• mariafii

BF januari 2014

Fan fan fan vad jag känner mig dålig. Fick för första gången ringa och sjukanmäla mig då jag känner mig svagt illamående och nu jobbat 6 dagar på raken med stress och min kropp ville inte. Sitter här och gråter för att jag orkar inte två dagar till. Vet att mina kollegor får det super tufft och jag är ju jätte mesig som sjukanmäler mig när jag inte är super sjuk men måste ju lyssna på kroppen. Men sjukanmäla sig för att man är gravid för det är så det känns. Jag är nästan aldrig sjuk så jag måste vara hemma från jobb och ju gör jag detta bara för att jag är gravid. Någon mer som känner igen sig?

• mariafii
    sunnydays skrev 2013-05-22 10:48:59 följande:

kroppen behöver vila också. Det viktigaste är ju att du och bebis mår bra. Och det är inte så bara för att man är gravid. Man kan verkligen må dåligt. Ta hand om dig nu och vila.

Tack för stödet det behövdes verkligen idag :) Idag ska jag och larven vila :)
  • mariafii
    SaraKarla skrev 2013-05-22 11:11:12 följande:
    Om någon annan har lust att starta en ny tråd med undertrådar osv så får ni gärna göra det. Jag är inte den bästa "ts" känner jag, så någon annan får gärna ta över så hänger jag på i den nya tråden Någon som vill?

Jag har haft en helt sjuk morgon. Har ringt BM som kommer ringa upp mig idag. Kanske ni vet vad som hände?

Jag sov ganska länge imorse, var väldigt trött. Vaknar upp och är jättehungrig, magen kurrar verkligen. Men jag går rätt in i duschen. Efter att ha duschat lite så börjar jag skaka, allt snurrar och jag får ett kraftigt illamående. Får också svårt för att andas. Jag springer ut ur duschen, utan att torka mig, och lägger mig på soffan. Där ligger jag och försöker få luft, kroppen skakar fortfarande och jag får huvudvärk, illamåendet är kvar. 

Jag fick göra iordning havregrynsgröt med banan fort, och efter det började jag må bättre. Har lite huvudvärk nu, och illamåendet kommer och går lite smått, men inte så farligt. 

Jag förstår ingenting? Kändes som att jag skulle dö, på riktigt. Det var fruktansvärt. Nu känner jag mig överkörd.          
    Usch va jobbigt :( men jag fick ju illamående jätte plötsligt idag och en gråtattack och frös  vilket jag inte haft tidigare så kroppen är konstig. Hoppas du slipper det fler gånger 
  • mariafii
    sunnydays skrev 2013-05-22 12:09:08 följande:

ja gör det och känn dig bra för att du tar hand om er :)

Tack :)
  • mariafii
    verkar skrev 2013-05-23 07:58:31 följande:
    Igår bar en riktig skit dag. Fick sjukskriva mig från jobbet (illamående och kräkningar) och så missade jag dotterns uppträdande på skolan. Dessutom har min chef jagat mig på telefon (jag har inte brättat för henne än). Idag känns det brätte än så länge i allafall. Ondansetron kanske gör tricket...

Hade liknande dag igår men hoppas det känns bättre för dig också idag :)
  • mariafii

Har precis varit på första hälsosamtalet och jag har en rar barnmorska. Jag ska få göra en oros koll den 10/6 då jag är i v.10 bara för att få se att hjärtat tickar så jag kan känna mig lugnare och det skulle jag få gratis. Sedan gör jag andra inskrivningen 11/6 och ul tyvärr efter bröllopet men då är jag i v.18

Kändes bra att få svar på en del frågor. Och eftersom vi har innekatter så sa hon att det inte vara någon fara att göra rent kattlådan tyvärr ;)är bara om dom är ute och gräver i jorden

• mariafii
    Aadomeniqe skrev 2013-05-23 14:37:31 följande:
    såg precis den här 7 Eleven reklamen när han springer o köper gott till sin tjej som väntar barn.. fick mig att gråta en skvätt. Tänk att det finns sådana pappor som gör allt för sin flickvän/fru som väntar barn osv. Hur är era partner emot er nu när ni har sug efter något en sen kväll eller tidig morgon..går han o köper det då eller hur reagerar han? =)

Ja den reklamen är gullig. Jag har ju inte mått illa än men i förrgår när vi varit ute och joggade så sa jag att det var bra kämpat av honom. Men då sa han att ja men är ju du som är duktig du är ju gravid :) Han tänker lite extra på mig nu men sen är jag en sån som inte brukar be om hjälp. Vi får se hur det blir sen :) Hur är din?
  • mariafii
    EmiliaGK skrev 2013-05-23 16:04:00 följande:
    Gick inte vägen för mig denna gång heller.. Förmodligen stannade det av redan i v.5 så sitter här med blödningar nu.

Lämnar allt som har med forum och fl att göra. Behöver bara ta paus från allt!

Önskar er alla lycka till!
    Elinannamaria skrev 2013-05-23 17:38:10 följande:

samma här. Blöder med klumpar och har haft ont i magen hela dagen. Vet inte om jag bara skall låta det vara eller gå till gyn. spelar det någon roll så här tidigt v 4 typ?

Lider verkligen med er :( Kämpa vidare tjejer det kommer bli eran tur. Kramar
  • mariafii
    Susanne1975 skrev 2013-05-23 19:01:42 följande:
    Jag är hemskt ledsen för din skull och beklagar verkligen! Tyvärr fick jag mitt missfall konstaterat idag så jag förstår hur jobbigt det kan vara. Var rädd om dig! Styrkekram! {#emotions_dlg.flower} Hjärta

Beklagar verkligen dig också. Va trist :( Kämpa vidare. Kramar
Svar på tråden BF januari 2014