• mariafii

BF januari 2014

Oh baby skrev 2013-05-11 08:14:06 följande:

Det är inte Susanne som känner att hon inte platsar in här, det är Moto som känner så och Susanne svarade på det

Jaha ok :) förlåt det var så många inlägg så jag gick inte tillbaka :P Tack då vet jag
    verkar skrev 2013-05-11 08:18:17 följande:

Jag kan inte relatera till din jobb stitvation tuvär, min dag igår på jobbet började 7 och jag slutade kl 12.30 vi var ute nästan heladagen och grillade hamnburjare och njöt i solen (7 barn) hade vi,jag arbetar på en förskola. Är du vikarie av nått slag? Är det därför du känner dig osäker agn inkomster? Mitt råd är att ta det så lugnt det bara går på ditt jobb, stress mår varken du eller bebisen bra av.
    Nä jag har fast 52% men det blir ju inte mycket pengar av så jag känner att vi måste få in mer och då vi har bröllop i aug så känns det bra med mer pengar där också. Sedan vet man också att ju längre gången du blir desto jobbigare blir det säkert att jobba också :) så vill ju passa på nu men mitt jobb försöker spara in på personal så då får vi ännu mer att göra. Ja jag måste tänka på kroppen nu när det itne bara är jag
  • mariafii

Mariåsa- Tror inte det ska vara någon fara med glaset du drack. Jag drack också ett glas mousserat samma dag som ägget fäste 7 dagar efter befruktningen. Men man ska leva på som vanligt tills du plussar. Vet till och med en tjej som plussade så tidigt att hennes barnmorska ska att det kunde vara ok att dricka ett glas om hon ville då det var en stor högtid och inte ens mensen hade blivit sen. Jag skulle aldrig göra det efter jag plussat men innan är ingen fara

• mariafii
    winterlong skrev 2013-05-12 06:45:22 följande:
    Här har ni en till Skelleftetjej! Kul att vi är flera :) Vår lilla böna blev troligen till inom en timma efter slutsignalen gått, "guldknullet" kallar min sambo det ;) Pardon my french!

Haha roligt :)

Idag när jag vaknade kände jag en svag känsla av illamående men nu är det inte lika farligt. Men är det fler än jag som har svårt att sova? Jag är trött men vaknar runt 5-6 och kan inte somna om     
  • mariafii
    popcornplaya skrev 2013-05-12 08:20:23 följande:
    Jag sover väldigt bra faktiskt. Somnar dock tidigt och vaknar tidigt sen drömmer jag mkt men jag vaknar inte på nätterna.

Nä natten har jag inte heller vaknat på utan bara på tidig morgon. Tror man är nervös och glad så kanske därför det är svårare att sova länge
  • mariafii
    Kattamaja skrev 2013-05-12 08:30:21 följande:
    Visst drömmer man mycket knasiga saker? Har varit så under mina två tidigare graviditeter. Nån som vet varför?

Finns det någon vänlig själ som vill lägga till mig på bf-listan? (Har bara mobilen just nu)

Bf 3jan Kattamaja 30 år, tredje barnet.

Ja jag drömde mardrömmar här om natten
  • mariafii
    SaraKarla skrev 2013-05-12 09:27:02 följande:
    Har inte vågat väga mig än!

Har haft ganska ömma bröst i några dagar men idag känns det inte lika mycket. Jaja, det går kanske upp och ner?

Ja det går upp och ner vissa stunder känner man inte mycket men så kommer de igen
  • mariafii
    villhabarn skrev 2013-05-12 18:57:45 följande:

Tårar som sprutar. Allt hoppa är som bortblås. Vi orkar inte kämpa mer och kommer nog till och med gå åt olika håll nu. Vi klarar inte av att se alla andra få barn, höra frågorna om vi ska och ha denna längtan!

Separerar vi kanske vi kan bygga upp ett nytt liv, ett nytt liv som singlar, utan planer och hopp om barn, utan frågor. Ledsamt så klart men tror vår sista gräns är nådd. Tillsammans kommer vi aldrig kunna släppa drömmen om ett barn. Men den drömmen måste bort nu! Försöka hitta nått annat gott i livet.

Vi vill inte prata om detta med familjen. Men nu känns det ensamt.  Känns som ingen förstår (fast det antagligen finns miljoner människor som gör det) 
    Känns som mina tårar aldrig kommer sluta rinna! Känns som mitt hjärta aldrig kommer att bli helt igen!  

Verkligen ledsen för din skull :( Går det inte att få vul eller testa annat test

Förstår att det kan kännas ensamt och tufft. Men kämpa på det kommer bli bättre . KRAMAR 
  • mariafii
    Kramardig skrev 2013-05-13 07:33:24 följande:
    Här kommer jag med lite negativa ord. Jag tror att jag har fått missfall igen!! Mådde jätteilla i någon dag och sedan började det avta. I samma veva fick jag sådan hemsk molvärk som kändes som "missfallvärk". Imorse var det lite lite litw blod i trosan.
    Jag hoppas innerligt att knodden lever men känns som att det inte är så.

Orkar inte hålla på med det här skitet! Tar ju bara en massa jäkla energi!
    Men må illa är ju inte konstigt och inte huvudvärk heller och blöda kan du ju göra även då du är gravid. Går det att kolla med barnmorska?
  • mariafii
    Magda85 skrev 2013-05-13 09:03:47 följande:
    Trollbarnet Precis som dom andra säger är det helt normalt att känna så som du gör just nu, hormonerna lever loppan just nu och gör att allt sånt känns sju resor värre

Mariafii Håller tummarna att det inte är någon fara! Vilken vecka är du i?

Jag gick in i v 6 idag. Med mig är det ingen fara :) Eller vad syftade du på? :)
  • mariafii
    villhabarn skrev 2013-05-13 11:16:24 följande:
    Tack! alla tester är nu negativa. pratat med kliniken och bara vänta på mensen =(

Beklagar verkligen :( vilken vecka var det i? Jag håller mina tummar hårt för nästa gång,kram
Svar på tråden BF januari 2014