• mariafii

BF januari 2014

Emilia- Jag har också svårt att sova, eller vaknar kl 5 som en klocka och kan inte somna om.

pippsor- Jag ick in i v 6 igår och tycker också det känns bra :) Jag har också lovat min att inte ta reda på kön även om jag kanske velat. Men jag fick välja att berätta detta för familjerna tidigt istället vilket var mer värt för mig :)

Puchelina88- Jag har också 12 jan fast jag hade senaste mens 6 april men har en cykel på 30 dagar och vet när min äl var. Jag har tränat både på band, styrketräning och varit ute och joggat så det ska inte vara några problem så länge du inte får ont av det. Måste lyssna på kroppen

Magda85- ok :)

Lilla ladyn- Jag känner inte heller jätte mycket symtom. Vissa stunder svider det i brösten andra inte och molvärk till och från. En gång illamående på morgonen men bara ytterst lite så hoppas ajg inte behöver få problem med det. Försöker njuta och förstå att jag är gravid och inte oroa mig.

Susanne- Jag var frusen på morgonen och kväll precis då jag plussade men nu är jag bara lite varmare istället        

• mariafii
    Veronica76 skrev 2013-05-14 09:56:47 följande:
    Är den någon annan som har en stickande/huggande känsla/smärta på vänster sida i magen, typ vid höjd med höftbenet?
    Har känt det till å från och speciellt idag så gör det mer ont, inget jag kan minnas att jag känt från min tidigare graviditet.... 

För mig kan det sticka till lite ibland men försvinner fort
  • mariafii
    Ida 22 22 skrev 2013-05-14 12:57:28 följande:

Jag ska ha enligt beräkningen den 16 jan, och det blir mitt tredje barn, fast med ny fästman:) Mina två andra godingar föddes -04 samt -07, två tjejer. De har jag med samma pappa. Med min nya fästman kommer vi att sammanlagt ha 5 barn (han har oxo två tjejer sen innan). Jag tycker jag har känt ett tag att jag varit gravid, men inte vågat hoppats, då vi försökt sedan aug i fjol. Jag är fet och uppsvälld, finns tillåme de som kommit fram o grattat mig för min graviditet haha. Jag har bara fått noja över vikten o tyckt jag sprungit upp. Min mage är väldigt uppsvälld för o va i vecka 5 men de påstår när jag ringde att så är det. Ska till kvinnokliniken i slutet av maj o kolla av med vul. Jag plussade idag!! :D

Vi har också försökt sen aug och plussade för ca 1 vecka sen :)
  • mariafii
    Ida 22 22 skrev 2013-05-14 13:03:07 följande:

Aha, vad kul! Visst är det underbart när man ä n t l i g e n får plussa:) Vilken lyrisk lycka:) Är det första barnet för dig?

Ja det är första :) så jag är överlycklig och hoppas det ska gå bra

Lyckades åka till gymmet idag och det känns jäkligt bra :) 
  • mariafii
    Elvinsmamma skrev 2013-05-14 13:16:45 följande:
    vi med och vi plussade för 2 veckor sen :)

Härligt, visst känns det fortfarande lite konstigt? :) men underbart
  • mariafii
    Elvinsmamma skrev 2013-05-14 13:57:59 följande:

Ja verkligen! Även fast man har massa symptom så känns det som om det inte är verkligt! Jg tror jag kommer känna det mer verkligt när jag har vart på UL :)
    Fast jag tycker mig ju inte känna en massa symptom. Dom senaste två dagarna har det inte varit lika mycket molvärk bara lite ibland och bränner i bröstet ibland. Nu dessa dagar borde hjärtat börja slå :)
  • mariafii

Jag började gråta för en serie där dom ville skaffa barn. Gick inte att stoppa och var nära på att gråta igår på jobbet då det var stressigt

• mariafii
    EmiliaGK skrev 2013-05-14 20:21:33 följande:
    Som sagt, ni med illamående, prova lakrits! Funkar kanon! ;)

Läste idag att man bara får äta 50 g lakrits om dagen :) när man är gravid
  • mariafii
    sunnydays skrev 2013-05-14 23:01:38 följande:

aldrig ens hört. vet du varför? inte ätit någon lakrits än men gud vad gott det är med saltlakrirs! man vill ju äta sånt man inte är bra för lilla.

http://www.niomanader.se/content.asp?id=151

http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article12418796.ab

Nu vet jag inte hur förlitliga mina källor är och står ju inte jätte mycket förklararat men man får i alla fall en tankeställare. Jag älskar lakrits men jag ska nog undvika det så mycket jag kan :(

När man läser det man inte får äta känns det lite jobbigt på ett sätt. Är inte jätte mycket man bör undvika men och självklart gör jag det för min lilla bebis i magen men va fasen inge lakrits :)

Sedan gifter vi oss i sommar och jag vill ju ha alkoholfritt mousserat vin att bara skåla med. Men så läste vi också på någon sida att under 1.2% alkohol så måste dom inte skriva att det innehåller alkohol. Men står att det är så lite alkohol att gravida kvinnor kan dricka det som säljs på systemet. Då reagerar min sambo lite och tycker inte jag ska dricka det alls om det inte är helt utan vilket jag förstår honom. Men det handlar om ett litet glas och om barnmorskorna säger att man ska kunna lita på det och dricka är det helt fel att göra det då? Jag ska kolla upp det där mer       
  • mariafii
    EmiliaGK skrev 2013-05-15 08:15:50 följande:
    ". Lakrits går bra att äta när man är gravid. alla andra bör du dock inte äta mer än 50 gram lakritskonfekt per dag. " Alltså bör ju varken gravid eller icke gravid äta alltför mycket lakrits...
    Lakrits går bra att äta när man är gravid. Liksom alla andra bör du dock inte äta mer än 50 gram lakritskonfekt per dag.

Nä jag har aldrig hört om detta men visst man ska väl alltid vara försiktig med att äta för mycket men ger iaf en tanke.
    EmiliaGK skrev 2013-05-15 08:11:46 följande:
    Mousserande kan jag dricka ibland som har 0,5% alkohol. Den lilla mängden kan omöjligt göra någon skada! Och om det handlar om en gång, på etta bröllop, är det ingen som helst fara!
    Grattis till giftermål förresten ;)
    Jag skulle inte vilja dricka även om det är 0,5 % men om det är 0% så är jag lugn och ja som du säger så det handlar om ett litet glas bara för att skåla och sedan kan jag dricka något annat. Tack :)

Svar på tråden BF januari 2014