min svåger i helgen när han fick veta om 'tillståndet' för det första han frågade var om det är så bra att träna nu? Bara för att jag var ute å sprang varje dag där. 

Vid min förra graviditet så fick jag en hel del problem tidigt och även foglossning så nu kör jag på så länge det bara går och njuter av det!      
    ähh strunta i dem som säger så :)
    Oh baby skrev 2013-05-15 14:40:36 följande:
    Jag tränar också ganska mycket 4-5 gånger i veckan, blandat av joggning, styrketräning, spinning och yoga. Jag är mycket försiktigare än innan, tänker efter och känner efter. Det irriterar mig att jag är så, man samtidigt vågar man inte riskera nåt. Bättre att träna om än försiktigt än att inte röra på sig under graviditeten. Jag har inte så mycket symtom alls, jo spända bröst och rätt taskigt humör emellanåt , ibland får jag för mig att det är nåt fel där inne. Ska in på ett extra VUL på fredag nästa vecka och försöker tänka att jag är gravid tills motsatsen är bevisad. Jag kan faktiskt inte göra nåt åt det om det skulle vara så att det är mf och att sörja nu är att sörja i onödan. Men visst går man och känner efter extra och kissar oftare för att kolla pappret. En liten lättnad kommer varje gång jag torkat och det inte finns blod där <3
    Jag har bara humör men det har jag även då jag inte är gravid :) känner mig också lättad varje gång jag torkar mig och inte ser blod. Guud va fånig jag känner mig men jag har så svårt att tro på detta att det är sant förens jag ser barnet. Men klart man inte ska sörja något innan utan försöka njuta men är lite svårt

• mariafii
    Oh baby skrev 2013-05-15 15:12:00 följande:
    Skönt att vi är två då! Kyss Fick ett utbrott idag och maken tyckte mest det var så "mysigt" för då fick han ta del av graviditeten! Solig Så söt tycker han inte att jag är i vanliga fall när jag är arg Oskyldig   Men brösten spänne endel också, och kanske är jag tröttare än vanligt. men jag mår fantastiskt bra av träningen!

Jag mår också bra av träningen.

Ringde faktiskt barnmorskan då jag är så nojjig. Men hon rekomenderar att inte gemföra sig med andra på nätet  och detta är helt normalt. Sedan sa hon att enda ultraljudet blir v 18 och att jag får veta allt annat på hälsosamtalet nästa vecka. Hon sa även att det är dumt att vara orolig i onödan och även om det skulle vara något fel så kan man ändå inte göra något åt det vilket är sant. Sedan frågade jag bara snabbt om träningen och det var ingen fara så länge du lyssnar på din kropp. Därimot så sa hon att förr rekomenderade man gravida att inte springa på asfalt då det kunde öka missfallsrisken lite men skulle inte vara några problem. Men jag springer på asfalt så jag kanske ska börja springa spåret istället. Så crosstrainer låter väldigt bra 
  • mariafii
    Mimmi W skrev 2013-05-15 22:57:48 följande:

BF för mig är 27/1 :) Bläddrat lite i tråden snabbt så vet inte om det står, men tror sig någon veta om den väntar en flicka eller pojke?

Jag har nog alltid känt på mig att det kommer bli en tjej första :) så blir spännande

Viggen- Tack 
  • mariafii
    Trollbarnet skrev 2013-05-16 23:58:44 följande:

Haha samma här! Han kom hem igår från arbetsturen och jag fick hälsningen "hej mitt älskade lilla hormonmonster" och ja, han har ju rätt. Tänder till över minsta lilla, dock endast på honom, ingen annan har ännu blivit drabbad i min närhet! ;)

Min sambo har fått stå ut med mig innan graviditeten också med humör vilket han får fortsätta med. Men nu är vi båda nervösa för bröllopet och graviditet och sedan har de blivit bråk mellan hans vänner inför bröllopet så han mår inte helt ok och så kommer jag här med mina galenskaper. Så börjar han snacka om hur vi ska klara allt och då låter det som att han tror att han ska kunna välja nu om vi ska vara ihop eller inte. Öj öj då kan man snacka utbrott från min sida och sa att jag får ont i magen nu när jag är gravid och vi ska gifta oss om han vill sticka. Han menar inte så men han säger det så klumpigt ibland och alla har väl något att jobba på i ett förhållande. Nu har vi ju mycket på en gång som handlar om många känslor och mycket nya saker. Klart man är lite rädd fast på ett nyfiket sätt :)
Svar på tråden BF januari 2014